Ολοένα και αυξάνονται οι πωλήσεις SUV στην Ευρώπη, φτάνοντας σε ένα σημαντικό ορόσημο, τα οχήματα αυτά αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το μισό του συνόλου των πωλήσεων.

Η μετατόπιση αυτή οφείλεται στην αυξανόμενη προτίμηση των SUV έναντι των παραδοσιακών hatchback, wagon και sedan.

Ειδικότερα, η επιτυχία μοντέλων όπως το Tesla Model Y έχει εκτοξεύσει την κατηγορία των premium μεσαίων SUV σε νέα ύψη, ξεπερνώντας για πρώτη φορά ακόμη και την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, τα SUV αποτελούν πλέον το 51% της ευρωπαϊκής αγοράς οχημάτων, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 19% πέρυσι και να φτάνουν τα 6,63 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με το newsauto.

Η κατηγορία των premium μεσαίων SUV σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 31% πέρυσι. Στην ανάπτυξη αυτή συνέβαλαν μοντέλα όπως το Tesla Model Y και η Mercedes-Benz GLC.

Η τάση προς τα SUV συνοδεύεται από μεγαλύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, ιδίως στις μεσαίες κατηγορίες.

Τα μοντέλα με μπαταρία αντιπροσώπευαν σημαντικό μέρος των πωλήσεων στην premium μεσαία κατηγορία SUV, με το Tesla Model Y να πρωτοστατεί.

Η στροφή σε μεγαλύτερα SUV προκάλεσε ανησυχίες από περιβαλλοντικούς και αστικούς ακτιβιστές σχετικά με την αύξηση της ρύπανσης και των κυκλοφοριακών προβλημάτων, ιδίως στις πόλεις.

Ορισμένες πόλεις, όπως το Παρίσι, λαμβάνουν μέτρα όπως ο τριπλασιασμός των τελών στάθμευσης για τα μεγαλύτερα οχήματα για να αντιμετωπίσουν αυτές τις ανησυχίες.

Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν έδαφος, οι πωλήσεις τους παραμένουν σχετικά χαμηλές στις φθηνές κατηγορίες. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν πιο επιτυχείς στο να καταστήσουν τα EV προσιτά κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Volkswagen αναδείχθηκε σε κυρίαρχο παίκτη στην ευρωπαϊκή αγορά, κερδίζοντας σε οκτώ από τις 21 κατηγορίες που παρακολουθήθηκαν. Η επιτυχία μοντέλων όπως το Tiguan και το ID4 συνέβαλε στην απόδοση της VW.

Συνολικά, η άνοδος των SUV, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη υιοθέτηση ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, αντικατοπτρίζει μια σημαντική αλλαγή στο τοπίο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.

Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν, ιδίως όσον αφορά την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την ύπαρξη φθηνών μοντέλων που θα αφορούν ένα μεγαλύτερο μέρος των ευρωπαίων αγοραστών.

Διαβάστε ακόμη

Μεσοπρόθεσμο: Αύξηση στο όριο δαπανών «ψαλιδίζει» τα περιθώρια για έκτακτες παροχές

Τα τρακτέρ, ο Επίτροπος, ο Τσίπρας με την Ολγα και ο «γιδοβοσκός», η μάχη για δύο του ΣΕΒ, η CVC και η Nova, ένα deal και μια δημοπρασία στον Τύπο

«Γεωργική Α.Ε.»: Βγαίνουν στο σφυρί οι εγκαταστάσεις στον Αλμυρό (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ