Σε τροχιά ανάκτησης φαίνεται ότι βρίσκεται η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων, κατά το γ’ τρίμηνο του έτους. Αυτό τουλάχιστον φανερώνουν οι εκθέσεις των IDC και Canalys, που δείχνουν ελαφρά μόνο πτώση που σηματοδοτεί το φρένο στην κατρακύλα των τελευταίων τριμήνων ενώ και οι δύο καταγράφουν ανανεωμένη την περιφερειακή ζήτηση για νέες συσκευές.

Πιο αναλυτικά, οι παγκόσμιες παραδόσεις smartphone από τους κατασκευαστές στους μεταπωλητές μειώθηκαν κατά 0,1% σε ετήσια βάση σε 302,8 εκατομμύρια μονάδες το γ’ τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker της International Data Corporation (IDC). Αν και οι μακροοικονομικές αβεβαιότητες παραμένουν καθώς οι αγορές παλεύουν με την ήπια ζήτηση, τον πληθωρισμό και τις γεωπολιτικές εντάσεις, τα υγιή αποθέματα και ο βραδύτερος ρυθμός πτώσης ενθαρρύνουν ορισμένους πωλητές να αυξήσουν τις αποστολές, αναφέρει η εταιρεία στην ανάλυσή της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία IDC, η Κίνα είδε τις αποστολές να μειώνονται 6,3% σε ετήσια βάση το γ’ τρίμηνο του ’23, σημειώνοντας το δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης. Η άνοδος της ανεργίας των νέων, η συνεχιζόμενη κρίση των ακινήτων και ο αποπληθωρισμός έχουν περιορίσει σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες και το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον στην Κίνα.

Στις υπόλοιπες περιοχές, οι παραδόσεις συσκευών στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8,6%, 5,3% και 1,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι αναδυόμενες αγορές όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική (MEA), η Λατινική Αμερική (LA) και η Ασία/Ειρηνικός (εξαιρουμένης της Ιαπωνίας και της Κίνας) σημείωσαν αύξηση αποστολών κατά 18,1%, 8,2% και 1,3% αντίστοιχα κατά το τρίτο τρίμηνο του 23ου τριμήνου.

Από την πλευρά της η Canalys, στη δική της έρευνα, αποκαλύπτει ότι η παγκόσμια αγορά smartphone μειώθηκε ελαφρά κατά 1% στα 294,6 εκατομμύρια μονάδες το γ’ τρίμηνο του 2023, με τους προμηθευτές να προωθούν νέα μοντέλα ακολουθώντας ένα υγιές επίπεδο αποθεμάτων το β’ τρίμηνο.

Η Samsung κατείχε την πρώτη θέση και είχε παραδόσεις 58,6 εκατομμυρίων μονάδων με μερίδιο αγοράς 20%, χάρη στην πρώιμη ενημέρωση των αναδιπλούμενων συσκευών της. Η Apple ακολούθησε στη δεύτερη θέση, με αποστολή 50,0 εκατομμυρίων μονάδων και κερδίζοντας μερίδιο αγοράς 17%, λόγω της ισχυρής αρχικής ζήτησης για τη σειρά iPhone 15 με αναβάθμιση USB-C.

Η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη θέση, με αποστολή 41,5 εκατομμυρίων μονάδων, σημειώνοντας ετήσια ανάπτυξη 2%, λόγω των ισχυρών επιδόσεων στις αναδυόμενες αγορές. Η OPPO (συμπεριλαμβανομένης της OnePlus) εξασφάλισε την τέταρτη θέση με 26,4 εκατομμύρια μονάδες αποστολής, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 9%. Ο όμιλος TRANSSION (περιλαμβάνει τις μάρκες Tecno, Infinix και iTel), διατήρησε την πέμπτη θέση καθώς συνέχισε την ισχυρή του δυναμική από το προηγούμενο τρίμηνο και υπερασπίστηκε τη θέση του στην πρώτη πεντάδα, διαθέτοντας 26,0 εκατομμύρια μονάδες.

«Οι πωλητές αναζητούν ευκαιρίες για να σταθεροποιήσουν τη θέση τους στην αγορά premium συσκευών», δήλωσε ο Λούκας Ζονγκ, Αναλυτής Έρευνας της Canalys. «Οι μάρκες ενισχύουν τις προσφορές τους στο τμήμα premium για να επεκτείνουν τη χρησιμότητά τους μέσω βελτιώσεων σχεδιασμού και διεπαφής χρήστη. Ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για τα πτυσσόμενα smartphones πρόκειται να ενταθεί».

Διαβάστε ακόμη 

Δύο «καυτές» λίστες στα χέρια της ΑΑΔΕ: Ξεσκονίζουν στοιχεία από Airbnb, εφορίες και τράπεζες 120 χωρών

Τι συμβαίνει με το «στοιχειωμένο» έργο για το τραμ του Πειραιά: Πρόστιμα, κόντρες και εμπλοκές 

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Όλες οι αλλαγές στη φορολόγηση – Τι θα γίνει με τη κατώτατη αμοιβή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ