Διεθνή

Learjet: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό αεροσκάφος – Γιατί δεν είναι πια «βολικό» για τα νέα δεδομένα

  • newsroom
jet_6.JPG


Τον περασμένο Φεβρουάριο, η μητρική εταιρεία του Learjet, Bombardier, ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει την παραγωγή των εμβληματικών αεροσκαφών. Στο εξής θα εστιάσει την προσοχή της στη δημιουργία μεγαλύτερων και πιο ευρύχωρων ιδιωτικών τζετ

Για γενιές, τα Learjet ήταν συνώνυμα με τα ιδιωτικά ταξίδια, με πλούσιους και διάσημους που ήθελαν να ταξιδεύουν εύκολα, γρήγορα και κυρίως με άνεση. Περισσότερα από 3.000 μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη έχουν κατασκευαστεί έπειτα από πρώτο Learjet 23 του 1963.

Παρόλα αυτά, τον περασμένο Φεβρουάριο, η μητρική εταιρεία του Learjet, Bombardier, ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει την παραγωγή των εμβληματικών αεροσκαφών. Στο εξής θα εστιάσει την προσοχή της στη δημιουργία πιο ευρύχωρων και μεγαλύτερων αεροσκαφών και συγκεκριμένα στη σειρά Global και Challenger. 

Φαίνεται πως οι συζητήσεις είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2015 όταν και η εταιρεία απέσυρε το τότε νέο μοντέλο της, το Learjet 85, εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης του. Οι αναλυτές από τότε μπορούσαν να δουν το τέλος της παραγωγής του. «Το μόνο πράγμα που έκανε η πανδημία ήταν να επιταχύνει ένα θλιβερό τέλος» αναφέρουν οι ειδικοί.

Μεγαλύτερες καμπίνες, μεγαλύτερα τζετ, μεγαλύτερα κέρδη

Στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, όταν πρωτοεμφανίστηκε το Learjet έφερε πραγματικά την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύαμε. Καθώς όμως ο κόσμος προχωρά και βελτιώνεται, οι εξελίξεις που συντελούνται σε παγκόσμιο επίπεδο επηρεάζουν φυσικά και το συγκεκριμένο κλάδο. Μεγαλύτερα πιο εξελιγμένα και πολυτελή αεροσκάφη κάνουν την εμφάνισή τους σήμερα προσπαθώντας να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους πελάτες.

Σημαντικά προβλήματα

Σύμφωνα με το CNN, οι πλούσιοι αγοραστές αναζητούν όλο και περισσότερα τζετ με μεγαλύτερες καμπίνες και πιο ευρύχωρους χώρους, όπως το Gulfstream της General Dynamics, το Embraer Phenom 100 και τη σειρά Global της Bombardier. Αυτά διαθέτουν ντους και κρεβάτια, χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των Learjet σχετίζεται με το ύψος της καμπίνας (1,32 μέτρα). Αυτό μπορεί να ταίριαζε στα πρότυπα και δεδομένα της εποχής του ‘60 αλλά όχι σήμερα. Συγκριτικά, τα αεροσκάφη της Bombardier Global 7500/8000 προσφέρουν ύψος καμπίνας (1,8 μέτρα). Καθώς ο κόσμος αλλάζει, αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουμε.

 

Διαβάστε ακόμη:

Νέο Ε1: Ποιοι γλιτώνουν τεκμήρια και φόρους για ενοίκια που δεν εισέπραξαν

Στουρνάρας: Να μην επιβραδύνει τις αγορές ομολόγων η ΕΚΤ – Δεν έχουμε βγει από την κρίση

Alpha Bank: Πάνω από €23 δισ. οι πωλήσεις «κόκκινων» δανείων το διάστημα 2017-2022