Το πλήγμα που έχουν υποστεί οι αεροπορικές εταιρείες από την πανδημία είναι βαρύ και ίσως το χειρότερο από κάθε άλλον κλάδο. Ήδη εταιρείες όπως η Ryanair και η Wizz Air ανακοίνωσαν ότι ο αριθμός των επιβατών τους τον Απρίλιο μειώθηκε κ κατά 99,6% και 97,6% αντιστοίχως. Αιτία φυσικά ο νέος κορωνοϊός που στην κυριολεξία παρέλυσε τα αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη.

Ήδη η Ryanair σχεδιάζει να προχωρήσει στην περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας. Την ίδια ώρα, μεγάλες αεροπορικές όπως Boeing και Airbus αποφεύγουν να καταφύγουν  σε μια άμεση κρατική διάσωση, βρίσκοντας στήριξη σε προγράμματα που καταρτίζονται για τη στήριξη των αεροπορικών εταρειών.

Κι άλλες, όπως η United Airlines καταφεύγουν σε άλλες λύσεις προκειμένου να συνεχίσουν να είναι βιώσιμες.

Σε εσωτερικό ενημερωτικό σημείωμα προς τους εργαζομένους της η United Airlines καλεί τους υπαλλήλους να εξετάσουν το ενδεχόμενο να αποχωρήσουν οικειοθελώς από την εταιρεία.

Σύμφωνα με το CNN το σημείωμα αναφέρει: «Ίσως θελήσετε να σκεφτείτε σοβαρά αν είστε σε θέση να αποχωρήσετε οικειοθελώς», έγραψε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Γκρεγκ Χάρτ. «Εσείς, μόνοι σας, μπορείτε να αποφασίσετε εάν ένα τέτοιο πρόγραμμα λειτουργεί για εσάς και την οικογένειά σας». Ο Χαρτ προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα πρέπει να «προσαρμόσει» το δυναμικό της.

«Η ταξιδιωτική ζήτηση είναι ουσιαστικά μηδενική για το άμεσο μέλλον», δήλωσε πρόσφατα εκπρόσωπος της εταιρείας, η οποία αναγκάστηκε να μειώσει το πρόγραμμά του Μαΐου και Ιουνίου κατά 90% .

Ωστόσο, το ομοσπονδιακό πακέτο βοήθειας μπλοκάρει την United η οποία δεν μπορεί να απολύσει κανέναν για έξι μήνες, δηλαδή μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Ως εκ τούτου, το εσωτερικό σημείωμα καλεί τους υπαλλήλους να εξετάσουν το ενδεχόμενο εθελούσιας εξόδου με κίνητρο τη διατήρηση των ταξιδιών και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς και τη συνέχιση ενός πακέτου αμοιβών.

Όσοι όμως απολύονται μετά το τέλος του εξάμηνου χωρίς να λάβουν το πακέτο εθελούσιας δεν θα λάβουν αποζημίωση.

Παράλληλα, το Reuters αναφέρει ότι η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει το 30% του management τον Οκτώβριο.