Τα γιοτ παραμένουν -για τους περισσότερους «κοινούς θνητούς»- ένα αίνιγμα. Το CNBC μίλησε με ιδιοκτήτες σκαφών για να μάθει και να σας πει όλα όσα θα θέλατε να μάθετε.

Οι ιδιοκτήτες

Ο Νιμ και η Φαμπιόλα Χίρσχορν αυτή τη στιγμή απολαμβάνουν τις Παρθένες Νήσους πάνω στο καταμαράν τους, Luna. Το ζεύγος προσφέρει all-inclusive τσάρτερ στην Καραϊβική για όσους θέλουν να «αποδράσουν» στα σμαραγδένια νερά.

Η Σόφι Ντάρσι και ο Ράιαν Ελλισον βρίσκονται στις Αζόρες με το Polar Seal το οποίο έχει την ικανότητα να πλεύσει στον ωκεανό. Το ζευγάρι έμαθε πλοήγηση πριν από δύο χρόνια, παράτησαν τις βαρετές τους δουλειές στην πόλη και έφυγαν προς το άγνωστο με βάρκα την ελπίδα.

Πόσο κοστίζει;

Σύμφωνα με τον Νιμ Χίρσχορν, αυτό εξαρτάται από ορισμένους βασικούς παράγοντες. Εάν το σκάφος είναι καινούριο, εάν πρόκειται για καταμαράν ή monohull, εάν πλέει κοντά στις ακτές ή βγαίνει στα ανοιχτά του ωκεανού. Οι Χίρσχορν μπορεί να αγόρασαν το Luna για $650.000 αλλά πολλά σκάφη κοστίζουν «μόλις» $30.000 με $80.000. Ιδού και οι τιμές σύμφωνα με την Σόφι Ντάρσι:

Yπάρχουν «κρυφά» κόστη;

Το ζεύγος Ντάρσι-Ελλισον  ξόδεψε περίπου $40.000 τα τρία πρώτα χρόνια σε εξοπλισμό του Polar Seal. Η Σόφι Ντάρσι προτείνει αποταμίευση 30% του μπάτζετ για συντήρηση, επισκευές και αναβαθμίσεις. Σε αυτά θα πρέπει να υπολογίζονται και έξοδα ασφάλισης σκάφους και υγείας, μεταξύ άλλων.

Πόσο ακριβή είναι η ζωή στο σκάφος;

«Αναλόγως με το lifestyle του καθενός», απαντά ο Νιμ Χίρσχορν. «Τα ερωτήματα είναι πολλά. Σας αρέσει να τρώτε σε ακριβά εστιατόρια; Θα δένετε σε μαρίνες ή σε δωρεάν λιμάνια; Είσαστε οικογένεια ή ζευγάρι; Θα εργάζεστε παράλληλα;». Ο ίδιος υποστηρίζει πως αυτός και η σύζυγός του ξοδεύουν $100.000 ετησίως, αλλά φίλοι τους με τρία παιδιά ζουν άνετα με τα μισά.  

Νιμ και Φαμπιόλα Χίρσχορν

Πόσο κοστίζουν οι διάφοροι προορισμοί;

Ανάλογα με τη χώρα. Σύμφωνα με την Σόφι Ντάρσι, το ζευγάρι «έδεσε» για χειμώνα σε μαρίνα στην Ισπανία με μόλις $300 μηνιαίως. Ετρωγαν σε φθηνά εστιατόρια και έκαναν βόλτες στη νότια πλευρά της χερσονήσου με νοικιασμένο αυτοκίνητο. Σε αντίθεση με την Ισπανία, οι Βερμούδες ήταν πανάκριβες.

Πώς έχει επηρεαστεί το yachting από την πανδημία;

Οι Χίρσχορν έχουν βιώσει διαφορετικές καταστάσεις αναλόγως με τον προορισμό. Μερικές χώρες έχουν κλείσει όλες τις μαρίνες και τα λιμάνια. Άλλες έχουν επιβάλλει κανονισμούς καραντίνας. Αρκετές χώρες δε δέχονται αλλοδαπούς, κάτι που κάνει το «δέσιμο» δύσκολο, δεδομένου ότι οι Χίρσχορν χρησιμοποιούν το Luna ως τσάρτερ. Πολλές δέχονται μόνο εμβολιασμένους.

Για το ζεύγος Ντάρσι-Ελλισον η πανδημία δυσκόλεψε λίγο τα πράγματα αλλά η κατάσταση βελτιώθηκε το 2021 σε σχέση με το 2020.

Μπορούν να μεγαλώσουν τα παιδιά σε γιοτ;

Η Φαμπιόλα Χίρσχορν υπογραμμίζει πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μεγαλώνουν τα παιδιά σε γιοτ. Σύμφωνα με την ίδια, υπάρχουν πολλές οικογένειες με παιδιά που ζουν μόνιμα σε σκάφη, ιδιαίτερα στην Καραϊβική.

Υπάρχει πρόσβαση στο internet;

Το Luna προσφέρει πρόσβαση σε mobile data 20 ναυτικά μίλια από την ακτή, κάτι που τους καλύπτει αφού κυκλοφορούν στα νησιά της Καραϊβικής. Το σκάφος προσφέρει, επίσης, και δύο δορυφορικά συστήματα με Wi-Fi.

Στο Polar Seal, όμως, η κατάσταση είναι διαφορετική. Για την Σόφι και τον Ράιαν, έχουν πρόσβαση μόνο όταν «δένουν» σε λιμάνι. Στην ανοιχτή θάλασσα, η μόνη πρόσβαση είναι για την παροχή στίγματος και καιρικής πρόβλεψης. 

Σας πιάνει ναυτία;

Η Ντάρσι αναφέρει πως υποφέρει από ναυτία, αλλά έχει τρόπους πρόληψης: φάρμακα κατά της ναυτίας πριν το ταξίδι και αρκετός ύπνος, πολύ νερό, καλό φαγητό και ζεστασιά. 

Σόφι Ντάρσι και Ράιαν Ελλισον

Μπορείτε να απολαύσετε τον γυμνισμό;

«Αναλόγως με τη χώρα και τους νόμους», αναφέρουν και τα δύο ζευγάρια. Αλλά όταν βρίσκονται στα ανοιχτά και δεν υπάρχει κανείς τριγύρω τότε… τα πράγματα αλλάζουν.

Ποιά είναι η ερώτηση που σας κάνουν όλοι;

Ο Νιμ Χίρσχορν απαντά πως «πολλοί μας ρωτούν αν μας λείπει το σπίτι μας. Τους εκπλήσσει όταν τους απαντάμε πως το Luna είναι το σπίτι μας».

Οι φίλοι της Σόφι συνεχώς τη ρωτάνε αν φοβάται τις καταιγίδες. Η ίδια υπογραμμίζει πως πάντα πλέουν με καλό καιρό. «Μετά από 3 χρόνια, 13.000 ναυτικά μίλια και δύο υπερατλαντικά ταξίδια, έχουμε πέσει σε καταιγίδα μόνο μια φορά, και τα πήγαμε θαυμάσια».

Ποιά είναι η πιο λανθασμένη αντίληψη για το yachting;

Τα δύο ζεύγη συμφωνούν και σε αυτό. Η κυριότερη παρανόηση είναι πως πρόκειται για ζάμπλουτους, ή γόνους πλούσιων οικογενειών. Τα πράγματα, όμως, δεν έχουν έτσι. Κάνουν θυσίες, τα βγάζουν πέρα και παραμένουν μέσα στο μπάτζετ τους.

Διαβάστε ακόμη:

Ο Μητσοτάκης φέρνει πριν από τη ΔΕΘ νέο σχέδιο – ασπίδα για πυρκαγιές, πλημμύρες

Ολυμπιακοί Αγώνες: Ποιες χώρες δίνουν τα πιο ψηλά μπόνους στους χρυσούς ολυμπιονίκες (λίστα)

Financial Times: Η Μεσόγειος φλέγεται – 1.100 δασικές πυρκαγιές – 300 περισσότερες από τον ετήσιο μέσο όρο