search icon

Εργασιακά

Δύο φράσεις για να είστε πιο επιτυχημένος υπάλληλος ή διευθυντής – Kαι δυο που πρέπει να αποφεύγετε

Η ανάπτυξη σχέσεων στο χώρο εργασίας μπορεί να είναι δύσκολη - Για να γίνετε καλύτεροι στη δουλειά σας υπάρχουν κάποιες φράσεις που πρέπει να χρησιμοποιείτε περισσότερο και κάποιες που θα ήταν καλό να μη λέτε καθόλου

Είναι πολύ σημαντικό να αναπτύσσετε σχέσεις με συναδέλφους στον χώρο εργασίας σας. Το «δύσκολο» κομμάτι είναι να μπορείτε όμως να φαίνεστε ικανοί, να δημιουργείτε δεσμούς, και παράλληλα να μην ξεπερνάτε τα όρια, σύμφωνα με το CNBC Make It.

Εδώ θα δείτε τι πρέπει να λέτε και τι να μην λέτε για να είστε πιο επιτυχημένος υπάλληλος ή διευθυντής, σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα ομιλίας, συμβούλους ηγεσίας και ψυχολόγους.

«Πώς θα γίνω καλύτερος διαχειριστής;»

1. Πείτε: «Ευχαριστώ»

Στο βιβλίο «Say Thank You for Everything: The Secrets of Being a Great Manager» (Πες ευχαριστώ για όλα: Τα μυστικά του να είσαι σπουδαίος μάνατζερ), που κυκλοφόρησε το 2022, ο πρώην αρχισυντάκτης του Insider, Τζιμ Έντουαρντς, περιγράφει 19 πράγματα που πρέπει να μάθει κάθε νέος μάνατζερ – και το να λέει «ευχαριστώ» είναι το καλύτερο.

«Μπορείτε να εκτονώσετε σχεδόν κάθε εργασιακό άγχος μεταξύ του προσωπικού λέγοντας «Σας ευχαριστώ που το κάνατε αυτό … ήταν πολλή δουλειά και δεν πέρασε απαρατήρητο»», γράφει ο Έντουαρντς.

Στην πραγματικότητα, τρεις στους τέσσερις εργαζόμενους λένε ότι τα κίνητρα και το ηθικό θα βελτιώνονταν αν τα αφεντικά τους έλεγαν απλώς «ευχαριστώ» περισσότερο, σύμφωνα με έρευνα του 2019.

2. Μην λέτε: «Ό,τι έγινε, έγινε»

«Εάν ένας εργαζόμενος ξεσπάσει, ειδικά για περιστάσεις που δεν είναι υπό τον έλεγχό σας, και δεν αναγνωρίσετε πως μπορεί ο λόγος που τον προβληματίζει είναι έστω λίγο σημαντικός, μπορεί να φανεί απορριπτικό», δήλωσε ο Τζον ΜακΓουόρτερ, συγγραφέας, γλωσσολόγος και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, στον Μπιλ Γκέιτς στο podcast του «Unconfuse Me».

«Η πρώτη φορά που κάποιος μου είπε κάτι τέτοιο ήταν όταν μου συνέβη ένα δυσάρεστο γεγονός και δεν τον ένοιαζε. Αυτό που μου είπε ήταν: «Λοιπόν, ό,τι έγινε, έγινε»», δήλωσε ο ΜακΓουόρτερ. «Σκέφτηκα: «Τι ψυχρός τρόπος να πεις πως τα προβλήματά μου δεν σε ενδιαφέρουν!»»

«Για κάποιους, αυτή η φράση σηματοδοτεί ανθεκτικότητα», έγραψε η ψυχολόγος Κόρτνεϊ Γουόρεν για το CNBC Make It. «Ωστόσο, μπορεί επίσης να φανεί σαλταριστική».

«Αντ’ αυτού, ακούστε τον υπάλληλό σας. Αν ο ενδοιασμός του πραγματικά δεν μπορεί να λυθεί από εσάς, δοκιμάστε να πείτε: «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα πράγματα όπως έχουν, ακόμα κι αν δεν είναι αυτό που θέλω, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε μπροστά», προτείνει η Γουόρεν.

Αυτό δείχνει ενσυναίσθηση αλλά αναγνωρίζει και την πραγματικότητα της κατάστασης.

«Πώς θα γίνω καλύτερος υπάλληλος;»

1. Πείτε: «Εκτιμώ την υπομονή σας»

Πολλοί από εμάς λέμε «συγγνώμη» στο γραφείο, ακόμη και αν το πρόβλημα ή η ταλαιπωρία δεν οφείλεται σε δικό μας λάθος. Μπορεί να νομίζετε ότι αυτό είναι ευγενικό, αλλά οι ειδικοί λένε ότι αυτό μπορεί να σας κάνει να φαίνεστε αδύναμοι και συχνά προέρχεται από ανασφάλεια.

«Διδασκόμαστε πολιτισμικά, ειδικά από την οπτική γωνία μιας μαύρης γυναίκας, να είμαστε σούπερ ταπεινές και να υποβαθμίζουμε τις νίκες μας», δήλωσε στο CNBC Make It η Πατρίς Γουίλιαμς Λίντο, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας συμβουλευτικής καριέρας Career Nomad. «Ήταν «κακό» να είσαι υπερήφανη με τον τρόπο που μιλούσες για τον εαυτό σου και τα επιτεύγματά σου. Έτσι νιώθουμε ανεπαρκείς και ανασφαλείς».

Αντί να ζητάτε συγγνώμη για περιστατικά που δεν είναι υπό τον έλεγχό σας, η Λίντο προτείνει να χρησιμοποιείτε φράσεις όπως «Εκτιμώ την υπομονή σας» και «Σας ευχαριστώ που συνεργαστήκατε μαζί μου», για να ξεπεράσετε κάθε αμηχανία και να αποκαταστήσετε έναν αέρα αυτοπεποίθησης.

2. Μην λέτε: «Μάλλον δεν πρέπει να το πω αυτό…», «Δεν είμαι σίγουρος αν είδατε το τελευταίο μου email»

Το ένα τέταρτο των εργαζομένων δήλωσε ότι αυτές είναι οι πιο ενοχλητικές φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αφορούν τη δουλειά, σύμφωνα με έρευνα του 2018.

«Πιθανότατα αυτό συμβαίνει γιατί, τις περισσότερες φορές, το άτομο είδε το email σας. Απλώς ξέχασε να το απαντήσει ή δεν έθεσε ως προτεραιότητα να απαντήσει», έγραψε η Ρεμπέκα Ζάκερ για το CNBC Make It.

Το καλύτερο θα ήταν να κάντε το email σας σύντομο και να συμπεριλάβετε ένα σαφές ερώτημα. Μπορεί να είναι κάτι σαν: «Να σας συστήσω σε αυτόν τον πελάτη;» ή «Έχετε κανένα σχόλιο για αυτό το διαφημιστικό κείμενο;».

Έτσι, είστε αρκετά σίγουροι πως θα λάβετε μια απάντηση και δεν θα στείλετε περιττά email στους συναδέλφους, ή αφεντικά σας.

Διαβάστε ακόμη 

Mega deal ΔΕΗ – Mytilineos για έργα ΑΠΕ 2GW σε 4 χώρες

Χίλντερμπραντ (BlackRock): Η Ελλάδα πέτυχε την πιο εκπληκτική ιστορία μακροοικονομικής επανόδου

Γκεοργκίεβα: Μισογεμάτο το ποτήρι της παγκόσμιας οικονομίας – Τα θετικά στοιχεία και οι απειλές (tweets)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version