business stories

Airpower Aviation: Ο νέος «παίκτης» στα ελικόπτερα και οι… αναταράξεις στις VIP αερομεταφορές

  • Μιχάλης Κοσμετάτος


Ζητούμενο η σταδιακή επάνοδος στην κανονικότητα - Γιατί ούτε ο κλάδος των VΙP Services κατάφερε να ξεφύγει από την πανδημία - Τι σχεδιάζει η Airpower Aviation ως, ουσιαστικά, νέος «παίκτης» στον κλάδο

Η αύξηση του αριθμού των ωρών πτήσης με ναυλωμένα ελικόπτερα στην Ελλάδα στην διάρκεια των τελευταίων χρόνων –με εξαίρεση το πολύ δύσκολο και απρόβλεπτο για όλους 2020- «έδειξε» μια τάση.

Αν και τους μήνες της πανδημίας ούτε ο κλάδος των Vip Services κατάφερε να ξεφύγει από τις νέες… αναταράξεις, οι άνθρωποι της αγοράς αισιοδοξούν ότι, φέτος, το αναμενόμενο «άνοιγμα» του τουρισμού και η γενικότερη προσαρμογή στην τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων θα αλλάξει τα δεδομένα.

Προσδοκία τους είναι ότι το 2021 θα μπορέσουν να βελτιωθούν τουλάχιστον κατά ένα 20% τα μεγέθη των εταιρειών τους, μετά την περσινή πτώση που για κάποιους άγγιξε ακόμα και το -80%…

Παρότι δεν πρόκειται για μέσο το οποίο απευθύνεται στην πλατιά μάζα, αλλά σε …συγκεκριμένα βαλάντια, οι VIP αερομεταφορές ανέκτησαν μερίδια, μετά την συρρίκνωση που υπέστησαν στο «φόρτε» της ύφεσης.

Βασικό τους πλεονέκτημα ότι προσφέρουν, σε όσους διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν στο υψηλό κόστος μιας ιδιωτικής πτήσης, ταχύτητα, άνεση και πιο safe ταξίδια, σε εποχές που η εξάπλωση του COVID-19 προτάσσει την προστασία της υγείας των επιβατών.

Προ …κορωνοϊού, οι ώρες πτήσης με ναυλωμένα ελικοπτέρα στην Ελλάδα είχαν υπερδιπλασιαθεί, όπως εξηγεί στο newmoney, ο Γιάννης Εξαδάκτυλος της Airpower Aviation, σε σύγκριση με το σημείο «ναδίρ» της δεκαετούς κρίσης, ξεπερνώντας τις 5.000 σε ετήσια βάση με την προοπτική να φθάσουν και τις 10.000. Ζητούμενο η σταδιακή επάνοδος στην κανονικότητα, όσο θα προχωρούν και οι εμβολιασμοί…

Στο ίδιο, περίπου, χρονικό διάστημα οι εταιρίες που ναυλώνουν ελικόπτερα στην εγχώρια αγορά τριπλασιάσθηκαν σε αριθμό, από 3 μαζί με την «παλιά» Ολυμπιακή, σε 9 ή 10, ελληνικές και ξένες.

Η Airpower Aviation αποτελεί, ουσιαστικά, νέο «παίκτη» στον κλάδο. Το καλοκαίρι, όταν ξεκίνησε την λειτουργία της, διέθετε 2 ελικόπτερα, ένα ιδιόκτητο Robinson και ένα ενοικιασμένο για μόνιμη συνεργασία Augusta 109. Πρόσθεσε, στον στόλο της το 3ο, άλλο ένα Robinson και την προσεχή θερινή σεζόν θα ενταχθεί για ένα τρίμηνο και ένα 4ο τύπου AS 350 B3 αν το επιτρέψουν οι συνθήκες, ενώ, το σχέδιο της είναι να πετά με 6-7 ελικόπτερα στην 5ετία. Παράλληλα, διαχειρίζεται και κάποια jets.

Τουρισμός και επαγγελματικές πτήσεις

«Οι πτήσεις επιτρέπονται με τις προδιαγραφές και τις νόμιμες προϋποθέσεις που πρέπει να τηρεί ο καθένας όταν πρόκειται να μετακινηθεί, είτε πετάξει, είτε ταξιδέψει με πλοίο ή οδικώς και αλλάξει νομό, περάσει διόδια κ.λ.π. Οφείλουμε να τηρούμε κάθε προβλεπόμενο υγειονομικό πρωτόκολλο.

Αυτό που περιμένουμε είναι να «ανοίξει» ο τουρισμός. Η Ελλάδα θεωρείται μια «βαριά τουριστική βιομηχανία», όλη η χώρα ζει από αυτό. Ο COVID-19 δημιούργησε σοβαρό θέμα. Ευελπιστούμε σε μια αύξηση 20% σε σχέση με τις περσινές μας πληρότητες στις πτήσεις, αλλά δεν μπορούμε προς το παρόν να είμαστε σίγουροι πως θα εξελιχθεί η κατάσταση το καλοκαίρι…», δηλώνει ο Γιάννης Εξαδάκτυλος, ένας έμπειρος ιδιώτης πιλότος.

Οι ιδιωτικές πτήσεις με ελικόπτερο (ή jet, για λιγότερους…) αφορούν προορισμούς εντός Ελλάδας ή κοντινούς σε γείτονες χώρες, όχι μόνο για τουρισμό ή αναψυχή (π.χ. ξεναγήσεις πάνω από μνημεία ή ιστορικές περιοχές), αλλά και για επαγγελματικούς λόγους.

Για αυτό τον λόγο, τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε πτητικό έργο σε 12μηνη βάση, ενώ, πολλοί ισχυροί επιχειρηματίες διαθέτουν δικά τους αεροσκάφη…

Κρατήσεις από ΗΠΑ, Ρωσία, Εμιράτα

Ποιοι ζητούν ελικόπτερα για τις μετακινήσεις τους; Ο high income τουρισμός, σαφώς, αποτελεί ένα ξεχωριστό πελατολόγιο για τις VIP αερομεταφορές.

Τα πρώτα μηνύματα για την φετινή θερινή σεζόν είναι θετικά. Η Airpower Aviation δέχεται αιτήματα για κρατήσεις πτήσεων ελικοπτέρων από μεγάλες χώρες του εξωτερικού, ΗΠΑ, Ρωσία ή Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Ο κ. Εξαδάκτυλος πιστεύει ότι ο κλάδος θα κερδίσει και πάλι έδαφος. Ένας από τους λόγους, ότι οι ιδιωτικές πτήσεις καλύπτουν πολλά κενά και εξυπηρετούν, για παράδειγμα, τις μεταφορές σε μακρινά νησιά ή σε όσα προκύπτουν προβλήματα στις ακτοπλοϊκές τους συνδέσεις…

Την λίστα των ιδιωτικών πτήσεων συμπληρώνουν και άλλες σημαντικές κατηγορίες πελατών ή υπηρεσιών: επιχειρηματίες, στελέχη ομίλων ή VIPs που θέλουν να μεταβούν γρήγορα και με ασφάλεια σε τόπους συναντήσεων, εμπορικοί αντιπρόσωποι, μεσίτες, υπεύθυνοι κατασκευαστικών και τεχνικών εταιριών για να επιθεωρήσουν έργα (κάτι που συμβαίνει με μεγαλύτερη συχνότητα) όπως και οι αερομεταφορές ασθενών, μεταφορές εμπορευμάτων, αεροφωτογραφήσεις, κινηματογραφικές λήψεις κ.α.

Οι άλλοι «παίκτες» και το κόστος πτήσεων

Στους παλαιότερους σε παρουσία «παίκτες» του κλάδου των ιδιωτικών αερομεταφορών συμπεριλαμβάνονται οι εταιρείες Air Lift (συμφερόντων της οικογενείας Βαρδινογιάννη), Air Intersalonika, iFly, Superior Air, Jetway, Bellavia και πιο πρόσφατα η Helistar και η αυστριακή Heli A.

Το κόστος μιας ιδιωτικής πτήσης στην Ελλάδα κυμαίνεται από 1.000 ως 3.000 ευρώ την ώρα, ανάλογα με τον τύπο του ελικοπτέρου και τον αριθμό ατόμων που μεταφέρει (υπάρχουν π.χ. σκάφη 3 θέσεων, ή και 5, 6, 7).

«Με έναν καλό συνδυασμό κινήσεων δίνεται δυνατότητα σε κάποιον να ξοδέψει λιγότερα χρήματα για μεταφερθεί σε προορισμό της επιθυμίας του, αν αξιοποιήσει τα empty legs…», σχολιάζει ο επικεφαλής της Airpower Aviation.

Αναφέρεται, δηλαδή, στις κενές θέσεις των δρομολογίων της επιστροφής ενός αεροταξί, το κόστος των οποίων (ναύλος, καύσιμα, πιλότος) θα απαιτείται, επίσης, να καλυφθεί.

Διαβάστε ακόμη

Δημόσιο: €7 δισ. για έργα ψηφιοποίησης – Δρομολογούνται 450 projects

Voucher 200 ευρώ: Άνοιξε η πλατφόρμα για laptop και tablet – Αυξήθηκαν οι δικαιούχοι

Εξοικονομώ – Αυτονομώ: Ένας πλήρης οδηγός για πολίτες και μηχανικούς με 98 ερωτήσεις – απαντήσεις

Απόρρητο Απόρρητο