search icon

business stories

Απανθρακοποίηση και βιώσιμη κινητικότητα: Οι φιλόδοξοι στόχοι της Stellantis για το μέλλον

Η Stellantis επενδύει στην ηλεκτροκίνηση, σχεδιάζοντας 75 νέα BEV ως το 2030. Εισάγει πλατφόρμες ευρείας χρήσης και υδρογονοκίνηση, στοχεύοντας σε μηδενικούς ρύπους και μαζική μετάβαση

Όλες οι μάρκες του ομίλου Stellantis έχουν θέσει ως συλλογικό στόχο την πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα (BEV) στην Ευρώπη μέχρι το 2030, καθώς και την επίτευξη του 50% των πωλήσεων BEV σε επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στις ΗΠΑ έως την ίδια χρονιά.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, οι 14 μάρκες της Stellantis σχεδιάζουν να λανσάρουν 75 νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα και παραλλαγές μηδενικών ρύπων υφιστάμενων μοντέλων έως το τέλος της δεκαετίας. Η πρόβλεψη για τις συνολικές πωλήσεις BEV φτάνει τα 5 εκατομμύρια μονάδες το 2030. Από το 2025, η εταιρεία θα διαθέτει μόνο BEV στα τμήματα πολυτελείας και premium, ενώ από το 2026 όλα τα νέα ευρωπαϊκά μοντέλα θα είναι ηλεκτρικά.

Για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων, η Stellantis επενδύει 30 δισ. ευρώ σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και ανάπτυξη λογισμικού.

Βασικό στοιχείο της στρατηγικής της είναι τέσσερις αρθρωτές πλατφόρμες πολλαπλών ενεργειακών λύσεων που καλύπτουν από μικρά αυτοκίνητα έως φορτηγά. Αυτές οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί για ευελιξία διαστάσεων και κοινή χρήση εξαρτημάτων, επιτρέποντας την παραγωγή έως 2 εκατομμυρίων μονάδων ανά έτος.

Σε αυτές τις βάσεις ενσωματώνεται μια οικογένεια από τρεις συμπαγείς μονάδες ηλεκτροκίνησης (EDM), οι οποίες συνδυάζουν κινητήρα, κιβώτιο και μετατροπέα. Οι EDM είναι ευέλικτες και προσαρμόζονται για εμπρός, πίσω ή τετρακίνηση.

Τα πακέτα μπαταριών θα προσαρμόζονται αναλόγως του τύπου οχήματος, ενώ η Stellantis σχεδιάζει να παρουσιάσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2026 για τη μείωση των χρόνων φόρτισης.

Επιπλέον, ο όμιλος αναπτύσσει τεχνολογίες κινητήρων για την κάλυψη ευρύτερων αναγκών κινητικότητας.

Σημαντική καινοτομία είναι η τεχνολογία υδρογόνου μηδενικών εκπομπών που προσφέρει η Stellantis για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV), συνδυάζοντας κυψέλες καυσίμου και μπαταρίες σε ένα υβριδικό Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). Το σύστημα προσφέρει αυτονομία 400 χλμ. και γρήγορη φόρτιση σε μόλις 3 λεπτά, χωρίς να περιορίζει το φορτίο ή τον διαθέσιμο χώρο, εξυπηρετώντας έτσι απόλυτα τις ανάγκες των επαγγελματιών.

Διαβάστε ακόμη

Χουρμάς και με υπογραφή LVMH – Πώς το σαουδαραβικό superfood κατακτά τη διεθνή αγορά

Πλεόνασμα-έκπληξη ανοίγει τον δρόμο για μειώσεις φόρων

Πάπας Φραγκίσκος: Ποια κληρονομιά αφήνει στην ανθρωπότητα ο «Αγιος των φτωχών» (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version