search icon

Bloomberg

Renault: Μειώνονται οι πωλήσεις καθώς υποχωρούν οι αναδυόμενες αγορές

Mεγαλύτερη πτώση από αυτή που περίμεναν οι αναλυτές ανακοίνωσε η Renault SA στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου, καθώς η αναταραχή στις αναδυόμενες αγορές, από την Τουρκία ως το Ιράν, εξαπλώθηκε

Mεγαλύτερη πτώση από αυτή που περίμεναν οι αναλυτές ανακοίνωσε η Renault SA στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου, καθώς η αναταραχή στις αναδυόμενες αγορές, από την Τουρκία ως το Ιράν, εξαπλώθηκε και στις επιχειρήσεις και τα νομίσματα υποχώρησαν σε αρκετές χώρες-κλειδιά.

Οι μετοχές υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο σε περισσότερο από τρία χρόνια, αφότου η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι η ζήτηση μειώθηκε στην Τουρκία, την Αργεντινή και την Ινδία, σε συνδυασμό με την απόσυρση του Ιράν. Η εταιρεία μείωσε επίσης τις προοπτικές της αγοράς για την Κίνα, όπου η επιβράδυνση της οικονομίας μειώνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων και η Renault ενίσχυσε πρόσφατα την παρουσία της.

Τα αποτελέσματα τονίζουν τη μοναδική εξάρτηση της Renault από τις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η εταιρεία, με έδρα το Boulogne-Billancourt, θεωρεί τη Ρωσία ως τη μεγαλύτερη αγορά της εκτός της Γαλλίας και η Κίνα είναι πλέον τέταρτη. Αυτό έθεσε τη Renault σε μια δύσκολη θέση καθώς η εμπορική ένταση μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας και η εξωτερική πολιτική του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ταράσσουν τις μικρότερες οικονομίες. Η Renault έπρεπε να σταματήσει να κάνει εξαγωγές στο Ιράν και οι παραδόσεις στην Τουρκία μειώθηκαν κατά το ήμισυ κατά τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο.

Αυτό το τρίμηνο δεν ήταν «εύκολο», δήλωσε ο CFO Clotilde Delbos στους αναλυτές κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης. Ωστόσο, είπε, η εταιρεία βλέπει βελτίωση στη Ρωσία και τη Βραζιλία “που μας προσφέρουν μεγάλες ευκαιρίες”.

Ενώ η Renault πούλησε μόνο 72.100 οχήματα στην Κίνα πέρυσι από συνολικά 3.8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, δημιούργησε πρόσφατα μια κοινή επιχείρηση με τις Jinbei και Huasong εκεί για να πουλήσει εμπορικά οχήματα. Η εταιρεία βλέπει τώρα τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως να αυξάνεται κατά 2% φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 5%, ανέφερε την Τρίτη σε δήλωσή της.

Εκπομπές ρύπων

Η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε επίσης ότι οι νέοι κανόνες εκπομπών ρύπων, γνωστοί ως WLTP που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο μήνα, δημιούργησαν αβεβαιότητα στη ζήτηση ευρωπαϊκών αυτοκινήτων για το υπόλοιπο έτος. Ο νέος κανονισμός ασκεί πίεση στις τιμές, καθώς οι έμποροι προσπαθούν να πουλήσουν αυτοκίνητα που δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες.

“Το τέταρτο τρίμηνο θα επηρεαστεί από το WLTP”, δήλωσε ο Delbos. “Αλλά δεν έχω καμία μεγάλη ανησυχία για την υποκείμενη υγεία, ας το θέσουμε έτσι, από χώρες όπως η Γαλλία, όπως η Γερμανία και η Ισπανία”, συμπλήρωσε.

Η Renault διατήρησε τις ετήσιες προβλέψεις για λειτουργική απόδοση των πωλήσεων που ξεπερνούν το 6% και για να ενισχύσει συγκρίσιμα έσοδα, τα οποία αυξήθηκαν κατά 4,4% από την αρχή του έτους.

Οι μετοχές υποχώρησαν κατά 2,6% στα 64,06 ευρώ στις 10:23 π.μ. στο Παρίσι, αφού προηγουμένως υποχώρησαν στα 62,27 ευρώ, στο χαμηλότερο επίπεδο από το Σεπτέμβριο του 2015.

Οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν λυγίσει κάτω από τις ασθενέστερες συνθήκες της αγοράς και τις εμπορικές εντάσεις τους τελευταίους μήνες, ωθώντας τις Daimler AG και BMW AG να προειδοποιήσουν για χαμηλότερα κέρδη.

Μια επιβράδυνση στην Κίνα, ο πυρήνας της ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας για αρκετά χρόνια, προσθέτει σε ανησυχίες για τον κλάδο, που ήδη αγωνίζεται με την δαπανηρή μετάβαση σε ηλεκτρικά και αυτοδιακίνητα αυτοκίνητα. Οι αγορές των επιβατικών οχημάτων από αντιπροσώπους έπεσαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, μετά την επιδείνωση των εμπορικών εντάσεων με τις Η.Π.Α. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων είναι είναι ελάχιστα αυξημένες φέτος, αφήνοντας τον κλάδο να αντιμετωπίσει την προοπτική μιας πρώτης συρρίκνωσης των πωλήσεων τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1990.

Τα έσοδα της Renault μειώθηκαν κατά 6% στα 11,5 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με τις προβλέψεις των εκτιμήσεων των αναλυτών στα 12,2 δισ. ευρώ. Εξαιρουμένης της πτώσης από τις συναλλαγματικές επιπτώσεις στις οικονομίες των αναδυόμενων αγορών όπως η Αργεντινή και η Βραζιλία, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,4%.

“Οι πωλήσεις της Renault δεν ήταν πολύ κακές, δεδομένου του σημερινού κλίματος στο χώρο”, ανέφερε σε σημείωμα ο Arndt Ellinghorst, αναλυτής της Evercore ISI με έδρα το Λονδίνο. “Ωστόσο, είναι απίθανο να οδηγήσουν σε οποιαδήποτε θετική αλλαγή αισθήματος – μια αδιάφορη έναρξη για την σεζόν των κερδών”, συμπλήρωσε.

Exit mobile version