Ο όμιλοςCampari συμφώνησε να αγοράσει το κονιάκ Courvoisier από την Beam Suntory έναντι τουλάχιστον 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προχωρώντας στη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία της.

Η συμφωνία προσθέτει μία από τις ισχυρές μάρκες κονιάκ στο χαρτοφυλάκιο της Campari, το οποίο περιλαμβάνει το ομώνυμο λικέρ και το brand Aperol. Οι μετοχές της Campari υποχώρησαν έως και 5,9% την Παρασκευή στο Μιλάνο, με αποτέλεσμα τα κέρδη της μετοχής φέτος να ανέρχονται σε περίπου 4%.

Η εξαγορά έρχεται εν μέσω δύσκολων συνθηκών για τους παραγωγούς κονιάκ, καθώς η ζήτηση ιδίως από τους καταναλωτές των ΗΠΑ έχει περιοριστεί σημαντικά, μετά την αύξηση της πανδημικής περιόδου. Η Courvoisier ανταγωνίζεται την Hennessy της LVMH και την Remy Cointreau ης Remy Martin.

Η Remy Cointreau ανακοίνωσε πτώση 43% στα κέρδη του πρώτου εξαμήνου, καθώς οι πωλήσεις κονιάκ σημείωσαν βουτιά και η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν έως και 20% φέτος.

Η Courvoisier είχε καθαρές πωλήσεις αξίας 249 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, εκ των οποίων περίπου το 60% ήταν στις ΗΠΑ. Η Campari θα επεκτείνει την παρουσία της εταιρείας στις ΗΠΑ, όπου η Courvoisier είναι ισχυρή, αλλά και στην Ασία.

Η Campari αγόρασε την αμερικανική εταιρεία Bourbon Wilderness Trail Distillery το 2022, καθώς οι ευρωπαϊκές εταιρείες παραγωγής ποτών αναζητούν συμφωνίες για να επεκταθούν πέρα από τις παραδοσιακές τους αγοράς, προσθέτοντας αποστάγματα όπως τεκίλα και αμερικανικά ουίσκι.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία επιβεβαίωσε τον Οκτώβριο τον στόχο του 2023 για σταθερά οργανικά προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων, ενώ δημοσίευσε αποτελέσματα τρίτου τριμήνου που δεν «έπιασαν» τις εκτιμήσεις των αναλυτών, κυρίως λόγω του υψηλού πληθωρισμού και του κακού καλοκαιριού.

Συμφωνία του 2014

Η Beam Suntory, η οποία δημιουργήθηκε μέσω της συγχώνευσης ιαπωνικών και αμερικανικών εταιρειών το 2014, έχει επωφεληθεί από την έκρηξη της ζήτησης για ιαπωνικό ουίσκι καθώς και για Bourbon.

Η συμφωνία με την Courvoisier περιλαμβάνει ακόμη πρόσθετες πληρωμές με βάση την επίτευξη των στόχων πωλήσεων του 2028, με ανώτατο ποσό τα 120 εκατ. δολ. και πληρωτέο το 2029, ανέφερε η ιταλική εταιρεία.

«Τα πλεονάζοντα αποθέματα και το ευμετάβλητο καταναλωτικό κλίμα μπορεί να εμποδίσουν τις βραχυπρόθεσμες επιδόσεις» γεγονός που εξηγεί τη δομή της συμφωνίας, ανέφερε σε σημείωμά του ο αναλυτής της Bloomberg Intelligence, Ντάνκαν Φοξ.

Η συμφωνία σηματοδοτεί το αποκορύφωμα 16τούς πορείας του διευθύνοντος συμβούλου Bob Kunze-Concewitzστο τιμόνι της Campari  ο οποίος έχει θα συνταξιοδοτηθεί τον Απρίλιο.

Υπό την καθοδήγησή του, οι πωλήσεις της Campari σημείωσαν άλμα από 1,8 δισ. ευρώ (1,9 δισ. δολάρια) το 2019 σε προβλέψεις για περίπου 3 δισ. ευρώ το 2023. Ο ίδιος επέβλεψε συνολικά 27 εξαγορές από το 2007, με συνολική επένδυση 3 δισ. ευρώ, εξαιρουμένης της τελευταίας συμφωνίας.

Η συμφωνία με την Courvoisier επιτρέπει στην Campari «να δημιουργήσει μόχλευση σε μία από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ» και «να μεταμορφώσει το αναπτυξιακό της προφίλ στην Ασία», αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Διαβάστε ακόμη

Στον «αέρα» 50.000 μεταβιβάσεις ακινήτων με τον ΕΝΦΙΑ να μένει στους πωλητές

Ο Δρ. Ματθαίος Μαχαίρας ανακηρύχθηκε ΙΤ Manager of the Year 2023

Ξεκινά το «Καλάθι του Άη Βασίλη» – Ποιες αγορές αφορά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ