Yπηρεσίες, όπως άμεση παράδοση, δωρεάν αποστολή και επιστροφή χρημάτων, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι, όχι μόνο του online shopping, αλλά και γενικότερα, της σύγχρονης καταναλωτικής εμπειρίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα από την Αμερικανική ομοσπονδία λιανικής και την Appriss Retail, για το έτος 2022, το ποσοστό επιστροφής δεμάτων ανήλθε στο 16,5%. Η αξία των εμπορευμάτων, που επιστράφηκαν εκτιμάται, ότι αγγίζει τα 816 δισ. δολάρια. 

Όπως μεταδίδει το BusinessInsider, ενδεικτικό της αύξησης των επιστροφών είναι η περίπτωση καταναλωτών που φτάνουν στα άκρα και επιστρέφουν όλες τις αγορές τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αφορά μια πελάτισσα που επέστρεψε το 99% από τις 172 αγορές της σε ένα έτος από την ASOS, με αποτέλεσμα η εταιρεία να αποκλείσει την πελάτισσα από τη δυνατότητα νέων αγορών στην πλατφόρμα της.

Η κατάσταση αυτή ώθησε εταιρείες όπως H&M, Zara, J.Crew και η Amazon να προσαρμόσουν τις πολιτικές επιστροφών, επιβάλλοντας χρεώσεις και περιορίζοντας τα περιθώρια αλλαγών.

Η δωρεάν αποστολή, δεν είναι πράγματι, δωρεάν. Στην πραγματικότητα, αποτελούν σημαντικό οικονομικό βάρος για τους λιανοπωλητές, που αποφεύγουν να εφαρμόσουν την συγκεκριμένη πολιτική. Όπως εξήγησε ο Neil Saunders, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία GlobalData, είναι δαπανηρό για έναν λιανοπωλητή να καλύψει τα έξοδα επιστροφής.

Συχνά, μάλιστα, οι πιο μικροί λιανοπωλητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και βρίσκονται σε πιο αδύναμη θέση συγκριτικά με τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές τους.

Διαβάστε ακόμη

Astir Marina: Grand Opening στα τέλη Μαΐου για το νέο hotspot της Μεσογείου (pics)

Μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους η επιβολή του φόρου στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας

Το είπε, αλλά δεν το έπαιξε: Πώς η Κάθι Γουντ έχασε το εκρηκτικό ράλι της Nvidia (tweet + πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ