Πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας και με την General Motors φαίνεται να βρίσκεται το συνδικάτο του United Auto Workers (UAW). Έχει προηγηθεί βέβαια η ιστορική συμφωνία του με την Ford Motor, που προφανώς αύξησε την πίεση και προς τις άλλες εταιρείες να συμβιβαστούν για τον τερματισμό της παρατεταμένης απεργίας που έχει «παγώσει» το Ντιτρόιτ.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι δύο πλευρές είχαν μια μαραθώνια συνάντηση μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες στην οποία συμμετείχαν προσωπικά τόσο ο πρόεδρος του UAW όσο και η CEO της GM, η οποία φαίνεται ότι πήγε καλά. Οπότε στο νέο ραντεβού τους, μέσα στην ημέρα, ελπίζεται ότι θα καταφέρουν να… δώσουν τα χέρια.

Πάντως, οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται εντατικά και με την Stellantis, καθώς στόχος του UAW είναι να καταφέρει να «κλείσει» συμφωνία και με τις δύο εταιρείες, λήγοντας έτσι το πολύμηνο θρίλερ.

Την ίδια ώρα, με την επίτευξη της συμφωνίας με την Ford το συνδικάτο ήδη κάλεσε τα μέλη του να είναι έτοιμα να επιστρέψουν στις θέσεις τους, για την πλήρη επαναλειτουργία όλων των μονάδων της εταιρείας. Η ψηφοφορία για την αποδοχή της 4χρονης σύμβασης από το συνδικάτο θα λάβει χώρα στις 29 Οκτωβρίου, αν και η επικύρωση της μπορεί να χρειαστεί κάποιες ημέρες ακόμη.

Η συμφωνία με την Ford περιλαμβάνει αρχική αύξηση ύψους 11% που θα φτάσει συνολικά το 25% σε βάθος τετραετίας. Με τις αυξήσεις και τα επιδόματα ο ανώτατος μισθός θα ξεπεράσει τα 40 δολάρια την ώρα, ενώ αντιστοίχως ο κατώτερος μισθός για τους νέους υπαλλήλους θα αυξηθεί κατά σχεδόν 68% στα 28 δολάρια την ώρα.

Το συνδικάτο αρχικά ζητούσε αύξηση ύψους 40%, την οποία κατόπιν είχε κατεβάσει στο 30%, καθώς και σειρά ακόμη απαιτήσεων, κάποιες από τις οποίες κατάφερε επίσης να διασφαλίσει. Δεν είναι τυχαίο ότι το deal θεωρήθηκε ιστορικό ως προς το βαθμό της επιτυχίας όσων διασφάλισαν οι εργαζόμενοι.

Αναλυτές του κλάδου εκτιμούν ότι η παρατεταμένη απεργία έχει κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η ίδια η Ford δήλωσε την Πέμπτη ότι υπολογίζει το κόστος των κινητοποιήσεων στα 1,3 δισ. δολάρια, αλλά και πως η δαπάνη από το αυξημένο εργατικό κόστος που θα προκύψει από τη συμφωνία θα κυμανθεί στα 850 με 900 δολάρια ανά παραγόμενο όχημα.

Η Deutsche Bank, σε έκθεση της, υποστήριξε ότι το κόστος της συμφωνίας για τη Ford θα κυμανθεί στα 6,2 δισ. δολάρια, ενώ αν οι όροι είναι ανάλογοι στην GM θα κοστίσει 7,2 δισ. δολάρια και στην Stellantis 6,3 δισ. δολάρια.

Διαβάστε ακόμη

Société Générale: Η Ελλάδα έχει υπεραποδώσει συγκριτικά με την Ιταλία – Ποια η επίδραση της επενδυτικής βαθμίδας στα ελληνικά ομόλογα

Μπινιάρης (Binswanger Biniaris): Δίψα για επενδυτικά ακίνητα στην Ελλάδα

Καλλυντικά: Πόσα εκατ. λίρες κόστισε το Brexit στις εξαγωγές