Δεν είναι λίγοι οι νέοι που επιλέγουν να κάνουν δεύτερες δουλειές για να αυξήσουν τα χρήματά τους, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, καθώς περίπου το 46% της Gen Z έχουν επί του παρόντος εργασία πλήρους ή μερικής απασχόλησης εκτός από την κύρια εργασία τους, όπως έδειξε μια νέα έρευνα της Deloitte.

Το ποσοστό αυτό στους Millenials αγγίζει το 37%. Μάλιστα, για το 2023, η Deloitte συγκέντρωσε απαντήσεις από 14.483 Gen Z και 8.373 millennials από 44 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Και στις δύο γενιές, περισσότεροι άνθρωποι έχουν δεύτερες δουλειές τώρα από ό,τι πριν από ένα χρόνο: το ποσοστό είναι 3% υψηλότερο μεταξύ της Gen Z και 4% υψηλότερο μεταξύ των millennials, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων.

«Οι δεύτερες δουλειές αυξάνονται για τους Gen Z και τους Millenials, καθώς αγωνίζονται για να τα βγάλουν πέρα», δήλωσε στο CNBC Make It η Michele Parmelee από την Deloitte.

Ωστόσο, μερικές από τις πιο δημοφιλείς δεύτερες θέσεις εργασίας είναι η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών στο Διαδίκτυο, η εργασία σε θέσεις όπως η παράδοση φαγητού ή το ντελίβερι, η δημιουργία περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς “influencer”.

«Ενώ τα χρήματα είναι ο κύριος λόγος για να έχουν μια δεύτερη δουλειά, οι ερωτηθέντες το βλέπουν επίσης ως έναν τρόπο για να δημιουργήσουν έσοδα από τα χόμπι τους, να αποσυνδεθούν από την κύρια δουλειά τους, να επεκτείνουν τα δίκτυά τους και σε ορισμένες περιπτώσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες για μια νέα καριέρα», δήλωσε ο Parmelee.

Ανησυχίες για το εισόδημα

Περίπου το 25% των Gen Zs και το 28% των millennials λένε ότι το κύριο κίνητρο για τη δεύτερη, παράλληλη δουλειά είναι να αποκτήσουν δεξιότητες και να χτίσουν σχέσεις, με λιγότερο από το ένα τέταρτο κάθε γενιάς να λέει ότι συνδέεται με τα χόμπι τους ή τους βοηθά να αποσυνδεθούν.

Οι ανησυχίες για τα χρήματα, ωστόσο, υπερτερούν όλων αυτών με διαφορά: το 38% του Gen Z και το 46% των millennials δήλωσαν ότι ο λόγος που δούλευαν άλλη δουλειά συνδέθηκε με τα οικονομικά τους.

Τα δεδομένα από την έρευνα της Deloitte δείχνουν ότι το κόστος ζωής είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για τους millennials και τη Gen Z αυτή τη στιγμή. Το να έχουν μια δεύτερη δουλειά είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι νέοι προσπαθούν να μετριάσουν τον αντίκτυπο της κρίσης στο κόστος ζωής, αλλά οι ερωτηθέντες είπαν επίσης ότι περίμεναν περισσότερο για να δημιουργήσουν οικογένεια ή να αγοράσουν κάποιο ακίνητο.

Τα στοιχεία της έρευνας της Deloitte δείχνουν ότι το κόστος ζωής είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για τους millennials και τη Gen Z τη στιγμή που ο πληθωρισμός παραμένει επίμονα υψηλός σε πολλές μεγάλες οικονομίες. Οι τιμές αυξήθηκαν κατά 4,9% σε ετήσια βάση στις ΗΠΑ τον Απρίλιο, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο οι τιμές αυξήθηκαν κατά 10,1%.

Παρά τις ανησυχίες αυτές, ωστόσο, θα μπορούσε να υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ, με το 44% της Gen Z και το 35% των millennials να αισιοδοξούν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα.

Διαβάστε ακόμη

Το 2023 θα είναι η καλύτερη τουριστική χρονιά για την Αθήνα (πίνακες)

Ρεύμα: Παρατείνεται έως τον Σεπτέμβριο ο μηχανισμός επιδότησης των λογαριασμών

$500 εκατ. για το «Explorer of the Seas»: Όσα είδαμε και μάθαμε στην επίσκεψη στoκρουαζιερόπλοιο της Royal Caribbean (pics)

Εκλογές 2023

Πού ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.

Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.

Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε

Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ