Οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν χθες, Κυριακή, να τριπλασιαστούν τα τέλη στάθμευσης για τα οχήματα SUV (Sport Utility Vehicle) για περιβαλλοντικούς λόγους, όπως και ασφαλείας.

Το σχετικό δημοψήφισμα που διεξήχθη χθες είχε το ερώτημα αν τα τέλη στους δημόσιους χώρους στάθμευσης θα πρέπει να τριπλασιαστούν για τα βαρέα SUV, αυξάνοντας τα τέλη στάθμευσης για μια ώρα στο κέντρο του Παρισιού σε 18 ευρώ, αντί των 6 ευρώ που ισχύουν σήμερα και για 12 ευρώ αντί των 4 ευρώ στα προάστια.

Τα υψηλότερα τέλη θα ισχύσουν για τα μοντέλα καύσης και τα υβριδικά βάρους 1,6 τόνων και πάνω και για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα δύο τόνων και πάνω.

Περίπου 1,3 εκατομμύρια κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας μετείχαν στο δημοψήφισμα που έφερε τον τίτλο: «Περισσότερα ή λιγότερα SUV στο Παρίσι;».

Σύμφωνα με τα προσωρινά τελικά αποτελέσματα, ποσοστό μόλις κάτω του 6% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων έλαβε μέρος στο δημοψήφισμα. Περίπου το 54,5% ψήφισε υπέρ της αύξησης των τελών στάθμευσης, έναντι περίπου 45,5% που ψήφισε κατά.

Το επιχείρημα για αύξηση των τελών στάθμευσης των SUV που επικαλέστηκαν οι δημοτικές αρχές του Παρισιού ήταν ότι τα βαριά αυτά οχήματα προκαλούν αυξημένη ρύπανση, καταλαμβάνουν μεγάλο δημόσιο χώρο και θέτουν σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια.

Τα υψηλότερα τέλη για τα μεγάλα οχήματα θα περιορίσουν την ενόχληση που προκαλούν, σύμφωνα με τις δημοτικές αρχές της γαλλικής πρωτεύουσας.

«Η ψηφοφορία αυτή θα πρέπει να δώσει ένα μήνυμα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η επιδίωξή τους για κέρδος, η οποία συνίσταται στην σκόπιμη πώληση ολοένα μεγαλύτερων, μεγαλύτερης αποδοτικότητας καυσίμου και πιο ακριβών οχημάτων, θέτει σε κίνδυνο την οικολογική αλλαγή».

Με το χθεσινό δημοψήφισμα, οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας μπορεί να ελαφρύνουν το βάρος για τους δημόσιους χώρους και να υποστηρίξουν ένα νέο κοινωνικό μοντέλο, σύμφωνα με τις αρχές του Παρισιού.

Τα υψηλότερα τέλη θα ισχύουν για τους τουρίστες και τους επισκέπτες, ωστόσο οι κάτοικοι, οι έμποροι και οι επαγγελματίες υγείας μπορούν να αιτηθούν την εξαίρεσή τους. Η αλλαγή αυτή δεν αφορά τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης.

Ένωση αυτοκινητιστών είχε επικρίνει το δημοτικό συμβούλιο πριν από το δημοψήφισμα. Η λέσχη αυτή των 40 εκατομμυρίων αυτοκινητιστών είχε ξεκινήσει αίτηση κατά των υψηλότερων τελών στάθμευσης για τα οχήματα αυτά, προειδοποιώντας το κοινό ότι «αυτή η μάχη κατά των SUV είναι μόνον η πίσω πόρτα για την εξάλειψη του αυτοκινήτου στο σύνολό του».

Η μάχη των δημοτικών αρχών του Παρισιού με τα μεγάλα οχήματα άρχισε με νέες πολιτικές στον τομέα των μεταφορών που εισήγαγε πριν από μερικά χρόνια η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό και οι ευαισθητοποιημένες για το κλίμα δημοτικές της αρχές.

Βάσει των στοιχείων καταχώρισης, τα νέα τέλη θα ισχύουν για σχεδόν 900.000 αυτοκίνητα στην περιοχή του Παρισιού, ποσοστό περίπου 16% όλων των αυτοκινήτων εκεί, σύμφωνα με υπολογισμούς της εφημερίδας Les Échos.

Σχέδια για υψηλότερα τέλη για μεγαλύτερα οχήματα υπάρχουν επίσης στην Λιόν, το Μπορντό και την Γκρενόμπλ.

Διαβάστε ακόμη

Μαρκ Ζούκερμπεργκ: Οι νέες επενδύσεις στην ΑΙ και οι δυο ελληνικές startup στο portfolio του «Mr.Facebook» (pics)

Oι 5 φθηνότερες και οι 5 ακριβότερες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας (πίνακες + γράφημα)

Κύθνος: Το project «Εξυπνο Νησί» και η εμβληματική επένδυση των 30 εκατ. του πρώην ΞΕΝΙΑ στα Λουτρά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ