Μια μικρή και μέχρι πρόσφατα άγνωστη ελβετική μάρκα αθλητικών παπουτσιών κατακτά τις καρδιές των καταναλωτών αλλά και συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο της αγοράς, λόγω του μοναδικού design της και της συνεργασίας της με τον σούπερσταρ Ελβετό τενίστα Ρότζερ Φέντερερ

Αν και η On δεν έχει δημοσιεύσει επίσημα οικονομικά στοιχεία, οι αναλυτές υπολογίζουν πως έχει έσοδα συγκρίσιμα με μάρκες όπως η Brooks Running ($850 εκατ) και η Hoka One One ($571 εκατ). Αυτές οι τρεις μάρκες, άγνωστες μέχρι πρότινος στο ευρύ κοινό, είδαν την αναγνωρισημότητά τους και τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της ζήτησης για τα προϊόντα athleisure (αθλητικά προϊόντα που προσφέρουν άνεση και μπορούν να φορεθούν και εκτός αθλητικών δραστηριοτήτων).

Προφανώς αυτές οι «μικρές» μάρκες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν κολοσσούς όπως η Nike η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε ετήσιες πωλήσεις αξίας $44,5 δισ με συνολική αποτίμηση $250 δισ. 

Παρ’ όλα αυτά, η On χαράσει το δικό της δρόμο, προετοιμαζόμενη για την είσοδό της στην χρηματαγορά της Νέας Υόρκης με αρχική δημόσια προσφορά (ΙΡΟ) η οποία υπολογίζεται στα $5 δισ.

Η On έχει αναπτυχθεί ραγδαία, με 7.800 σημεία πώλησης ανά τον κόσμο. Ποιά όμως είναι η ιστορία της;

Kομμένα λάστιχα και… ριγκατόνι

Ο Ολίβιε Μπέρνχαρντ, πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής διάθλου και τρεις φορές πρωταθλητής της διοργάνωσης Ironman πριν από περίπου μία δεκαετία ξεκίνησε τις προσπάθειες για τη δημιουργία ενός αθλητικού παπουτσιού που θα του προσέδιδε ομαλή προσγείωση και δυναμική εκτόξευση. Kάποια στιγμή, μάλιστα, ο Μπέρνχαρντ είχε αρχίσει να κόβει λάστιχα κήπου και να τα κολλάει στις σόλες του παπουτσιού, προσπαθώντας να ανακαλύψει ένα concept που θα του έδινε το αθλητικό πλεονέκτημα. Με τη βοήθεια του φίλου του Κασπάρ Κοπέτι ο οποίος είχε θητεύσει στις McKinsey & Co και Υοung & Rubicam και του συνεργάτη του Nτέιβιντ Αλεμαν, τότε CEO της Vitra και τώρα CEO της On, ίδρυσαν την On τον Ιανουάριο του 2010.

Η On γρήγορα προσέλκυσε το ενδιαφέρον των καταναλωτών λόγω της ιδιαίτερης σόλας των παπουτσιών, η οποία μοιαζει με τα… ζυμαρικά ριγκατόνι. Με βάση τις αρχικές ιδέες του Μπέρνχαρντ χρησιμοποίησε μια τεχνολογία καουτσούκ και αφρού προκειμένου -όπως αναφέρει η εταιρεία- να δώσει στους πελάτες της την αίσθηση ότι περπατούν στα σύννεφα, εξ’ ου και την ονόμασε: CloudTec.

Ρότζερ Φέντερερ

Το 2019 ήρθε και το μεγάλο boom για την εταιρεία. Η συνεργασία με τον Ρότζερ Φέντερερ, ο οποίος είναι πλέον μεγαλομέτοχος της On αποτέλεσε το κλειδί για την ανάπτυξή της. Ο άσος του τένις φέρεται να έχει επενδύσει $54 εκατομμύρια στην εταιρεία, ενώ το 2020 η Οn λάνσαρε τα νέα της παπούτσια με ονομασία «Roger». Kάτασπρα, κλασικά παπούτσια τένις με τιμή $200 τα οποία φόρεσε ο άσος κατά τη διάρκεια του Γαλλικού Open τον Ιούνιο και του Γουίμπλεντον τον Ιούλιο. Η στρατηγική της On δεν είναι καινούργια καθώς ακολουθεί αυτή της Adidas η οποία είχε λανσάρει το κλασικό παπούτσι «Stan Smith» τη δεκαετία του ‘70. 

Διαφήμιση και επέκταση

Αν και η On προφανώς δεν έχει το μπάτζετ εκατομμυρίων της Nike για διαφήμιση και προώθηση των προϊόντων της, έχει καταφέρει να γίνει viral στα social media. Αν και κανένας από τους αθλητές της On δεν κατάφερε να πάρει το πολυπόθητο εισιτήριο για τους Ολυμπιακούς, το μόνο σίγουρο είναι πως η μικρή ελβετική εταιρεία έχει πια αρχίσει την αναρρίχησή της και μπορεί σύντομα να βρεθεί στο «podium» της παγκόσμιας αγοράς.

Διαβάστε ακόμη:

Κατώτατος μισθός: Αυξάνεται κατά 2% από το φθινόπωρο

«Πόλεμος» για το Φράγμα του Νείλου: Πώς το μεγαλύτερο φράγμα της Αφρικής απειλεί με αποσταθεροποίηση ολόκληρη την ευρωπαϊκή γειτονιά

ΑΔΜΗΕ: Προς ιδιωτικοποίηση το 40% της Αριάδνη που θα κατασκευάσει το καλώδιο της Κρήτης