search icon

Διεθνή

Πολωνία: Χιλιάδες Ουκρανοί οδηγοί φορτηγών παραμένουν αποκλεισμένοι λόγω κινητοποιήσεων – 2 νεκροί

Οι Πολωνοί οδηγοί φορτηγών λένε πως χάνουν από τις ουκρανικές εταιρίες οι οποίες προσφέρουν χαμηλότερη τιμή και μεταφέρουν τώρα προϊόντα στο εσωτερικό στην Ευρωπαϊκής Ένωσης

Εξανεμίζονται οι ελπίδες για ένα γρήγορο τέλος στις διαμαρτυρίες Πολωνών οδηγών φορτηγών στα σύνορα δήλωσε το μεγαλύτερο συνδικάτο οδηγών φορτηγών της Ουκρανίας, καθώς το Κίεβο ετοιμάζεται να απομακρύνει τους Ουκρανούς μεταφορείς που έχουν εγκλωβιστεί στην Πολωνία.

Δύο Ουκρανοί οδηγοί έχουν πεθάνει και χιλιάδες φορτηγά έχουν ‘κολλήσει’ για μέρες μέσα στο χειμωνιάτικο ψύχος καθώς Πολωνοί οδηγοί φορτηγών απέκλεισαν τους δρόμους που οδηγούν σε τέσσερα σημεία διέλευσης στα σύνορα, μια βασική διαδρομή για το ουκρανικό εμπόριο στη διάρκεια της πλήρους κλίμακας εισβολής της Ρωσίας.

«Ειλικρινά μιλώντας, όσο πιο πολύ μιλάμε τόσο λιγότερες ελπίδες έχουμε», δήλωσε ο Λεονίντ Κοστιουτσένκο, πρόεδρος της Ουκρανικής Ένωσης Διεθνών Μεταφορέων, σε συνέντευξη στη δημόσια τηλεόραση.

«Μίλησα στον επικεφαλής των διαδηλωτών και η στάση του είναι ‘θα μπλοκάρουμε [τους δρόμους] για τόσο πολύ που θα… γιορτάσετε τον ερχομό του Νέου Έτους σε μια ουρά’. Δεν αντιλαμβάνομαι αυτό το χιούμορ».

Οι Πολωνοί οδηγοί φορτηγών λένε πως χάνουν από τις ουκρανικές εταιρίες οι οποίες προσφέρουν χαμηλότερη τιμή και μεταφέρουν τώρα προϊόντα στο εσωτερικό στην Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο πίσω-μπρος στην Ουκρανία.

Ξεκίνησαν τους αποκλεισμούς στις 6 Νοεμβρίου, διαμαρτυρόμενοι πως οι Ουκρανοί οδηγοί φορτηγών εξαιρούνται από την απαίτηση να κατέχουν άδειες προκειμένου να διασχίζουν τα σύνορα με την Πολωνία, μια αλλαγή πολιτικής που τέθηκε σε ισχύ στη διάρκεια του πολέμου.

Οι πολωνικές διαμαρτυρίες συμπίπτουν με ανησυχίες πως η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να μην συμφωνήσει τον επόμενο μήνα να ξεκινήσει ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία, έναν βασικό στόχο για το Κίεβο.

Αν οι διαμαρτυρίες συνεχιστούν για εβδομάδες ακόμη, η διαταραχή στο εμπόριο θα μπορούσε να επηρεάσει την εύθραυστη οικονομία της Ουκρανίας σε περίοδο πολέμου.

Η τιμή του υγραερίου, που χρησιμοποιείται ευρέως για την τροφοδοσία αυτοκινήτων, έχει αυξηθεί ήδη κατά 30% λόγω των διαμαρτυριών, δήλωσε ένας αναλυτής αυτή την εβδομάδα.

Ο χρόνος έχει τελειώσει

Περίπου 3.000 Ουκρανοί οδηγοί φορτηγών παραμένουν στα σύνορα με την πολωνική πλευρά περιμένοντας να διασχίσουν τα σύνορα σε τέσσερα σημεία διέλευσης, δήλωσε ο Κοστιουτσένκο.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Σέρχιι Ντέρκακ δήλωσε χθες, Πέμπτη, πως οι Ουκρανοί οδηγοί φορτηγών υποφέρουν σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν και πως δεν υπάρχουν προμήθειες τροφίμων, βασικές συνθήκες υγιεινής ή ασθενοφόρα στο σημείο.

«Από την πλευρά μας, αρχίσαμε να συγκεντρώνουμε στοιχεία για την απομάκρυνση των οδηγών μας. Ο χρόνος έχει ήδη τελειώσει για να συμφωνήσουμε σε συμβιβασμούς», έγραψε ο Ντέρκακ στο Facebook.

Ωστόσο πρόσθεσε πως «οι τοπικές αρχές» στην Πολωνία επέτρεψαν τη συνέχιση των διαμαρτυριών.

«Ως εκ τούτου θα απομακρύνουμε όποιον εκφράσει αυτή την επιθυμία, και διανέμουμε έντυπα εκκένωσης σε οδηγούς και μεταφορείς», είπε.

Η ένωση οδηγών φορτηγών λέει πως δύο Ουκρανοί οδηγοί φορτηγών πέθαναν στα οχήματά τους αφότου ξεκίνησε ο αποκλεισμός. Η ακριβής αιτία των θανάτων τους είναι άγνωστη, αν και πολωνικά ΜΜΕ ανέφεραν επικαλούμενα την αστυνομία πως ένας από αυτούς δεν συνδεόταν με τις διαμαρτυρίες.

Διαβάστε ακόμη

Société Générale: Βγείτε long στα ελληνικά δεκαετή ομόλογα – Η Fitch θα δώσει επενδυτική βαθμίδα

Ο Μπιλ Γκέιτς εξηγεί πώς είναι εφικτό να δουλεύουμε μόνο 3 μέρες την εβδομάδα

Amazon: Γιατί ακτιβιστές και εργαζόμενοι σε όλη την Ευρώπη σχεδιάζουν διαδηλώσεις (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version