Στα εταιρικά αποτελέσματα των… μεγάλων «αδελφών» του Ντιτρόιτ θα στραφεί το ενδιαφέρον των επενδυτών τις επόμενες ημέρες. Στο επίκεντρο δεν θα βρεθούν τόσο οι επιδόσεις τους για το πρώτο τρίμηνο του έτους όσο κυρίως οι εκτιμήσεις τους για το πως θα αντιμετωπίσουν τον πόλεμο των τιμών που είναι πιθανόν να ξεσπάσει στον κλάδο μετά τις επιθετικές εκπτώσεις που ρισκάρει να προσφέρει η Tesla, κυρίως στην αμερικανική αγορά.

Ο Έλον Μασκ αποφάσισε να ρισκάρει να μειώσει τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας, συνεχίζοντας να κατεβάσει το κόστος αγοράς μερικών από τα πιο δημοφιλή της μοντέλα. Μάλιστα, δημοσιεύματα εμφανίζουν την εταιρεία να σχεδιάζει κι άλλες περικοπές τιμών προκειμένου να καταστήσει τα οχήματα της ακόμη πιο προσιτά.

Η εξέλιξη αυτή έχει φέρει τριγμούς στη μετοχή της, αλλά έχει οδηγήσει σε εξίσου μεγάλες πιέσεις στις μετοχές των μεγάλων ανταγωνιστών της, καθώς η αγορά ανησυχεί πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως των ΗΠΑ, θα οδηγηθούν σε ένα πόλεμο τιμών.

Σημαντική πίεση στις μετοχές

Ενδεικτικά η μετοχή της General Motors μετρά πτώση άνω του 20% από τα υψηλά που είχε φτάσει μέσα στο Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα να διαπραγματεύεται κοντά στα επίπεδα του IPO του 2010, που είχε οριστεί στα 33 δολάρια ανά μετοχή. Τη Δευτέρα διαπραγματευόταν λίγο πάνω από τα 34 δολάρια.

Αντιστοίχως η μετοχή της Ford χάνει περίπου 13% από το Φεβρουάριο και τη Δευτέρα κινείτο λίγο πάνω από τα 12 δολάρια.

Η GM ανακοινώνει αποτελέσματα την Τετάρτη, ενώ η Ford ακολουθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, στις 2 Μαϊου.

Τα αποτελέσματα τριμήνου

Η GM, στα προκαταρκτικά στοιχεία που είχε ανακοινώσει, είχε κάνει λόγο για μια θετική έναρξη για τη νέα χρονιά, με τις πωλήσεις στις ΗΠΑ να αυξάνονται κατά 18% σε ετήσια βάση. Οι μέτοχοι περιμένουν τα τελικά στοιχεία, μαζί με τον απολογισμό από το πρόγραμμα των περικοπών που έχει δρομολογηθεί από τα τέλη της περσινής χρονιάς, με στόχο τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους κατά 2 δισ. δολάρια.

Όμως στο επίκεντρο θα βρεθεί η ενημέρωση από τον ανερχόμενο κλάδο της ηλεκτροκίνησης, τα επίπεδα παραγωγής, τις προβλέψεις για την πορεία των πωλήσεων τους επόμενους μήνες και βέβαια την τιμολογιακή πολιτική υπό τη σκιά των εκπτώσεων που προσφέρει η Tesla.

Στο τελευταίο ειδικά αναφέρθηκε σε σημείωμα του ο αναλυτής της JPMorgan, Ράιαν Μπρίνκμαν, κάνοντας λόγο για παράγοντα βαρόμετρο για την πορεία των κραταιών αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Όπως επεσήμανε, οι επενδυτές ανησυχούν ότι η αδυναμία στις τιμές των EV θα επεκταθεί πέρα από την Tesla και στα ηλεκτρικά οχήματα έτερων ομίλων.

Η Ford, που ανακοινώνει αποτελέσματα την επόμενη εβδομάδα, έχει επίσης μιλήσει για βελτιωμένες αμερικανικές πωλήσεις κατά τα προκαταρκτικά της στοιχεία. Ειδικά καθώς η πίεση και οι ελλείψεις σε μικροτσίπ φαίνεται να περιορίζεται. Όμως, τα βλέμματα θα επικεντρωθούν στις εκτιμήσεις της για τον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρεία, τον περασμένο μήνα, είχε υποστηρίξει ότι ο κλάδος των EV θα χάσει περίπου 3 δισ. δολάρια προ φόρων μέσα στη χρονιά και θα συνεχίζει πιθανότατα να είναι ζημιογόνος και το 2024, καθώς οι μεγάλες επενδύσεις που έχει κάνει σε νέες μονάδες, νέα μοντέλα και μπαταρίες θα αργήσουν να αποδώσουν καρπούς.

Διαβάστε ακόμη

Τα τρία μετά-Πάσχα γκάλοπ, η κόντρα του Καμπουρίδη, το deal Σταθόπουλου-Σόλακ και το μέρισμα της Εθνικής

Σκάνδαλο Theranos: Το μαρτύριο της φυλακής για την Ελίζαμπεθ Χολμς που έστησε τη μεγαλύτερη απάτη στην ιστορία

Ευφορία στα ελληνικά ομόλογα – Δανειζόμαστε φθηνότερα από την… «investment grade» Ιταλία (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ