search icon

Διεθνή

LVMH: Απογοητευτικές πωλήσεις το α’ τρίμηνο δίχως τους… καλούς Κινέζους πελάτες

Οι μειωμένες πωλήσεις στην Ασία και κυρίως στην Κίνα ασκούν πίεση στις εταιρείες ειδών πολυτελείας - Το χαμηλότερο τρίμηνο από τις αρχές του 2021 για τον γαλλικό κολοσσό - Υποβαθμισμένες οι προσδοκίες για τη χρονιά σε όλο τον κλάδο

Τον πιο αδύναμο τριμηνιαίο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων από τις αρχές του 2021 παρουσίασε η LVMH, καθώς ο γαλλικός κολοσσός του κλάδου των ειδών πολυτελείας επηρεάστηκε από την επιβράδυνση της ζήτησης κυρίως από τους – συνήθως καλούς και πλούσιους – Κινέζους πελάτες της.

Συγκεκριμένα, ο όμιλος που αριθμεί φίρμες όπως η Louis Vuitton, η Tiffany & Co, η Bulgari και οι σαμπάνιες Dom Perignon ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων σε ποσοστό μόλις 3% σε ετήσια βάση, στα 20,69 δισ. ευρώ.

Ειδικά οι πωλήσεις στην Ασία, με την εξαίρεση της Ιαπωνίας, ήτοι δηλαδή κυρίως στην Κίνα έκαναν βουτιά κατά 6%, ενώ σε ΗΠΑ και Ευρώπη ο ρυθμός αύξησης κινήθηκε στο 2%.

Μεταξύ των επιμέρους κλάδων, το τμήμα κρασιών και ποτών παρουσίασε την πιο αδύναμη επίδοση, με τις οργανικές πωλήσεις να πέφτουν σε ποσοστό 12%.

Τα στοιχεία συνιστούν σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με τα καλά δεδομένα της περσινής χρονιάς, όταν η ανάκαμψη των οικονομιών είχε φέρει άλμα στις πωλήσεις ειδών πολυτελείας. Το πρώτο τρίμηνο της περσινής χρονιάς ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων του ομίλου είχε φτάσει το 18%!

Στις δηλώσεις τους στελέχη του ομίλου απέδωσαν την κάμψη αυτή κυρίως στην πτώση των πωλήσεων προς Κινέζους καταναλωτές, ενώ παράλληλα η LVMH είχε υψηλότερες προσδοκίες και από την σταδιακή βελτίωση της αμερικανικής αγοράς, που όμως δεν επιβεβαιώθηκαν.

Η LVMH, με αξία περίπου στα 400 δισ. ευρώ, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία της Ευρώπης. Και οι απογοητευτικές επιδόσεις της δημιουργούν προβληματισμό για την πορεία του κλάδου ευρύτερα.

Η βασική της ανταγωνιστική, η επίσης γαλλική Kering έχει ήδη προειδοποιήσει από τον περασμένο μήνα πως οι πωλήσεις πρώτου τριμήνου θα υποχωρήσουν έως και 10% λόγω κυρίως της κάμψης των αγορών στην Ασία.

Η Barclays σε έκθεση της έχει υποστηρίξει πως ο κλάδος θα υποστεί καθίζηση φέτος, παρουσιάζοντας χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μετά το 9% που κατέγραψε πέρυσι και τη διψήφια ανάπτυξη των προηγούμενων δύο χρόνων.

Αντιστοίχως η συμβουλευτική Bain & Co. σε έκθεση της υποστήριξε πως η αγορά πολυτελών ειδών θα αυξηθεί μόλις κατά 1% έως 4% φέτος από το 8-10% το 2023.

Οι μειωμένες προσδοκίες της αγοράς για την πορεία του κλάδου έχει ήδη επηρεάσει τις μετοχές των κορυφαίων ονομάτων, όπως η LVMH. Η μετοχή του γαλλικού κολοσσού μετρά απώλειες της τάξεως του 11% από τις αρχές του έτους, ενώ η πτώση της Kering είναι ακόμη μεγαλύτερη πλησιάζοντας το 40%.

Διαβάστε ακόμη

ΔΝΤ: Η ΕΚΤ θα προχωρήσει πρώτη σε μείωση επιτοκίων – Απειλή τυχόν κλιμάκωση της κρίσης στη Μ. Ανατολή (tweets)

Επιτόκια: Γιατί Deutsche Bank και Morgan Stanley «ρίχνουν» τις προβλέψεις

Μελίνα Τραυλού: Η Ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί φάρο της βιώσιμης ανάπτυξης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version