Λίγες ώρες μάς χωρίζουν πλέον από την φετινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, τη μεγαλύτερη γιορτή του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το κόκκινο χαλί έχει στρωθεί, oι λαμπερές βραδινές τουαλέτες και τα επίσημα σμόκιν βρίσκονται ήδη στις κρεμάστρες έτοιμα να φορεθούν, τα πανάκριβα κοσμήματα έχουν βγει από τα χρηματοκιβώτια και τις θυρίδες, οι κορυφαίοι κομμωτές και μακιγιέρ βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα… Κακά τα ψέματα, όσο κι αν πολλοί δεν θέλουν να το παραδεχτούν δημοσίως, το χρυσό αγαλματίδιο του θείου Όσκαρ αποτελεί, δεκαετίες τώρα, ένα από τα μεγαλύτερα όνειρα των ανθρώπων που υπηρετούν το σινεμά. Τί κι αν όλοι χαμογελούν και χειροκροτούν την ώρα της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων; Η αλήθεια είναι πως οι νικητές πλέουν σε πελάγη ευτυχίας και οι χαμένοι φεύγουν με τη γεύση της απογοήτευσης. Ακόμη και στις περιπτώσεις που οι νικητές είναι λίγο πολύ αναμενόμενοι.

Όπως ακριβώς συμβαίνει και στην φετινή διοργάνωση η οποία διαθέτει κάποια αδιαμφισβήτητα φαβορί που μόνο αν γυρίσει η γη ανάποδα θα φύγουν με άδεια χέρια. Παρόλα αυτά, σε μια τέτοια βραδιά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τις εκπλήξεις και τις ανατροπές. Αυτή είναι άλλωστε η ομορφιά των Όσκαρ!

Τις τελευταίες ώρες πάντως έχει δημιουργηθεί μια σαφής εικόνα ως προς εκείνους που θα «κονταροχτυπηθούν» για το πολύτιμο χρυσό αγαλματίδιο. Εμείς μελετήσαμε τα προγνωστικά των πλέον έγκριτων κριτικών κινηματογράφου του διεθνούς τύπου αλλά και τις αποδόσεις που δίνουν οι μεγαλύτερες στοιχηματικές εταιρείες και σάς παρουσιάζουμε τις μεγαλύτερες μάχες που θα δοθούν απόψε – ξημερώματα Δευτέρας ώρα Ελλάδας – στο υπέρλαμπρο…ρινγκ των φετινών βραβείων Όσκαρ.

«1917» Vs «Παράσιτα»


Το αντιπολεμικό έπος «1917» θα αναμετρηθεί με τα «Παράσιτα» για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας

Η κοινή λογική και οι προβλέψεις βλέπουν το προφανές, ότι δηλαδή το αντιπολεμικό έπος του Σαμ Μέντες, «1917», θα αναδειχτεί ως η Καλύτερη Ταινία της Χρονιάς. Ωστόσο, κατά γενική ομολογία, τα «Παράσιτα» του Κορεάτη Μπονγκ Τζουν – χο αξίζουν να μείνουν στην ιστορία των Όσκαρ ως η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που κέρδισε το βραβείο στην κορυφαία αυτή κατηγορία. Τόσο η θριαμβευτική πορεία της ταινίας στα προηγούμενα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ – κέρδισε Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και Χρυσή Σφαίρα ξενόγλωσσης ταινίας – όσο και η διαφορά των δύο περίπου μονάδων που, σύμφωνα με τα προγνωστικά των στοιχηματικών εταιρειών, την χωρίζουν από το «1917», δείχνουν πως η νίκη είναι μεν δύσκολη αλλά όχι ακατόρθωτη.

Σαμ Μέντες Vs Μπονγκ Τζουν –χο


Ο Σαμ Μέντες θεωρείται φαβορί για το βραβείο σκηνοθεσίας

Αυτή η μάχη θα έχει και δεύτερο γύρο καθώς θα επαναληφθεί, με τα ίδια πρόσωπα και στην διεκδίκηση του Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Τα δεδομένα, σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να είναι ίδια όπως και τα προγνωστικά, ωστόσο, το αδιαφιλονίκητο φαβορί, που είναι ο Σαμ Μέντες, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να φύγει από την τελετή χωρίς να κρατά στα χέρια του αυτό το βραβείο.

Χοακίν Φίνιξ Vs Άνταμ Ντράιβερ


Ο Χοακίν Φίνιξ – Joker δεν το εχει σίγουρο το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως η ερμηνεία του Άνταμ Ντράιβερ στις «Ιστορίες Γάμου» ήταν εξαιρετική, ιδιαίτερα εσωτερική και εντυπωσιακή αν και χαμηλών τόνων. Παρόλα αυτά, στα φετινά Όσκαρ έχει την ατυχία να βρίσκεται απέναντί του ο ηθοποιός που απογείωσε μια από τις πιο εμπορικές και πολυσυζητημένες ταινίες της χρονιάς, ο Χοακίν Φίνιξ του «Τζόκερ». Οπότε, σε αυτή την περίπτωση, οι προβλέψεις είναι μάλλον περιττές. Χοακίν Φίνιξ για το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου δαγκωτό! Επιβεβαιώνουν και οι αποδώσεις.

Ρενέ Ζελβέγκερ Vs Σκάρλετ Γιόχανσον


Ρενέ Ζελβέγκερ και Σκάρλετ Γιόχανσον διεκδικούν το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου

Και εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μάχη της οποίας το αποτέλεσμα δείχνει να είναι προαποφασισμένο. Διότι μπορεί η εντυπωσιακή Σκάρλετ Γιόχανσον να έδωσε τον καλύτερο ερμηνευτικό εαυτό της στην «Ιστορία Γάμου», η Ρενέ Ζελβέγκερ, όμως, από το «Judy» έχει υποσχεθεί στον εαυτό της πως το φετινό Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου δεν το χάνει με το τίποτα. Στις προηγούμενες μεγάλες φετινές διοργανώσεις (Χρυσές Σφαίρες, BAFTA κ.α.) τα κατάφερε, καθώς σάρωσε όλα τα βραβεία, το Όσκαρ θα χάσει;


Μπραντ Πιτ για Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου: Ποιος να συγκριθεί μαζί του…;

Μπραντ Πιτ Vs Τζο Πέσι

Στην κατηγορία Β’ Ανδρικού Ρόλου ο εξαιρετικός Τζο Πέσι έχει αναλάβει να σώσει την χαμένη τιμή του πολυδιαφημισμένου «Ιρλανδού» που παρά τους θρυλικούς πρωταγωνιστές του (Ρόμπερτ Ντε Νίρο – Αλ Πατσίνο) δεν έχει πιθανότητες να κερδίσει απόψε κάποιο από τα μεγάλα βραβεία. Ο αντίπαλος όμως είναι δυνατός, πανέμορφος, πολύ καλός ηθοποιός, διψασμένος για μια χαρά, μιας και τον τελευταίο καιρό τα πράγματα στην προσωπική του ζωή δεν πάνε και πολύ καλά, και ακούει στο όνομα Μπραντ Πιτ. Δεν περιγράφω άλλο…

Λόρα Ντερν Vs Μάργκοτ Ρόμπι


Σίγουρη θεωρείται η νίκη της Λόρα Ντερν στην κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου

Η αναμονή για την ανακοίνωση του Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου δεν φαίνεται να συνοδεύεται από ιδιαίτερη αγωνία καθώς όλα τα στοιχεία δείχνουν πως το έχει σίγουρο η Λόρα Ντερν για την ερμηνεία της στην «Ιστορία Γάμου». Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με μια ιδιάζουσα περίπτωση που όχι η δεύτερη αλλά η τρίτη κατά σειρά υποψήφια– σύμφωνα με τις στοιχηματικές αποδόσεις – θα στενοχωρηθεί περισσότερο. Ο λόγος για την Σκάρλετ Γιόχανσον η οποία διεκδικεί φέτος βραβείο σε δύο διαφορετικές κατηγορίες για την ερμηνεία της σε δύο διαφορετικές ταινίες, την «Ιστορία Γάμου» (Α’ Γυναικείου Ρόλου) και το «Jojo Rabbit» (Β΄ Γυναικείου Ρόλου) αλλά, καθώς φαίνεται, θα φύγει, δυστυχώς, με άδεια χέρια.

«Παράσιτα» Vs «Μια Φορά κι έναν Καιρό στο Χόλιγουντ»


Ο Μπονγκ Τζουν -χο και η ταινία του «Παράσιτα» μπορεί να κάνουν τη μεγάλη ανατροπή

Σε μια ακόμα, τρίτη σημαντική κατηγορία βραβείων, εμφανίζονται, και μάλιστα με αξιώσεις, τα «Παράσιτα» σε αυτήν για το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Σημαντικότερος αντίπαλός τους θεωρείται, εδώ, το «Μια Φορά κι Έναν Καιρό στο Χόλιγουντ» του Ταραντίνο, το οποίο παρά το ότι συγκέντρωσε δέκα υποψηφιότητες, δεν φαίνεται να έχει την ίδια δυναμική με την εποχή με την εποχή που πρωτοβγήκε στις αίθουσες. Παρόλα αυτά η διαφορά ανάμεσα στις δύο ταινίες δεν φαίνεται να είναι μεγάλη οπότε η ανατροπή δεν είναι απίθανη.

Πηγή: protothema.gr