Ορισμένα εργοστάσια και γραμμές παραγωγής ευρωπαϊκών προμηθευτών αυτοκινήτων έχουν ήδη διακόψει τη λειτουργία τους, λόγω της έλλειψης σπάνιων γαιών, ως αποτέλεσμα των περιορισμών στις εξαγωγές που επέβαλε η Κίνα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ευρωπαϊκής ένωσης προμηθευτών αυτοκινήτου (CLEPA).

Όπως αναφέρει η CLEPA, από τις εκατοντάδες αιτήσεις για εξαγωγικές άδειες που υπέβαλαν προμηθευτές από τον περασμένο Απρίλιο, μόνο το 25% έχει εγκριθεί, ενώ πολλές απορρίφθηκαν για λόγους που χαρακτηρίζονται ως «υπερβολικά διαδικαστικοί».

Σύμφωνα με το Reuters, οι διαδικασίες αδειοδότησης διαφέρουν από επαρχία σε επαρχία στην Κίνα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ζητήθηκαν και ευαίσθητες πληροφορίες πνευματικής ιδιοκτησίας από τις εταιρείες.

Η ένωση προειδοποιεί ότι αν δεν υπάρξει άμεσα εξορθολογισμός της διαδικασίας, αναμένονται νέες διακοπές παραγωγής εντός των επόμενων τριών έως τεσσάρων εβδομάδων, καθώς τα αποθέματα εξαντλούνται.

Η απόφαση του Πεκίνου, τον Απρίλιο, να περιορίσει δραστικά τις εξαγωγές σπάνιων γαιών έχει πλήξει καίρια την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η αεροδιαστημική, η παραγωγή ημιαγωγών και οι στρατιωτικές εφαρμογές.

Οι εξελίξεις έχουν προκαλέσει κινητοποίηση των βιομηχανικών ενώσεων στη Γερμανία, τις ΗΠΑ και την Ινδία, οι οποίες καλούν τις κυβερνήσεις τους να ασκήσουν πολιτική πίεση στο Πεκίνο ώστε να βρεθεί λύση το συντομότερο.

Οι σπάνιες γαίες είναι κρίσιμες για την κατασκευή ηλεκτροκινητήρων, αισθητήρων, μονάδων ισχύος και μαγνητών υψηλής απόδοσης, καθιστώντας τις απαραίτητο στοιχείο για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε ακόμη

Οδικός χάρτης από Βρυξέλλες για παροχές, αμυντικές δαπάνες και Ταμείο Ανάκαμψης

Mondelēz: Γιατί μηνύει τα σούπερ μάρκετ Aldi στις ΗΠΑ

Jumbo: Φρένο στην επαναγορά ιδίων μετοχών – Προς έγκριση η διανομή μερίσματος €68 εκατ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα