Η Αίγυπτος συνεχίζει τις προσπάθειες για την αποκόλληση του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, το οποίο έχει αποκλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ.

Το πλοίο, μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων, παρασύρθηκε από ριπή ανέμου και προσάραξε μέσα στη Διώρυγα, γεγονός που θα μπορούσε να επιβραδύνει την παγκόσμια ναυσιπλοϊα για ημέρες ή και εβδομάδες.

Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει ημέρες ή και εβδομάδες.

Η Evergreen ανέθεσε σε ομάδες ειδικών της Smit Salvage, όπως επίσης της ιαπωνικής εταιρείας Nippon Salvage, να εκπονήσουν ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι εμπειρογνώμονες αναμένεται να φτάσουν σήμερα (25/3/20210).

Μάλιστα, σύμφωνα με τον τεχνικό μάνατζερ του πλοίου, άλλη μια προσπάθεια για την αποκόλλησή του θα γίνει αργότερα, έπειτα από μια πρώτη ανεπιτυχή απόπειρα.

Η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), που έχει αναλάβει χρέη τεχνικής διεύθυνσης του Ever Given, ανέφερε σε ανακοίνωση ότι οι προσπάθειες βυθοκόρησης συνεχίζονται.

«Μια ακόμη προσπάθεια για την αποκόλληση του πλοίου, που διεξήχθη στις 8:00 το πρωί τοπική ώρα σήμερα, δεν στέφθηκε με επιτυχία και μια επιπλέον προσπάθεια θα γίνει αργότερα σήμερα», επισήμανε. «Μόλις αποκολληθεί, θα γίνει πλήρης επιθεώρηση του πλοίου και η BSM θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για την διαλεύκανση του περιστατικού».

Νωρίτερα σήμερα, η αιγυπτιακή αρχή διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε πως η θαλάσσια κυκλοφορία έχει προσωρινά ανασταλεί έως την αποκόλληση του Ever Given.

Όπως φαίνεται σε χάρτη του ιστότοπου vesselfinder, δεκάδες πλοία περιμένουν στις δύο πλευρές της διώρυγας και στη ζώνη αναμονής στη μέση της διώρυγας.

Από την πλευρά της, η ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen Kaisha, ιδιοκτήτρια του πλοίου, ανακοίνωσε σήμερα ότι εργάζεται με τις αρχές της διώρυγας για την αποκόλληση, όμως η επιχείρηση είναι «εξαιρετικά δύσκολη».

Διαβάστε ακόμη

UBS: Κι όμως, το ράλι για τις Ευρωπαϊκές τράπεζες δεν έχει τελειώσει

«Έκρηξη» καταθέσεων εν μέσω πανδημίας – Τι οδηγεί τους Έλληνες στην αποταμίευση

Δημόσιο: €7 δισ. για έργα ψηφιοποίησης – Δρομολογούνται 450 projects