search icon

Διεθνή

Ινδία: Πρώτο εμπόδιο για τη βιομηχανική κυριαρχία της, το Βιετνάμ

Η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου πρέπει να αναβαθμίσει τις υποδομές της πριν καταφέρει να μετατραπεί στο μεγαλύτερο ασιατικό επίκεντρο της μεταποίησης

Η Ινδία θέλει να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής στην Ασία, καθώς οι εταιρείες απομακρύνονται από την Κίνα, αλλά πρώτα πρέπει να μειώσει τους φόρους και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας, αν θέλει να εκθρονίσει το Βιετνάμ.

Οι ΗΠΑ έχουν ακολουθήσει μια ατζέντα «friendshoring» καθώς ο ανταγωνισμός με την Κίνα αυξάνεται. Η κυβέρνηση Μπάιντεν ενθάρρυνε τις αμερικανικές εταιρείες να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας από την Κίνα σε φιλικότερες χώρες, ιδίως στο Βιετνάμ και την Ινδία στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.

«Τόσο οι Δημοκρατικοί όσο και οι Ρεπουμπλικάνοι βλέπουν την Κίνα ως πρόκληση. Πλήθος επενδυτών στις ΗΠΑ ρωτάει τους CEO ποιά θα είναι η στρατηγική τους για την απομάκρυνση από τους κινδύνους που προκαλεί η Κίνα», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του U.S.-India Strategic Partnership Forum, Μουκές Άγκι.

Το προβάδισμα του Βιετνάμ

Η Ινδία και το Βιετνάμ αποτελούν ελκυστικές εναλλακτικές λύσεις για τους ξένους επενδυτές και τις εταιρείες, εν μέρει λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους.

Μεταξύ των δύο, ωστόσο, το Βιετνάμ εξακολουθεί να προηγείται κατά πολύ με εξαγωγές συνολικού ύψους 96,99 δισ. δολαρίων το 2023, έναντι των 75,65 δισ. δολαρίων της Ινδίας.

«Το Βιετνάμ είναι γνωστό για την ικανότητά του να κατασκευάζει ηλεκτρονικά είδη. Η Ινδία μόλις μπαίνει σε αυτό το παιχνίδι, οπότε το Βιετνάμ έχει ένα ξεκάθαρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των India Index και Vogel Group, Σαμίρ Καπάντια.

Ενώ η σχέση της Ινδίας με τις ΗΠΑ έχει βελτιωθεί, ιδίως μετά την επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι στον Λευκό Οίκο τον Ιούνιο, το Βιετνάμ έχει συνάψει εμπορική και επενδυτική συμφωνία με την Ουάσινγκτον από το 2007.

Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα για το Βιετνάμ είναι πως αποτελεί μια πιο απλή πρόταση σε σύγκριση με την Ινδία, η οποία, όπως σημείωσε ο Άγκι, έχει «29 πολιτείες εκ των οποίων κάθε μία έχει διαφορετική πολιτική».

«Το Βιετνάμ έχει το πάνω χέρι όταν πρόκειται για οικονομίες κλίμακας στη μεταποίηση, όπου η εργασία είναι κυρίως χειρωνακτική», δήλωσε το στέλεχος της εταιρείας λογισμικού Coupa, Νάρι Βισγουανάθαν.

Οι αμερικανικοί τεχνολογικοί κολοσσοί μεταφέρουν όλο και μεγαλύτερο μέρος των εφοδιαστικών αλυσίδων τους στη χώρα της Νότιας Ασίας. Οι Financial Times ανέφεραν τον Δεκέμβριο ότι η Apple ανακοίνωσε στους προμηθευτές εξαρτημάτων ότι θα προμηθεύεται μπαταρίες από ινδικά εργοστάσια για το επερχόμενο iPhone 16.

Η εταιρεία έχει σταθμίσει την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ινδία από το 2016, όταν ο διευθύνων σύμβουλος Τιμ Κουκ επισκέφθηκε τον Ινδό πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι. 

Η Google πρόκειται επίσης να ξεκινήσει την παραγωγή τηλεφώνων Pixel στην Ινδία από το β’ τρίμηνο του 2024.

Φόροι

Ένα εμπόδιο για τις φιλοδοξίες της Ινδίας για τη μετατροπή της σε κόμβο παραγωγής είναι ο δασμός 10% της χώρας για την εισαγωγή τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Αυτό είναι υψηλότερο από τους μέσους δασμούς του Βιετνάμ που κυμαίνονται περίπου στο 5%, σύμφωνα με τον επικεφαλής επενδύσεων της VinaCapital, Άντι Χο.

Οι φόροι εισαγωγών της Ινδίας προορίζονταν για την προστασία των εγχώριων κατασκευαστών, αλλά η μείωση αυτών των δασμών θα αποτελέσει μέρος των προσπαθειών της κυβέρνησης να προσελκύσει ξένες επιχειρήσεις.

«Το 2024 θα είναι το έτος που ο πρωθυπουργός Μόντι θα μειώσει πολλούς από αυτούς τους δασμούς, αλλά θα το κάνει εστιασμένα ανά κλάδο και όχι ανά χώρα», πρόσθεσε ο Καπάντια.

Οι εξαγωγές ηλεκτρονικών ειδών της Ινδίας προς τις ΗΠΑ ανήλθαν σε 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου πέρυσι, σε σύγκριση με 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2022, σύμφωνα με ανάρτηση στο LinkedIn του προέδρου της India Cellular and Electronics Association, Πανκάτζ Μαχιντρού.

Ο Χο της VinaCapital προειδοποίησε ότι η μείωση των δασμών «δεν αποτελεί πηγή βιώσιμου πλεονεκτήματος για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων μακροπρόθεσμα».

«Αυτό που τείνει να απασχολεί περισσότερο τους ξένους επενδυτές είναι θέματα ευκολίας στην άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, ιδίως η ευελιξία στην πρόσληψη και απόλυση εργαζομένων, παρά οι φόροι και οι δασμοί. Αυτή είναι η κύρια πηγή μακροπρόθεσμου πλεονεκτήματος του Βιετνάμ έναντι της Ινδίας», δήλωσε ο Xo στο CNBC.

Aποτελεσματικότητα

Παρ’ όλο που η Ινδία θέλει να μετατραπεί σε μια ανεπτυγμένη οικονομία μέχρι το 2047, οι υποδομές της εξακολουθούν να είναι ελλιπείς, με αποτέλεσμα να απαιτούνται μεγάλοι χρόνοι αποστολής και παράδοσης.

«Ένα πλοίο στη Σιγκαπούρη μπορεί να εκφορτωθεί σε οκτώ ώρες, αλλά το ίδιο πλοίο στην Ινδία θα ‘κολλήσει’ στα τελωνεία για πολλές ημέρες», δήλωσε ο Άγκι, προειδοποιώντας ότι αυτές οι καθυστερήσεις μειώνουν την ελκυστικότητα του έθνους της Νότιας Ασίας για τις ξένες εταιρείες.

«Η Κίνα είναι πιθανώς 10 χρόνια μπροστά από την Ινδία όσον αφορά τις υποδομές της, οπότε η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου πρέπει να εργαστεί σκληρότερα για να διασφαλίσει ότι οι υποδομές συνεχίζουν να κατασκευάζονται», πρόσθεσε.

Ο ενδιάμεσος προϋπολογισμός της Ινδίας εκτιμά ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρόκειται να δαπανήσει 2,55 τρισεκατομμύρια ρουπίες (30,7 δισεκατομμύρια δολάρια) για τη βελτίωση του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας.

«Η Ινδία βρίσκεται σε καλό δρόμο όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων για την ενίσχυση των μοντέλων εφοδιαστικής αλυσίδας της για τους εισαγωγείς και τους εξαγωγείς. Αυτό σημαίνει την κατασκευή κάθε είδους νέων δρόμων και λιμένων. Νομίζω ότι αυτό θα αποτελέσει προτεραιότητα πριν από την αυτοματοποίηση», συμπλήρωσε ο Καπάντια.

Βιετνάμ και Κίνα

Οι καλές σχέσεις του Βιετνάμ με την Κίνα, ωστόσο, προσφέρουν στην Ινδία ένα βασικό πλεονέκτημα, τόνισε ο Καπάντια.

«Το Βιετνάμ είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την Κίνα με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Νομίζω ότι αυτό θα απασχολήσει τους Δυτικούς διαχειριστές των εφοδιαστικών αλυσίδων και τις αμερικανικές εταιρείες για τα επόμενα 10 έως 15 χρόνια», προειδοποίησε.

Ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ επισκέφθηκε το Βιετνάμ μόλις τρεις μήνες μετά τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, υπογράφοντας συμφωνίες με τη χώρα σε τομείς όπως οι υποδομές, το εμπόριο και η ασφάλεια.

«Νομίζω ότι οι μεγαλύτεροι παίκτες θα συνυπολογίσουν κάποιες από τις πολιτικές σχέσεις μεταξύ της Κίνας και του Βιετνάμ και θα περιορίσουν τη λήψη αποφάσεων μέχρι η Ινδία να αποδείξει ότι μπορεί πραγματικά να ανταγωνιστεί το Βιετνάμ στην κατασκευή ηλεκτρονικών», πρόσθεσε ο Καπάντια.

Διαβάστε ακόμη

EΛΣΤΑΤ: Στο 3,2% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Αυξήσεις 5,3% στα τρόφιμα

Φορολογικό νομοσχέδιο: Μπόνους για όσους δεν προσφεύγουν στα δικαστήρια

Τράπεζες: Εν αναμονή της ετυμηγορίας του SSM για τα μερίσματα – Το «ψαλίδι» στις προσδοκίες και το «αγκάθι» του αναβαλλόμενου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version