Το Παρίσι θα γίνει αυτή την εβδομάδα η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πλήρη απαγόρευση των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών σκούτερ καθώς το κοινό ψήφισε για την απομάκρυνσή τους από τους δρόμους. Ωστόσο, οι εταιρείες διαχείρισης και ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών εξέφρασαν την ελπίδα να ανατρέψουν αυτό το σχέδιο.

Οι τρεις εταιρείες με άδειες λειτουργίας e-scooter στη γαλλική πρωτεύουσα, η Lime, η Dott και η Tier, επιβεβαίωσαν όλες στο CNBC ότι θα έχουν απομακρύνει τα σκούτερ τους μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου. Ο συνολικός τους στόλος ανέρχεται σε περίπου 15.000 ηλεκτρικά σκούτερ.

Ένα δημοψήφισμα που διεξήχθη τον Απρίλιο έδωσε στους Παριζιάνους δύο επιλογές να ψηφίσουν σχετικά με τα ενοικιαζόμενα σκούτερ: υπέρ ή κατά. Ωστόσο, η προσέλευση στο δημοψήφισμα ήταν μικρή καθώς κυμάνθηκε στο 7,46% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων.

Η δήμαρχος της γαλλικής πρωτεύουσας Αν Ινταλγκό είπε ότι θα σεβαστεί το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.

«Από την 1η Σεπτεμβρίου, δεν θα υπάρχουν άλλα ηλεκτρικά πατίνια προς ενοικίαση στο Παρίσι», είπε σε συνέντευξη Τύπου αργά την Κυριακή.

Οι εταιρείες διαχείρισης και ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών επεσήμαναν τη χαμηλή προσέλευση των ψηφοφόρων και είπαν ότι ελπίζουν ότι η δήμαρχος θα επιδιώξει έναν συμβιβασμό.

«Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την δήμαρχο Ινταλγκό για να υιοθετήσουμε λογικούς κανόνες αντί για απαγόρευση των ηλεκτρονικών σκούτερ και να αποφύγουμε ένα βήμα προς τα πίσω για το Παρίσι», δήλωσε εκπρόσωπος της Lime τη Δευτέρα.

Τα κοινόχρηστα σκούτερ εξακολουθούν να υπάρχουν σε άλλες γαλλικές πόλεις, όπως η Μασσαλία και η Λυών.

Στην Ευρώπη, η Μαδρίτη ανέτρεψε φέτος μια προηγούμενη απαγόρευση για να επιτρέψει στις εταιρείες ενοικίασης να επιστρέψουν με νέους όρους, όπως έκανε και η Κοπεγχάγη το 2021. Τα περισσότερα e-scooters απαγορεύονται στους δημόσιους δρόμους στην Ολλανδία που αγαπάει το ποδήλατο και καμία εταιρεία κοινής χρήσης οχημάτων δεν έχει εισέλθει στην αγορά.

Τα τουριστικά hotspots Νέα Ορλεάνη και Λας Βέγκας έχουν απαγορεύσει την κοινή χρήση ηλεκτρονικών σκούτερ, αλλά παραμένουν σε 158 άλλες πόλεις των ΗΠΑ.

Επέκταση των ηλεκτρονικών ποδηλάτων

Η Lime, η Dott και η Tier δήλωσαν όλες ότι θα στρέψουν τώρα την προσοχή τους στην αύξηση της παροχής ηλεκτρονικών ποδηλάτων στο Παρίσι, αφού μετακινήσουν τα σκούτερ τους αλλού.

“Ενώ τα e-scooters της Lime θα αναχωρήσουν από το Παρίσι μέχρι το τέλος Αυγούστου για άλλες πόλεις της Ευρώπης, οι Παριζιάνοι αναβάτες έχουν ήδη στραφεί στον επεκτεινόμενο στόλο των e-bikes μας”, δήλωσε εκπρόσωπος της Lime στο CNBC.

“Λειτουργούμε τώρα διπλάσιο αριθμό e-bikes από ό,τι κάναμε ποτέ και μας ενθαρρύνει η συνεχής υποστήριξη της πόλης για την ποδηλασία ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024”.

Ο στόλος των σκούτερ της Lime στο Παρίσι ανερχόταν σε περίπου 5.000, έναντι περίπου 10.000 ποδηλάτων. Η εταιρεία δήλωσε ότι οι διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν με τα ποδήλατά της αυξήθηκαν κατά 73% στην πρωτεύουσα πέρυσι.

Η Dott δήλωσε ότι στέλνει τα σκούτερ της σε μέρη όπου έχει υπογράψει νέους διαγωνισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Μπορντό και σε όλο το Βέλγιο. Ένας εκπρόσωπος δήλωσε ότι η εταιρεία αυξάνει τον στόλο των ηλεκτρονικών ποδηλάτων της, τον οποίο ελπίζει να επεκτείνει στα προάστια του Παρισιού ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, οι οποίοι αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούλιο του επόμενου έτους.

Οι επικριτές λένε ότι ταλαιπωρούν τα πεζοδρόμια και τους δρόμους όταν δεν αποθηκεύονται σωστά, ότι χρησιμοποιούνται μερικές φορές σε πεζοδρόμια παρά τις σημαντικές ικανότητες ταχύτητας που διαθέτουν και επίσης χρησιμοποιούνται συχνά από τουρίστες ή εργαζόμενους χωρίς κράνος.

Η μείωση της συμφόρησης των αυτοκινήτων και η πλήρης προσβασιμότητα της πόλης με ποδήλατα ήταν μερικές από τις βασικές προτεραιότητες της δημάρχου του Παρισιού.

Το 2022, ανακοίνωσε σχέδια για την απαγόρευση των περισσότερων αυτοκινήτων από διάφορες κεντρικές περιοχές, με πρόσβαση στους δρόμους μόνο για πεζούς, ποδήλατα, δημόσιες συγκοινωνίες και ορισμένα επιτρεπόμενα αυτοκίνητα.

Αυτό ακολουθεί την πεζοδρόμηση περιοχών, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων τμημάτων των όχθεων του Σηκουάνα, ενώ τα ποδήλατα έχουν προτεραιότητα και τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν απαγορευτεί κατά μήκος της κεντρικής εμπορικής οδού Rue de Rivoli.

Διαβάστε ακόμη

Ξεκινούν κατασχέσεις σε όσους δεν εντάχθηκαν στις ρυθμίσεις της εφορίας

Η ΔEΘ, ο Κασσελάκης for Syriza, τα κόλπα του καζίνο Λουτρακίου, η συμφωνία Φέσσα-Χαλικιά και οι… Καμπουροχρυσικοί!

«Λιμπάντσης Α.Ε.»: Στο σφυρί η μεγάλη μονάδα της εταιρείας στη Βοιωτία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ