Η ναυτιλία και οι επιχειρήσεις συνεχίζουν και βρίσκονται αντιμέτωπες με την παγκόσμια κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα η οποία ξεκίνησε στις αρχές του 2021. Τη στιγμή που όλα φαίνονταν πως πήγαιναν καλά, εμφανίστηκε η μετάλλαξη Όμικρον

Η Όμικρον αποτελεί άλλο ένα στρες τεστ για τις εφοδιαστικές αλυσίδες, σύμφωνα με τον Per Hong, στέλεχος της συμβουλευτικής Kearney. Παράλληλα, η οικονομολόγος της Oxford Economics, Sian Fenner υπογράμμισε πως: «η εφοδιαστική αλυσίδα παραμένει ευπαθής στα προβλήματα που προκαλεί η πανδημία, με τη μετάλλαξη Όμικρον να μας υπενθυμίζει πως η κρίση δεν έχει τελειώσει ακόμα».

Το «φάντασμα» των lockdowns

Εδώ και μία εβδομάδα ο πλανήτης ταλανίζεται από τη νέα μετάλλαξη η οποία ανακαλύφθηκε αρχικά στη Ν. Αφρική. Αν και δεν έχουν υπάρξει κρούσματα της νέας μετάλλαξης στην ηπειρωτική Κίνα, ο Per Hong υπογράμμισε πως παρακολουθεί από κοντά τις ενέργειες της κινεζικής κυβέρνησης όσον αφορά τα κρούσματα που παρουσιάστηκαν στο Hong Kong.

«Η Κίνα αναμένεται να επανασυστήσει την τακτική των μηδενικών κρουσμάτων (zero-Covid) που στο παρελθόν σηματοδότησε lockdowns ολόκληρων πόλεων και περιοχών, με επιβεβλημένη καραντίνα και ενδελεχείς ελέγχους στα λιμάνια για την αποφυγή αύξησης των κρουσμάτων.

Ντόμινο προβλημάτων

Όπως έχει επιδείξει η πανδημία στο παρελθόν, τα όποια lockdowns θα προκαλέσουν «ντόμινο» προβλημάτων σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, εκτός από τις καθυστερήσεις στη ναυτιλία θα βιώσουμε σίγουρα και άλλα προβλήματα λόγω της έλλειψης βασικών εξαρτημάτων απαραίτητα για την κατασκευή προϊόντων».

Οι εφοδιαστικές αλυσίδες ανά τον πλανήτη έχουν δεχθεί τεράστιο πλήγμα φέτος εν μέσω μιας «τέλειας καταιγίδας» προβλημάτων με κύρια συστατικά την έλλειψη κοντέινερ, τα κρούσματα κορωνοϊού σε λιμάνια-κλειδί της Κίνας και της ενεργειακής κρίσης

Η κατάσταση στην Ασία

Εδώ και λίγο καιρό, όμως, η κατάσταση φαίνεται πως βελτιώνεται στην Ασία, αφού πολλοί είναι οι εργαζόμενοι σε βιομηχανικές μονάδες που μπορούν πια να συνεχίσουν την εργασία τους.

«Αν και οι μονάδες παραγωγής έχουν αρχίσει και ‘παίρνουν μπροστά’, υπάρχουν ακόμη εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις αερομεταφορές», ανέφερε η Sian Fenner, προσθέτοντας πως «οι καθυστερήσεις θα μετατραπούν από βραχυπρόθεσμες σε μακροπρόθεσμες αφού θα πάρει αρκετά χρόνια για να εκπληρωθούν οι παραγγελίες νέων πλοίων-κοντέινερ».

Το Βιετνάμ, από την πλευρά του, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων TS Lombard, θα αυξήσει τις εξαγωγές προϊόντων του μετά από το τρίτο, δριμύτατο κύμα κορωνοϊού που πέρασε και το οποίο είχε οδηγήσει σε κλείσιμο των βιομηχανιών, επηρεάζοντας πολλούς αμερικανικούς κολοσσούς με μονάδες παραγωγής στη χώρα. 

Παρ’ όλα αυτά, η μετάλλαξη Όμικρον και οποιεσδήποτε μελλοντικές μεταλλάξεις πρόκειται να συνεχίσουν να προκαλούν προβλήματα στην εύλογη λειτουργία των βιομηχανιών και της εφοδιαστικής αλυσίδας αυτής καθεαυτής μέχρι να λυθεί ολοκληρωτικά το πρόβλημα της πανδημίας. Σύμφωνα με την Oxford Economics, εάν η μετάλλαξη Όμικρον συνεχίσει να επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα, το μέσο ΑΕΠ των χωρών της Ασίας θα μειωθεί κατά 1,6% το 2022.

Διαβάστε ακόμη:

ΒΙΟΚΕΡ: Πώς «έσβησε» μια από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής κεριών στη χώρα

ΤΕΜΕΣ: Πώς προχωρούν οι επενδύσεις σε Costa Navarino και Hilton

Οι μνηστήρες του Marina Tower, ο σύμβουλος του Αερολιμένα, το ομόλογο της Noval και το… χαρτάκι ΦΒΜΕΖΖ