Μια ιδέα για την Μέρεντιθ Κοπιτ Λεβιέν, τη νέα CEO των The New York Times δίνουν τα σχόλια εκείνων που την γνωρίζουν (“πότε κοιμάται;”) αλλά υπάρχει και αυτή η λεπτομέρεια για εκείνη: όταν είναι απασχολημένη, ακούει podcast με ταχύτητα 1,5 ή 2 φορές πιο γρήγορα από την κανονική.

Η Λεβιέν δεν είναι η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει τα ηνία της εμβληματικής εφημερίδας, η Τζάνετ Ρόμπινσον έχει προηγηθεί στη θέση από το 2004 έως το 2011. Ωστόσο υπάρχουν δύο μεγάλες διαφορές: οι “Times” δεν είχαν ποτέ CEO τόσο νέο σε ηλικία (η Λεβιέν είναι 49 ετών ) και ο όμιλος δεν είναι πλέον στην κατάσταση που ήταν πριν από δέκα χρόνια. Το νέο αφεντικό αναλαμβάνει ένα υγιές μωρό: σχεδόν 6 εκατομμύρια ψηφιακοί συνδρομητές (αυξημένοι κατά 669.000 το δεύτερο τρίμηνο), 1.700 δημοσιογράφοι και την …ικανότητα με τα συνεχή αποκαλυπτικά ρεπορτάζ του να εξοργίζει τον Ντόναλντ Τράμπ, κάτι στο οποίο μόνο η “Washington Post” μπορεί να την ανταγωνιστεί .

Υπό μία έννοια, αυτά τα αποτελέσματα οφείλονται εν μέρει στην Μέρεντιθ Λέβιεν. Από την άφιξή της το 2013, βρίσκεται στο επίκεντρο της τεχνολογικής και διαχειριστικής μεταμόρφωσης των «Times» υπό την καθοδήγηση του αποστάτη από το BBC, Μάρκ Τόμσον. Η Λέβιεν ειδική της ολοκληρωμένης διαφήμισης που συνδύασε το διαφημιστικό και δημοσιογραφικό περιεχόμενο, αρκετές φορές προς μεγάλη δυσαρέσκεια της συντακτικής ομάδας της εφημερίδας και στη συνέχεια ανέλαβε τις ψηφιακές συνδρομές.

Το 2017, αναλαμβάνει την ηγεσία των ψηφιακών μέσων, αναπτύσσει βίντεο και ήχο, συμπεριλαμβανομένου του περίφημου podcast “The Daily” και για άλλη μια φορά ολοκληρώνει την αποστολή: από τους 669.000 νέους ψηφιακούς συνδρομητές, περισσότεροι από το ένα τέταρτο προήλθαν από εφαρμογές (Cooking, Crossword) και προσφορές ήχου.

Στην αίθουσα ειδήσεων, όπου γενικά απολαμβάνει τον σεβασμό η ανάληψη της θέσης του CEO δεν αποτελεί έκπληξη. Αλλά και στον όροφο των ιδιοκτητών διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με το πραγματικό αφεντικό, τον νεαρό Αρθουρ Γκρεγκ Σουλσμπεργκερ (40 ετών), από την οικογενειακή δυναστεία που ελέγχει την εφημερίδα από το 1896. Επομένως, οι “Times” είναι σε καλά χέρια … ακόμα και αν υπάρχουν κάποια σκοτεινά σύννεφα: Τα έσοδα από διαφημίσεις μειώθηκαν κατά 44% το δεύτερο τρίμηνο. Και αν ο Τραμπ χάσει στις εκλογές η εφημερίδα θα χάσει τον καλύτερο υποστηρικτή της!