Οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν υπέρ της αύξησης των τελών στάθμευσης για αυτοκίνητα SUV. 

Σε δημοψήφισμα στο Παρίσι, τον περασμένο μήνα, σχεδόν το 55% ψήφισε να τριπλασιαστούν τα τέλη στάθμευσης για τα οχήματα SUV (Sport Utility Vehicle) μη κατοίκων. Σημειώνεται ωστόσο, πως το ποσοστό συμμετοχής, ανήλθε σε μόλις 5,7%. 

Οι οδηγοί αναμένεται να πληρώνουν έως και 18 ευρώ (19,54 δολάρια) την ώρα, για να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους, στο κέντρο του Παρισιού και 12 ευρώ την ώρα, στην ευρύτερη περιοχή. Οι υψηλότερες χρεώσεις θα ισχύουν για SUV, που ζυγίζουν περισσότερο από 1,6 μετρικούς τόνους, που είναι υβριδικά ή διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και για ηλεκτρικά SUV βάρους άνω των 2 μετρικών τόνων.

Μιλώντας στο CNBC, ο Τζενς Μίλλερ, αναπληρωτής διευθυντής και επικεφαλής πολιτικής και έρευνας στην ομάδα εκστρατειών Clean Cities, δήλωσε, πως «ό,τι συμβαίνει στο Παρίσι, συνήθως δεν μένει στο Παρίσι». Την άποψή αυτή ενστερνίζεται και η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, η οποία μετά το τέλος της ψηφοφορίας, ανέφερε πως: «Οι Παριζιάνοι έχουν κάνει μια σαφή επιλογή… θα ακολουθήσουν και άλλες πόλεις».

Άνοδος στις πωλήσεων SUV

Οι πωλήσεις SUV συνεχίζουν να αυξάνονται, με τη διεθνή υπηρεσία ενέργειας να σημειώνει, ότι «η στροφή προς τα βαρύτερα και λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα συμβατικά οχήματα αυξάνει την ανάπτυξη, τόσο στη ζήτηση πετρελαίου, όσο και στις εκπομπές CO2». Οι παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα από τα οχήματα άγγιξαν το 1 δισεκατομμύριο τόνους το 2022, σύμφωνα με τον IEA.

Ο Έντμουντ Κινγκ, πρόεδρος της ΑΑ του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε πως υπήρχαν «βάσιμοι λόγοι ασφαλείας για τους οποίους τα αυτοκίνητα έγιναν μεγαλύτερα. Η ασφάλεια των οχημάτων έχει βελτιωθεί σημαντικά και πολλά εξαρτώνται από το Euro NCAP, [ένα πρότυπο ασφάλειας]. Τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν λειτουργίες, που κάνουν πιο ασφαλή την οδήγηση».

Τα στοιχεία, ωστόσο μαρτυρούν, ότι πολλά από αυτά τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε αστικές περιοχές με αποτέλεσμα να δημιουργούν πρόβλημα σε ήδη πολυσύχναστες πόλεις. Μια ανάλυση από τον όμιλο εκστρατειών Badvertising το 2021 στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε, ότι τα τρία τέταρτα των SUV, που πουλήθηκαν το 2019-2020 είχαν καταχωρηθεί σε αστικές διευθύνσεις.

Η ψηφοφορία στο Παρίσι ακολούθησε τα βήματα της γαλλικής πόλης Λυών, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει, ότι ετοιμάζεται να εφαρμόσει παρόμοια πολιτική, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον ερχόμενο Ιούνιο. Στο μεταξύ, η γαλλική πόλη Γκρενόμπλ, έχει, ήδη, εφαρμόσει υψηλότερο περιβαλλοντικό τιμολόγιο στους χώρους στάθμευσης για βαρύτερα οχήματα.

Πριν από το δημοψήφισμα, στο Παρίσι, ο δήμαρχος του Λονδίνου είχε δηλώσει, ότι τον αφορούν οι εξελίξεις στο εν λόγω ζήτημα. Ωστόσο, εκπρόσωπός του τόνισε, πως ο δήμαρχος δεν έχει την εξουσία να εισαγάγει χρέωση στάθμευσης για SUV, ούτε σχεδιάζει να το κάνει. Οι εξελίξεις στην ηπειρωτική Ευρώπη θα μπορούσαν να έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Ηνωμένο Βασίλειο, με το Transport & Environment να σημειώνει ότι η χώρα φορολογεί τα βενζινοκίνητα SUV με πολύ χαμηλότερο συντελεστή από άλλες χώρες της Ευρώπης.

Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις SUV στο Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά και μάλιστα, παρουσιάζονται αυξημένες κατά 1/5 σε σύγκριση με το 2022 και 2023, σύμφωνα με έρευνα της T&E, με τα SUV να αντιπροσωπεύουν το 60% όλων των νέων αυτοκινήτων πέρυσι.

Διαβάστε ακόμη

Economist: Η Ελλάδα ανέβηκε 28 θέσεις στο επιχειρηματικό περιβάλλον – H μεγαλύτερη βελτίωση μεταξύ 82 χωρών

Bitcoin: Ο βασιλιάς των cryptos αποτινάζει τις απώλειες $200 δισ. – Ανακάμπτει πάνω από τα $67.000

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ