Όταν ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν επέστρεψε στον Λευκό Οίκο μετά την ομιλία του για την κατάσταση της Ένωσης, η 23χρονη influencer του TikTok Έιουα Σάνεχ συμμετείχε στις ζητωκραυγές μαζί με τους υπαλλήλους της διοίκησης που είχαν συγκεντρωθεί στην πίσω βεράντα του αρχοντικού.

Ο Μπάιντεν είπε στην ομάδα «πόσο σημαντικό» είναι το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προσεγγίσει τους ψηφοφόρους της Gen-Z, θυμήθηκε η Σάνεχ, μεταξύ δεκάδων δημιουργών που προσκλήθηκαν για ένα πάρτι παρακολούθησης εκείνο το βράδυ.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, ο Μπάιντεν υπέγραψε νομοσχέδιο που υποχρεώνει τη μητρική εταιρεία του TikTok, την ByteDance με έδρα το Πεκίνο, να πουλήσει το μερίδιό της ή να αντιμετωπίσει απαγόρευση στα καταστήματα εφαρμογών των ΗΠΑ. Αυτό ταρακούνησε τους δημιουργούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που η εκστρατεία του έχει λάβει πρωτοφανή μέτρα για να δικαστεί.

«Είμαι αρκετά επικριτικός απέναντί του αυτή τη στιγμή», δήλωσε η Σάνεχ, ο οποίος έχει παρακολουθήσει πολλές ενημερώσεις της κυβέρνησης και έχει περισσότερους από 510.000 οπαδούς. «Αν πραγματικά κατανοούσε τον αντίκτυπο, τότε θα ήθελε να κρατήσει το TikTok».

Ο εναγκαλισμός του Μπάιντεν με το νομοσχέδιο «εκποίηση ή απαγόρευση» αποτελεί παράδειγμα των προσπαθειών του να περιορίσει αυτό που οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης και οι νομοθέτες και των δύο κομμάτων θεωρούν ως μια αυξανόμενη απειλή εθνικής ασφάλειας από την Κίνα. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει να προωθεί το πολιτικό του μήνυμα στην πλατφόρμα, μεταδίδει το Bloomberg.

Κανένας από τους παράγοντες επιρροής που μίλησαν στο Bloomberg News δεν δήλωσε ότι ο Μπάιντεν έχασε την ψήφο του. Ωστόσο, ο νέος νόμος είναι πιθανό να απωθήσει τους νεότερους ψηφοφόρους, οι οποίοι έχουν προωθήσει την εφαρμογή στην επικρατούσα σημασία και αποτελούν το κλειδί για τις εκλογικές νίκες των Δημοκρατικών. Πολλοί δεν είναι ήδη ενθουσιασμένοι με την επανεκλογή του Μπάιντεν.

«Εκλογή με την εκλογή, οι νέοι συνεχίζουν να μας δείχνουν ότι κατανοούν το διακύβευμα αυτής της στιγμής και θα ψηφίσουν σαν να εξαρτάται το μέλλον τους από αυτό – γιατί έτσι είναι», δήλωσε ο Σεθ Σούστερ, εκπρόσωπος της εκστρατείας του Μπάιντεν.

Ο Κένι Γουόλντεν, ο οποίος έχει 167.000 ακολούθους στο TikTok και έχει συμμετάσχει σε εκδηλώσεις του Λευκού Οίκου, δημοσίευσε ένα βίντεο στην πλατφόρμα εκφράζοντας σύγχυση για την απόφαση του Μπάιντεν να υποστηρίξει το νομοσχέδιο λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια των δεδομένων.

«Είμαι εναντίον του, Τζο», δήλωσε ο Γουόλντεν, το περιεχόμενο του οποίου επικεντρώνεται στην ενθάρρυνση των ανθρώπων να ψηφίσουν τον Μπάιντεν. Ο πρόεδρος φιμώνει την «πρώτη γραμμή άμυνας» του, πρόσθεσε, αναφερόμενος σε δημιουργούς όπως ο ίδιος.

Οι αντίπαλοι του νομοσχεδίου λένε ότι απειλεί την ελευθερία του λόγου και ξεχωρίζει την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έναντι άλλων που συλλέγουν δεδομένα χρηστών.

Οι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου υποστηρίζουν ότι πρόθεσή τους δεν είναι να απαγορεύσουν τη λειτουργία του TikTok, αλλά να αναγκάσουν τον Κινέζο ιδιοκτήτη της εφαρμογής να εκποιηθεί. Η προθεσμία των 270 ημερών για το ByteDance επεκτείνεται και μετά τον Νοέμβριο, επιτρέποντας στους χρήστες να συνεχίσουν να δημοσιεύουν μηνύματα μέχρι τις εκλογές.

«Πρόκειται για την εθνική μας ασφάλεια. Δεν πρόκειται για ανησυχίες σχετικά με τους Αμερικανούς που χρησιμοποιούν το Τικτόκ”, δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Καρέιν Ζαν-Πιέρ. «Υπάρχει σίγουρα χρόνος στα βιβλία για να δούμε πώς θα εξελιχθεί το θέμα».

Η ByteDance έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν έχει καμία πρόθεση να πουλήσει, και μια παρατεταμένη νομική μάχη είναι πιθανή. Την ίδια στιγμή, ο Ντόναλντ Τραμπ χρησιμοποιεί ήδη την προοπτική της απαγόρευσης για να προσεταιριστεί τους νεότερους ψηφοφόρους. Σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν περάσει το νομοσχέδιο από το Κογκρέσο, κατηγόρησε τον Μπάιντεν ότι έθεσε σε κίνηση την απαγόρευση. Αυτό σηματοδότησε μια ανατροπή για τον Τραμπ, ο οποίος ως πρόεδρος υπέγραψε το 2020 ένα διάταγμα απαγόρευσης της εφαρμογής, το οποίο αργότερα ανατράπηκε από το δικαστήριο.

Η ομάδα του Μπάιντεν λέει ότι η παρουσία του στην εφαρμογή αποτελεί ζωτικό μέρος μιας στρατηγικής για την προσέγγιση των ψηφοφόρων σε όσο το δυνατόν περισσότερους χώρους. Η εμβέλεια της εφαρμογής είναι τεράστια: Περισσότεροι από 170 εκατομμύρια Αμερικανοί έχουν λογαριασμούς, λέει η εταιρεία, και το ένα τρίτο των ενηλίκων κάτω των 30 ετών λαμβάνει τις ειδήσεις του από αυτήν, σύμφωνα με το Pew Research Center.

Σε μια πρώτη στο είδος της ώθηση για μια προεδρική κυβέρνηση, οι συνεργάτες του Μπάιντεν έρχονται καθημερινά σε επαφή με παράγοντες επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή τους διαχειριστές τους. Εν τω μεταξύ, οι υπεύθυνοι της προεκλογικής εκστρατείας εξετάζουν το ενδεχόμενο να φέρουν τους δημιουργούς στα κεντρικά τους γραφεία, δήλωσε άτομο που γνωρίζει τις διαβουλεύσεις.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι συνεργασίες της εκστρατείας με δημοφιλείς δημιουργούς είναι ακόμη πιο σημαντικές, δεδομένου ότι το TikTok απαγορεύει την πολιτική διαφήμιση. Η οργάνωση πολλών ανθρώπων για την προώθηση θετικού περιεχομένου ξεπερνά την παρουσία του Μπάιντεν από μόνη της στην εφαρμογή, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τη στρατηγική.

Η καμπάνια του Αμερικανού προέδρου στο Tik Tok

Η καμπάνια του Μπάιντεν εγκαινίασε έναν λογαριασμό στο TikTok κατά τη διάρκεια του Super Bowl τον Φεβρουάριο. Έχει περισσότερους από 300.000 followers, οι οποίοι ωχριούν μπροστά σε εκείνους των πιο δημοφιλών influencers. Η προεκλογική εκστρατεία λαμβάνει τουλάχιστον μία γνωστή προφύλαξη ασφαλείας: Οι υπάλληλοι δημοσιεύουν στην εφαρμογή από μία ξεχωριστή συσκευή.

Τα στελέχη του Μπάιντεν αντιμετώπιζαν ήδη ένα τρομακτικό τοπίο στο TikTok, ακόμη και πριν υπογράψει το νομοσχέδιο για την εκποίηση ή την απαγόρευση. Οι αρνητικές αναρτήσεις για τον 81χρονο πρόεδρο πολλαπλασιάζονται στην πλατφόρμα, με αφορμή την απογοήτευση για τους χειρισμούς του στον πόλεμο στη Γάζα, την ηλικία του και την πολιτική του για το κλίμα.

«Είναι πολύ κατά του Μπάιντεν», δήλωσε για το TikTok η Κέρι Ρόμπερτσον, μια influencer με έδρα τη Μινεάπολη που υποστηρίζει τον Μπάιντεν. «Πάντα ήταν».

«Ακόμα κι αν ο αλγόριθμος δεν μου δείχνει κάποιο περιεχόμενο υπέρ του Μπάιντεν ή κάτι τέτοιο, κάθε φορά που κάνω αυτά τα βίντεο, λαμβάνω πολλά “Σας ευχαριστώ γι” αυτό»”, πρόσθεσε.

Δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι ο αλγόριθμος του TikTok έχει συγκεκριμένη πολιτική κλίση, σύμφωνα με τη Νέτα Κλίγκλερ Βίλενικ, αναπληρώτρια καθηγήτρια επικοινωνίας του Εβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ. Αλλά δεδομένου ότι είναι διαβόητα αδιαφανής, αποτελεί «πρόβλημα» για όσους προσπαθούν να κατανοήσουν την αυξανόμενη πολιτική επιρροή του, δήλωσε η αναπληρώτρια καθηγήτρια επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια, Ιωάννα Λίτερατ.

«Κοιτάξτε τι συμβαίνει στο TikTok», δήλωσε πρόσφατα ο Μπάιντεν σε μια εκδήλωση για τη συγκέντρωση χρημάτων. «Είναι τόσο εύκολο να πεις ξεκάθαρα ψέματα και να μην ξέρεις τι είναι αλήθεια, οπότε διακυβεύονται πολλά εδώ».

Είναι δύσκολο να μετρηθεί ο όγκος των θετικών ή αρνητικών συναισθημάτων για τον Μπάιντεν στο TikTok, επειδή η εταιρεία περιορίζει ορισμένα δεδομένα. Οι χρήστες είναι συχνά απομονωμένοι σε διαφορετικά σύμπαντα περιεχομένου, όπου οι ροές τους αντικατοπτρίζουν τα θέματα με τα οποία αλληλεπιδρούν περισσότερο, λένε οι ειδικοί.

Η ομάδα του Μπάιντεν κάνει τον υπολογισμό ότι μπορεί να πείσει τους απογοητευμένους ψηφοφόρους να εξετάσουν το ενδεχόμενο να τον υποστηρίξουν, εν μέρει μέσω διαδικτυακού περιεχομένου.

Πριν από τη φιλανθρωπική εκδήλωση του Μπάιντεν στο Radio City Music Hall τον Μάρτιο, στην οποία συμμετείχαν ο κωμικός Στίβεν Κόλμπερτ και οι πρώην πρόεδροι Μπιλ Κλίντον και Μπαράκ Ομπάμα, ορισμένοι δημιουργοί του TikTok συμμετείχαν σε στρογγυλό τραπέζι με στελέχη της εκστρατείας σχετικά με την ψηφιακή στρατηγική, όπου ο Μπάιντεν πέρασε για να μιλήσει μαζί τους, αναφέρθηκε σε βίντεο ένας influencer.

Η Φίνεγκαν Μπάιντεν, η εγγονή του Μπάιντεν, διοργάνωσε επίσης μια χαρούμενη ώρα για τους δημιουργούς στο κοντινό Pebble Bar πριν από τον έρανο.

Παρόμοια με την εκδήλωση στο Radio City, οι επισκέψεις στα παρασκήνια του Λευκού Οίκου αποτελούν εξαιρετική τροφή για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Κοιτάξτε αυτό – αυτή η χαρτοπετσέτα έχει πάνω της τη σφραγίδα του προέδρου», είπε η Σάνεχ σε ένα βίντεο μέσα σε μια τουαλέτα του Λευκού Οίκου που συγκέντρωσε 2,1 εκατομμύρια προβολές.

Αν το TikTok εξαφανιστεί, εξαφανίζεται και μια πηγή εσόδων των influencers. Ο Χάρι Σίσον, ένας 21χρονος που έχει συμμετάσχει τόσο σε επίσημες όσο και σε προεκλογικές συγκεντρώσεις, ενθαρρύνει τους 850.000 οπαδούς του στο TikTok να παρακολουθούν βίντεο στο κανάλι του στο YouTube, όπου δημοσιεύει περισσότερα λόγω της πιθανής απαγόρευσης.

«Υπάρχουν πολλοί δημιουργοί στο TikTok που τους υποστηρίζουν και έχουν κάνει πολλή δουλειά για την εκστρατεία και τον πρόεδρο», δήλωσε ο Σίσον σε συνέντευξή του. «Είμαι συνολικά απογοητευμένος».

Διαβάστε ακόμη:

Με αυξήσεις ενοικίων απαντούν οι ιδιοκτήτες Airbnb στα νέα μέτρα

Πώς το ρωσικό αέριο συνεχίζει να πλημμυρίζει την Ελλάδα και την Ευρώπη

Η ιστορία πίσω από το εμβληματικό ρούχο που αγάπησε ο κινηματογράφος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ