Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι, δηλώνει ότι δεν δίστασε ποτέ να κάνει ερωτήσεις. Από παιδί, ρωτούσε συνεχώς φίλους και συγγενείς «Γιατί;», σε τέτοιο βαθμό που ίσως να γινόταν ενοχλητικός, όπως ο ίδιος σημείωσε στην τελευταία του επιστολή προς τους μετόχους, που δημοσιεύθηκε στις 10 Απριλίου, σύμφωνα με το CNBC.

Κατά τη διάρκεια της πορείας του στην εταιρεία, που αποτιμάται σε 2,01 τρισεκατομμύρια δολάρια, παρατήρησε πως αυτή η απλή ερώτηση βοήθησε την Amazon και τους ανθρώπους της να εξελιχθούν. Οι ομάδες που ρωτούν πιο συχνά «Γιατί;» είναι αυτές που διαχειρίζονται καλύτερα τα σύνθετα προβλήματα και καταλήγουν σε καινοτόμες λύσεις, όπως εξήγησε.

Η μάθηση ως κλειδί για την ανάπτυξη

«Στα σχεδόν 28 χρόνια μου στην Amazon, εκείνο που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στις ομάδες και τα άτομα είναι η ικανότητα να μαθαίνουν», τόνισε ο Τζάσι. Όσοι έχουν υψηλό “YQ” – δηλαδή την εσωτερική παρόρμηση να ρωτούν «Γιατί;» – παραμένουν περίεργοι, θέλουν να εξελίσσονται και να προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες στους πελάτες.

Η επιμονή σε αυτή την ερώτηση δημιουργεί εποικοδομητικές συζητήσεις και ουσιαστικές – ακόμη και δύσκολες – συναντήσεις. Κατά τον Τζάσι, αυτή η προσέγγιση αποτρέπει λάθη και γεννά ιδέες.

Η περιέργεια ως εργαλείο καινοτομίας

«Δεν μπορεί κανείς να σκεφτεί το Amazon Prime, το AWS ή το Alexa μέσα σε μια ώρα», έγραψε. «Αυτές οι καινοτομίες προέρχονται από ανθρώπους που αναρωτιούνται γιατί δεν μπορούμε να αλλάξουμε κάτι για χάρη των πελατών και το υλοποιούν, έστω κι αν περάσουν από πολλές αποτυχίες».

Η περιέργεια, σύμφωνα με ειδικούς, είναι ισχυρό εργαλείο στον χώρο εργασίας. Ο καθηγητής επικοινωνίας στο Στάνφορντ, Ματ Άμπραμς, δήλωσε στο CNBC πως το να αναζητά κανείς μια δεύτερη γνώμη ή να θέτει ερωτήσεις με σεβασμό μπορεί να αυξήσει την επιρροή του και την αξιοπιστία του στους συναδέλφους.

Η σημασία της ερώτησης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

«Η περιέργεια δείχνει ενδιαφέρον, ενσυναίσθηση και διάθεση για μάθηση. Και το να παραδέχεσαι ότι δεν τα ξέρεις όλα είναι ισχυρό μήνυμα», σχολίασε ο Άμπραμς. Αυτό το στυλ αλληλεπίδρασης βοηθά στην ανάπτυξη εμπιστοσύνης και προτρέπει τους άλλους να ζητούν τη γνώμη σου.

Η σημασία αυτής της δεξιότητας μεγαλώνει στη νέα εποχή. Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, ανέφερε στο podcast ReThinking του ψυχολόγου Άνταμ Γκραντ ότι η ικανότητα να διατυπώνουμε τις σωστές ερωτήσεις θα είναι πιο πολύτιμη από το να βρίσκουμε τις απαντήσεις.

«Η διανοητική δύναμη δεν θα είναι το μοναδικό ζητούμενο. Αυτό που θα μετράει περισσότερο είναι το να γνωρίζεις ποια ερώτηση πρέπει να τεθεί», υπογράμμισε ο Όλτμαν.

Διαβάστε ακόμη 

Premia Properties ΑΕΕΑΠ: Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο φέτος- 5 νέες φοιτητικές εστίες στα σκαριά

Εξορύξεις: Η Chevron διορίζει Έλληνα επικεφαλής των εξορύξεων στο region της Ανατολικής Μεσογείου 

Πληρωμή ΦΠΑ με τον μήνα από τέλος Μαΐου – Ποιες επιχειρήσεις εντάσσονται πρώτες στο νέο καθεστώς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα