business stories

Αντόνιο Περκάσι: Ποιο είναι το νέο αφεντικό της ΝΙΚΕ στην Ελλάδα που ψάχνει ήδη προσωπικό (pics)

  • Στέλιος Μορφίδης


Η ασύλληπτη ιστορία επιτυχίας του Ιταλού ποδοσφαιριστή που έγινε Πρόεδρος της Αταλάντα, στενός συνεργάτης της οικογένειας Μπένετον, του Mr Zara και ιδρυτής των KIKO Milano

Τις πρώτες του κινήσεις επί ελληνικού εδάφους κάνει ο Αντόνιο Περκάσι, ο πετυχημένος ιταλός επιχειρηματίας, που πλέον αναλαμβάνει το franchise των καταστημάτων της ΝΙΚΕ και στη χώρα μας.  Η πλήρης μετάβαση στο νέο καθεστώς αναμένεται να γίνει με τη λήξη του συνόλου των συμβολαίων που είχε η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών με την Folli Follie.

Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney η Percassi Management, η εταιρεία κάτω απ’ την οποία βρίσκεται η «βεντάλια» των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του ομίλου συμμετοχών Odissea S.r.l. του Ιταλού επιχειρηματία, έχει ξεκινήσει την αναζήτηση νέων διευθυντικών στελεχών για καταστήματα ΝΙΚΕ στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα. Στην περίπτωση των δύο τελευταίων μάλιστα ήδη «τρέχουν» και σχετικές αγγελίες για την πρόσληψη διευθυντών καταστημάτων που θα περάσουν από εκπαίδευση, πριν αναλάβουν καθήκοντα.
Κάτι που σημαίνει ότι η μετάβαση στο νέο καθεστώς των καταστημάτων δεν θα γίνει αντιληπτή απ’ το μέσο καταναλωτή.

Πλέον τα καταστήματα ΝΙΚΕ στη χώρα μας εισέρχονται υπό τη διαχείριση ενός μεγάλου εμπορικού ομίλου, που διατηρεί δικαιώματα franchise της ΝΙΚΕ στην Ιταλία αλλά και στην Ισπανία, όπου τον περασμένο μήνα προχώρησε στα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος που πλέον αναλαμβάνει εκεί, του εντυπωσιακού «ΝΙΚΕ Barcelona» στην πρωτεύουσα της Καταλονίας. Μαζί με την Ελλάδα η Percassi Management πήρε «πακέτο» επίσης το δικαίωμα για τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, το οποίο εξασκούσε απ’ το 2007 η Folli Follie.

Γενικώς κεντρικός άξονας της ΝΙΚΕ στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της στρατηγικής της είναι πλέον να δημιουργηθούν λίγα cluster franchisees στην Ευρώπη «ενώνοντας» πολλές αγορές κάτω από μία εταιρική οντότητα. Κάτι που συνετέλεσε βέβαια στο να δοθεί το franchise επί ελληνικού εδάφους τελικά στο κ. Περκάσι και τον όμιλο του παρά τους ολίγους τοπικούς επιχειρηματίες που ενδιαφέρθηκαν.

Αυτή όμως δεν θα είναι η πρώτη φορά που ο κ. Περκάσι θα δραστηριοποιηθεί επί ελληνικού εδάφους μιας και πέρυσι απέκτησε – εμμέσως – παρουσία ένα γνωστό μπραντ καλλυντικών του ομίλου του, το Κiko Μilano. Το Master–franchising για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, δόθηκε στον όμιλο του Σάμι Φάις με στόχο τη δημιουργία δικτύου περίπου 40 καταστημάτων για τα επόμενα χρόνια.

Το φαινόμενο… Περκάσι

Ποιος όμως είναι ο 67χρονος Ιταλός επιχειρηματίας, ο τελευταίος από έξι αδέρφια, ο οποίος έχει καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στο λιανικό εμπόριο της γειτονικής μας χώρας εξελισσόμενος μάλιστα, σύμφωνα με το Forbes, στο Νο37 με τους πλουσιότερους Ιταλούς με προσωπική περιουσία που υπερβαίνει το 1 δισ ευρώ;

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα από τα πιο αξιοσημείωτα success stories που γράφτηκαν στην ιταλική αγορά. Σε έναν χώρο μάλιστα με πολλά ηχηρά «ονόματα», στα οποία ο Περκάσι κατάφερε τελικά να τοποθετήσει και το δικό του. Παιδί φτωχής, πολύτεκνης οικογένειας από την μικρή πόλη Κλουζόνε του Μπέργκαμο, το μεγάλο όνειρο του ήταν να γίνει αστέρας του ποδοσφαίρου. Θα το επιδιώξει φθάνοντας να παίζει βασικός αμυντικός στην Αταλάντα. Εως τα 23 του, οπότε και θα τα βροντήξει για να ασχοληθεί με κάτι στο οποίο, όπως αποδείχθηκε, είχε ακόμα μεγαλύτερο ταλέντο, το εμπόριο!

Παρ’ όλα αυτά από την Αταλάντα ποτέ δεν θα φύγει αλλά θα συνεχίσει ως παράγοντας για να πάρει πλέον απ’ το 2010 την πλειοψηφία των μετοχών της και έκτοτε να εκτελεί χρέη Προέδρου. Και μάλιστα του πιο πετυχημένου στην ιστορία της ομάδας, υπερδεκαπλασιάζοντας τα έσοδα της και παίζοντας ανταγωνιστικό ποδόσφαιρο…

Στα 23 λοιπόν, όταν θα παρατήσει το ποδόσφαιρο, για να αφοσιωθεί στο real estate, μαζί με τα αδέρφια του Σάντο και Ρίνο, και το εμπόριο θα συναντήσει τον Λουτσιάνο Μπένετον. Μία γνωριμία εφαλτήριο για την “αυτοκρατορία” που ο ίδιος τελικά θα καταφέρει να χτίσει. Ο Λουτσιάνο Μπένετον θα του δώσει το δικαίωμα να ανοίξει τα πρώτα καταστήματα με τα μπραντς της δημοφιλούς εταιρείας στο Μπέργκαμο. Μόνο που το Μπέργκαμο θα αποδειχθεί μικρό και ο Περκάσι, πάντα σε συμφωνία με την οικογένεια Μπένετον, θα αναπτύξει δίκτυο καταστημάτων σχεδόν με όλα τα σήματα τους (Benetton, United Colors, Sisley, Playlife, Zerododici) τόσο εντός όσο και εκτός ιταλικής επικράτειας. Μία σταθερή συνεργασία που συνεχίζεται ως σήμερα.

Το 1997 και καθώς συνεχίζει τις επενδύσεις στο real estate θα λάβει την απόφαση να χτίσει μία δική του μπράντα. Πρόκειται για την εταιρεία καλλυντικών Kiko Milano, που σήμερα αποτελεί τη «ναυαρχίδα» του ομίλου με 1.100 σημεία πώλησης σε 20 χώρες. Μία αλυσίδα που πλέον έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται και επί ελληνικού εδάφους μέσω του ομιλου Φάις.

Η κίνηση «ματ» όμως που εκτίναξε επιχειρηματικά τον Περκάσι και τον όμιλο συμμετοχών Odissea ήταν η μεγάλη συμφωνία με τον  Αμάνσιο Ορτέγκα. Ο Ισπανός επιχειρηματίας ήθελε με την «αυγή» της νέας χιλιετίας να βάλει την αλυσίδα Zara (και τις υπόλοιπες που βρίσκονται κάτω απ’ την ομπρέλα της Inditex) στην δύσκολη ιταλική αγορά. Απέναντι στα θηρία της ιταλικής μόδας και ένδυσης ήθελε κάποιο «σύμμαχο», και τον βρήκε στο πρόσωπο του Αντόνιο Περκάσι. Το 2001 θα σχηματίσουν Κοινοπραξία, η οποία την ίδια χρονιά κιόλας θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα επί ιταλικού εδάφους, και μάλιστα στην πρωτεύουσα της μόδας, το Μιλάνο!

Η επιτυχία εκείνη θα πυροδοτήσει μία ραγδαία επέκταση των καταστημάτων σε όλη την ιταλική επικράτεια που πλέον θα ανοίγουν σαν τα μανιτάρια.

Η συνεργασία εκείνη αλλά και το καλό αξιόπιστο όνομα που είχε δημιουργήσει στην πολυετή σχέση του με τον όμιλο Μπένετον θα ανοίξουν την πόρτα για συμφωνίες με μεγάλες διεθνείς εταιρείες της ένδυσης. Μεταξύ αυτών Nike, Calvin Klein, Swatch, Levi’s, Guess, Tommy Hilfinger, Gucci, Ferrari, Ralph Lauren, Victoria’s Secret.  Για όλες αυτές θα αναλάβει να δημιουργήσει δίκτυα πωλήσεων. Επίσης με τον Φλάβιο Μπριατόρε, τον πρώην ισχυρό άνδρα της F1, θα ενώσουν δυνάμεις συστήνοντας την μπράντα ένδυσης – υπόδησης Billionaire Italian Couture.

Πέραν της ένδυσης όμως θα συνάψει στρατηγικές συνεργασίες και σε άλλους τομείς αναπτύσσοντας καταστήματα Lego, Starbucks, Wagamama κοκ Το 2012 θα αναλάβει τις τύχες μίας ιστορικής εταιρείας του Μιλάνο στο χώρο της γυναικείας ομορφιάς, της Madina. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν οι Womo και  Bullfrog που ασχολούνται με την ανδρική περιποίηση και μόδα.

Πέραν των εταιρειών στις οποίες θα επενδύσει ή θα συνάψει στρατηγικές συνεργασίες ο Περκάσι συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα ενεργός και στο κομμάτι του real estate έχοντας στην ιδιοκτησία του πολυκαταστήματα και εκπτωτικά χωριά, όπως τα Torino Outlet Village, Orio Center, Franciacorta Outlet Village, Antegnate Shopping Center και  Sicilia Outlet Village. Επίσης έχει επενδύσει στην κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου στην Ευρώπη, το Westfield Milan Shopping Center.

Ο ίδιος εξαγόρασε τo εμβληματικό πρώην εργοστάσιο της οικογένειας Κρέσπι στο βιομηχανικό χωριό (Crespi d’Adda) που είχαν δημιουργήσει και που απ’ το 1995 αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Εκεί σκοπεύει μεταφέρει τα κεντρικά γραφεία του ομίλου και παράλληλα να το μετατρέψει σε ένα μεγάλο πολιτιστικό κέντρο, όπου θα έχει έδρα το Ίδρυμα της οικογένειας Αντόνιο Περκάσι.

Ο επιχειρηματίας έχει έξι παιδιά. Τα πέντε εξ αυτών έχουν ενεργό ρόλο στον όμιλο ενώ το έκτο, ο Μάικλ είναι μόλις 7 ετών. Ο Στέφανο ασχολείται με την ανάπτυξη των μπραντς καλλυντικών, ο Ματέο με τους κλάδους λιανικής και τροφίμων, ο Λούκα είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη των real estate projects καθώς και διευθύνων σύμβουλος της ΠΑΕ Αταλάντα. Η Τζουλιάνα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη ορισμένων μπραντς στον κλάδο των τροφίμων και η Φεντερίκα επικεφαλής των δραστηριοτήτων PR του σκέλους των μπραντς καλλυντικών.
Διαβάστε ακόμη: