Στα σκαριά βρίσκεται το πιλοτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε έως 6.000 υπαλλήλους, κυρίως τις τεχνικές υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης με το πριμ παραγωγικότητας να κυμαίνεται από 1.250 ευρώ μέχρι και 1.400 ευρώ. Το μέτρο το οποίο πιλοτικά θα εφαρμοστεί από τις αρχές του β’ τετραμήνου του 2022,  μπορεί να αποτελέσει οδηγό για το συνολικό σύστημα αξιολόγησης όλων των δημοσίων υπαλλήλων.

Σύμφωνα με πηγή του υπουργείου Οικονομικών η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης θα ανέλθει περίπου σε 10 εκατ. ευρώ, αλλά το ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να συνεισφέρει στη συνέχεια από πόρους του προϋπολογισμού, εφόσον το σύστημα μονιμοποιηθεί.

Σε ποιους θα απευθύνεται το μπόνους:

  • Σε υπαλλήλους τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου ή δευτέρου βαθμού υπό την προϋπόθεση ότι τόσο ο φορέας, δηλαδή ο δήμος ή η περιφέρεια στον οποίο εργάζονται, όσο και το τμήμα στο οποίο εργάζονται θα ασχοληθούν με έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.
  • Σε υπαλλήλους των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των υπουργείων και των φορέων χρηματοδότησης τα οποία θα εμπλακούν ενεργά στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Ειδικά όσον αφορά στα υπουργεία, η αρχή θα γίνει με τις διευθύνσεις προμηθειών καθώς θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος και θεωρούνται ο καταλυτικός παράγοντας προκειμένου να μην υπάρξει η παραμικρή καθυστέρηση κατά την εκκίνηση του προγράμματος.
  • Εάν δεν εξαντληθεί το ποσό που προορίζεται ως πριμ παραγωγικότητας, έχει αποφασιστεί ότι δεν θα υπάρξει αναδιανομή του υπολοίπου, ενώ δεν θα χορηγηθεί μεγαλύτερο μπόνους στους υπαλλήλους οι οποίοι ήδη θα έχουν πετύχει τον στόχο και θα έχουν λάβει το μπόνους.

Οι αλλαγές στη δημόσια διοίκηση

Εκτός από το σύστημα αμοιβών, το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης προβλέπει τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης που θα ξεκινήσει με μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που θα εκκινήσουν το 4ο τρίμηνο του 2021 και θα ολοκληρωθούν το 4ο τρίμηνο του 2025. Οι παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν παράλληλα με αυτές που θα εφαρμοστούν στο ψηφιακό σκέλος και έχουν στόχο να αλλάξει ο τρόπος που παρέχονται οι κρατικές υπηρεσίες στους πολίτες, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν με το κράτος.

Μεταξύ των πιο σημαντικών περιλαμβάνονται:

  • Η δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου συστήματος επικοινωνίας εγγράφων και παρατηρήσεων μεταξύ υπηρεσιών ώστε να μειωθούν οι καθυστερήσεις και η γραφειοκρατία για την ίδια την δημόσια διοίκηση αλλά και για τους πολίτες.
  •  Η καταγραφή του προσωπικού. Η καταγραφή θα αφορά διεξοδικά τον αριθμό των υπαλλήλων κάθε υπηρεσίας αλλά και αναλυτικά τις δεξιότητές τους. Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθεί η καταγραφή των αρμοδιοτήτων όλων των δημόσιων οργανισμών αλλά και όλων των τμημάτων καθώς επίσης και οι αρμοδιότητες κεντρικής διοίκησης (υπουργείων) φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (νοσοκομείων, ασφαλιστικών ταμείων, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ) αλλά και των ΔΕΚΟ. Με τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις, θα μπορεί να σχεδιαστεί καλύτερα η διαχείριση του προσωπικού, οι προσλήψεις, οι μετακινήσεις από υπηρεσία σε υπηρεσία και φυσικά οι μελλοντικές ανάγκες σε προσωπικό και δεξιότητες για το Δημόσιο.

Διαβάστε ακόμα:

Leasing ακινήτων: Πότε θα είναι διαθέσιμο το νέο εργαλείο ρύθμισης – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δανειολήπτες

Γεωργακόπουλος (JP Morgan): «Aγοράσαμε τη Viva Wallet γιατί έχει την καλύτερη τεχνολογική πλατφόρμα στην Ευρώπη»

Τι συμβαίνει με το Grimace Coin: Οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι και τα «ευκαιριακά» cryptos