Η αδυναμία ανόδου της μετοχής αλλά και το μεγάλο απόθεμα προϊόντων που την ανάγκασε να μειώσει κι άλλο τις τιμές οδήγησαν την Η&Μ σε πτώση των καθαρών κερδών κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αλλά και σε μείωση κατά σχεδόν το 1/3 των καθαρών κερδών για το πρώτο εξάμηνο.

Πιο συγκεκριμένα, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου, η σουηδική εταιρεία εμφάνισε καθαρά κέρδη 4,64 δισ. σουηδικών κορόνων (520 εκατ. δολάρια), έναντι 5,9 δισ. σουηδικών κορόνων το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Όπως σημειώνει το MarketWatch, οι αναλυτές σε δημοσκόπηση της FactSet ανέμεναν καθαρά κέρδη ύψους 4,74 δισ. σουηδικών κορόνων.

Οι πωλήσεις το ίδιο διάστημα ανήλθαν σε 60,46 δισ. σουηδικές κορόνες, έναντι 59,54 δισ. σουηδικές κορόνες το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Η επέκταση των ηλεκτρονικών πωλήσεων της εταιρείας, ωστόσο, συνεχίστηκε με την προσθήκη τριών ακόμη αγορών κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, γεγονός που βοήθησε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της να καταγράψουν αύξηση κατά 17% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Η σουηδική αλυσίδα ένδυσης ανέφερε, σύμφωνα με το MarketWatch, ότι εισήλθε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους με μεγάλο απόθεμα προϊόντων, γεγονός που οφείλεται μεταξύ άλλων στις διακοπές στη ροή των προϊόντων της σε πολλές από τις κύριες αγορές πωλήσεών της εταιρείας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, πάντως, το υψηλό επίπεδο αποθεμάτων αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των κερδών το τρίτο τρίμηνο της χρήσης 2018, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

Σε ό,τι αφορά το εξάμηνο, τα κέρδη μετά τους φόρους για το πρώτο εξάμηνο υποχώρησαν κατά περίπου ένα τρίτο, στα 6 εκατ. κορώνες από 8,4 εκατ. πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής στον τομέα της ένδυσης παρέμειναν αμετάβλητες

«Το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν κάπως πιο δύσκολο από ό,τι αναμενόταν, αλλά πιστεύουμε ότι υπάρχει σταδιακή βελτίωση και ότι θα δούμε ένα ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της H&M, Karl-Johan Persson.