Έτοιμες να αποσύρουν από την ελληνική αγορά τα πιο σύγχρονα πλοία τους και να τα ναυλώσουν ή να τα πουλήσουν σε ξένες αγορές είναι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, αν δεν στηριχθούν από την κυβέρνηση σε πολύ δύσκολες εποχές. Αυτό άφησε να εννοηθεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης στη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου

«Με βάση τα στοιχεία που έχουμε το α’ 5μηνο του 2021 θα είναι χειρότερος  από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.  Υπολογίζουμε ότι το α’ εξάμηνο του 2021 το μεταφορικό έργο θα είναι 50% μικρότερη από  το αντίστοιχο  χρονικό διάστημα του 2020. Θα φύγουν τα ποιοτικότερα πλοία  για το εξωτερικό και με πώληση. . Αν φύγουν τα ποιοτικότερα πλοία δεν θα αντικατασταθούν γιατί δεν υπάρχουν στην αγορά και η ακτοπλοία θα πάει πολλά χρόνια πίσω».

Ο Μιχάλης Σακέλλης επεσήμανε:

«Ζητάμε μέτρα για τους πρώτους  μήνες του 2021. Υπογραφή Συμβάσεων Δημόσιες Υπηρεσίας.

-Παράταση μέχρι  τον Μαϊου του 2021 της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών.

-Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμοί Λιμένος να μειώσουν  τα λιμενικά έξοδα και τα λιμενικά τέλη.

-Παράταση εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων

-Συνέχιση αναστολής συμβάσεων

-Αναστολή πληρωμών»

Επίσης τόνισε:

Το κράτος μας βοήθησε με 22 εκατομμύρια ευρώ καθαρά. 10 εκατομμύρια  από επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και 12 από τις συμβάσεις για κάλυψη γραμμών δημόσιας υπηρεσίας.

Δεν κάλυψαν όμως ούτε το 50% των αναγκών μας, ενώ δεν βοηθήθηκαν και τα δεμένα πλοία που και αυτά έχουν έξοδα. Βοηθάει η κυβέρνηση και καλά κάνει τα τουριστικά λεωφορεία το ίδιο θέλουμε να κάνουν και με την ακτοπλοία.

Η ακτοπλοία κινδυνεύει να αποψιλωθεί αν δεν ανανεωθεί ο στόλος με ναυπηγήσεις. Τώρα υπάρχουν 105 πλοία αξιόπλοα. Το 2030 τα 44 θα είναι άνω των 40 ετών και 16 άνω των 50 ετών για πρώτη φορά.»

Διαβάστε περισσότερα:

Κρουαζιέρα: $1 δισ. το μήνα «καίνε» οι εταιρείες – κολοσσοί

Ποιοι Ελληνες πλοιοκτήτες παραλαμβάνουν νέα πλοία

Η ναυτιλία ταξιδεύει σε άγνωστα νερά λόγω των καυσίμων