Mε… ηλικία 70 περίπου ετών, η ιστορία της Ferrari είναι γεμάτη με αγώνες ταχύτητας. Η κληρονομιά της αυτή είναι ανεκτίμητη. Η ίδια η εταιρεία δεν αλλάξει τακτική, έχοντας στο παρελθόν της γίγαντες της αυτοκίνησης στο «τιμόνι» της, όπως ο ιδρυτής Ενζο Φεράρι και ο Λούκα ντι Μοντετζέμολο. 

Η Ferrari έχασε δύο CEO μέσα σε δύο χρόνια, μετα το θάνατο του Σέρζιο Μαρκιόνε το 2018 και την παραίτηση του Λούις Καμιλιέρι, κάτι που προκαλεί ανησυχία τόσο στους «φερραρίστι» και τους «τιφόζι», όσο και στους μετόχους της εταιρείας.

Ο επίλεκτος της οικογένειας Ανιέλι και CEO της Ferrari, Tζον Ελκαν, ο οποίος και θα αναλάβει τα ηνία στην εταιρεία στο ενδιάμεσο, θα βρεί πολλά στελέχη που θα θελήσουν να «οδηγήσουν» την Ferrari στο μέλλον. Αν και πρόκειται για μια θέση με τεράστιες πιέσεις και προβλήματα, η θέση του επικεφαλής της εταιρείας θεωρείται ως μία από τις πιο θελκτικές θέσεις στην παγκόσμια αγορά. Παρά την άσχημη αγωνιστική πορεία της Ferrari φέτος, ο Καμιλιέρι τουλάχιστον αφήνει πίσω του μια σχετικά υγιή κατάσταση.

Παρόλα αυτά, ο/η διάδοχος του Καμιλιέρι θα αντιμετωπίσει αρκετές και ιδιαίτερες δοκιμασίες, όπως το λανσάρισμα του πρώτου SUV της Ferrari το 2022, το Purosangue («καθαρόαιμο»), αλλά και τη μετατόπιση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Και οι δύο αυτές αλλαγές ανησυχούν τους φανατικούς της Ferrari.

Η αξία της μετοχής της Ferrari έχει τετραπλασιαστεί από την ΙΡΟ της το 2015. Οταν είχε αναλάβει τα ηνία ο Καμιλιέρι, πολλοί αμφισβητούσαν κατά πόσο ένα πρώην στέλεχος της καπνοβιομηχανίας θα μπορούσε να βοηθήσει στην αυτοκινητοβιομηχανία, και δη της συγκεκριμένης μάρκας. Παρόλα αυτά, ως ιδιοκτήτης αρκετών Ferrari, ο Καμιλιέρι έδειξε εξαιρετική στρατηγική ικανότητα.

Το 2019 η Ferrari, για παράδειγμα, λανσάρισε μαζί με την Giorgio Armani SpA, σειρά ρούχων και προϊόντων. Λανσάρισε, επίσης και 5 νέα μοντέλα αυτοκινήτων, όπως τη SF90 Stradale, το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής της εταιρείας. Τόσο μεγάλη επέκταση της γκάμας των αυτοκινήτων της Ferrari αποτέλεσε σοκ, αλλά καθησύχασε τους φαν της κόκκινης ομάδας.

Ακόμη και η πορεία της εταιρείας εν μέσω της πανδημίας αποδεικνύει πως η Ferrari βρίσκεται σε άλλο επίπεδο σε σχέση με τους ανταγωνιστές της όπως η Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc και η Mclaren Group Ltd, oι οποίες αναγκάστηκαν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Ακόμη και πριν την πανδημία, οι ανταγωνιστές προσπαθούσαν να αυξήσουν τις πωλήσεις χωρίς να απειλήσουν την αποκλειστικότητα των οχημάτων τους, τη στιγμή που η Ferrari το έκανε να μοιάζει με… παιχνιδάκι.

Δεδομένου πως η Ferrari έχει τόσο μεγάλη ιστορική σύνδεση με τους δώδεκα κυλίνδρους, η απροθυμία του Καμιλιέρι για το λανσάρισμα ηλεκτρικών Ferrari ήταν λογική. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να ισχύσει και για τον νέο CEO που θα κληθεί να προχωρήσει σε επέκταση στην ηλεκτροκίνηση.

Η απόφαση για το τί θα παράγει στο θρυλικό Μαρανέλο και το τί θα προμηθεύεται από άλλες εταιρείες, είναι επίσης, απορίας άξιον. Εάν επιτύχει, ο/η νέος CEO θα προσθέσει το όνομά του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της Ferrari.

Διαβάστε ακόμη:

Σκάνδαλο Μάντοφ: Η ώρα των αποζημιώσεων – Από «Μεσσίας της Wall» στη φυλακή… 65 δισ. δρόμος

Έλον Μασκ: O Mr Tesla τα βάζει τώρα και με τους κατόχους MBA και τα πολυτελή γραφεία τους

Μονεμβασιώτης (Βενέτης): Συνεργασία με τη Wolt για να συγκρατηθεί η πτώση των πωλήσεων