Η Γκρέις Λεάνγκ, digital growth consultant με έδρα το Βανκούβερ, μίλησε στο BusinessInsider, για τα βασικά εργαλεία και δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης που προτείνει στους πελάτες της.

Όπως εξηγεί, οι περισσότεροι επιχειρηματίες που την προσλαμβάνουν για να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στη ροή εργασιών τους, γνωρίζουν τις γενικές τάσεις γύρω από πράκτορες (agents) και την αυτοματοποίηση, όμως «συχνά, νιώθουν ψυχικά καταβεβλημένοι και δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν». Οι εργαζόμενοί τους είναι ακόμη λιγότερο εξοικειωμένοι με την τεχνητή νοημοσύνη και το αντιλαμβάνονται μόνο ως ένα απλό chatbot.

Άλλοι πελάτες, συνεχίζει, επιχειρούν να περάσουν κατευθείαν σε πιο σύνθετα εργαλεία AI χωρίς να μάθουν πρώτα τα βασικά. «Είναι σαν να προσπαθούν να πετάξουν πριν καν μάθουν να περπατούν», σημειώνει. Ίσως τους τρομάζει ο τεράστιος όγκος εργαλείων που κυκλοφορούν στην αγορά ή φοβούνται ότι θα μείνουν πίσω στη ραγδαία έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Στόχος της Λεάνγκ είναι να αποδείξει στους πελάτες της, ότι η τεχνητή νοημοσύνη «δεν ήρθε για να τους αντικαταστήσει, αλλά για να τους βοηθήσει να βελτιώσουν την εργασία τους».

Από τον Μάρτιο του 2024, όταν και ανέλαβε τους πρώτους της πελάτες, έχει συνεργαστεί με εταιρείες τεχνολογίας αλλά και e-commerce, βοηθώντας τους να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους στην AI. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο BusinessInsider, αυτές είναι οι πρώτες δεξιότητες που συστήνει σε όσους θέλουν να ξεχωρίσουν στην εργασία τους:

1. Εξοικείωση με το… prompting

Η πρώτη δεξιότητα που πρέπει να καλλιεργήσει κανείς είναι η σωστή διατύπωση των ζητουμένων. «Εξηγεί ότι το prompting πρέπει να λειτουργεί σαν διάλογος και όχι σαν μια ψυχρή τεχνική διαδικασία: «Η συμβουλή μου είναι να μιλάτε στον βοηθό AI όπως θα μιλούσατε σε έναν νέο υπάλληλο».

2. Δημιουργία προτύπων και συστημάτων ροής εργασίας

Η τεχνητή νοημοσύνη, λέει, μπορεί να απλοποιήσει σημαντικά τη δημιουργία περιεχομένου, από emails και social media posts μέχρι newsletters, αρκεί η διαδικασία να γίνεται τακτικά. Χρησιμοποιεί το Gemini για τη δημιουργικότητά του και το Claude για την πιο «ανθρώπινη» προσέγγισή του. Αντί να ζητά κάθε φορά ένα σενάριο, προτιμά να «εκπαιδεύει» το εργαλείο, ώστε να δημιουργεί πρότυπα έργα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά στο μέλλον.

3. Ανάλυση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη

Τα εργαλεία AI, επισημαίνει, είναι σε θέση να οργανώνουν δεδομένα και να αναδεικνύουν κρίσιμα insights. Όπως η ίδια δηλώνει, προτιμά την pro έκδοση του Gemini, καθώς μπορεί να χειριστεί μεγάλες βάσεις δεδομένων και να παράγει τόσο αναλύσεις όσο και dashboards έτοιμα προς παρουσίαση.

4. Οι παγίδες και τα μειονεκτήματα

Σύμφωνα με τη Λεάνγκ, ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα είναι οι κίνδυνοι για την προστασία δεδομένων, ενώ παράλληλα δεν μπορεί να αγνοηθεί ότι η AI αντικαθιστά ορισμένες junior θέσεις εργασίας. Για τον λόγο αυτό, τα στελέχη εταιρειών πρέπει να μεριμνούν για την αναβάθμιση δεξιοτήτων του προσωπικού και να μην καταφεύγουν σε υπερβολική αυτοματοποίηση.

Κλείνοντας, τονίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιταχύνει τη μάθηση, όμως δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη εμπειρία. «Το πιο ισχυρό σας εργαλείο παραμένει η κρίση σας, που βασίζεται σε χρόνια εμπειρίας, δοκιμών και κριτικής σκέψης».

Διαβάστε ακόμη

Αφησε τη Wall Street και δημιούργησε κολοσσό με προϊόντα περιποίησης για παιδιά