Μετά από δύο συνεχόμενες ζημιογόνες χρήσεις που ακολούθησαν την απορρόφηση της Green Cola, η Χήτος ΑΒΕΕ –θυγατρική πλέον του Green Beverage Group, που δημιουργήθηκε με στόχο τη συγκρότηση ενός διεθνούς ομίλου στον χώρο του εμφιαλωμένου νερού και των αναψυκτικών– κατέγραψε το 2024 επιστροφή σε θετικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε η εταιρεία, ο κύκλος εργασιών σε επίπεδο Ομίλου ανήλθε σε 111,98 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με το 2023 (98,22 εκατ. ευρώ).

Στο επίπεδο της λειτουργικής κερδοφορίας, τα αποτελέσματα ήταν ακόμη πιο θεαματικά: τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 62%, φτάνοντας τα 9,1 εκατ. ευρώ, ενώ το EBIT εκτινάχθηκε στα 4,1 εκατ. ευρώ από μόλις 780 χιλ. ευρώ το 2023. Έτσι, οι ζημιές προ φόρων των 2,75 εκατ. ευρώ μετατράπηκαν σε κέρδη 600 χιλ. ευρώ, με τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων να διαμορφώνονται σε 140 χιλ. ευρώ.

Στο τέλος της χρήσης, τα ίδια κεφάλαια παρέμειναν στα 27,86 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός έφτασε τα 37 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 17,6 εκατ. ευρώ αφορούν ομολογιακά δάνεια της μητρικής. Ο αριθμός εργαζομένων του Ομίλου αυξήθηκε σε 488, από 477 το 2023.

Η βελτίωση αυτή έρχεται μετά από μια διετία έντονων προκλήσεων, όπου η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με υψηλά κόστη ενέργειας και πρώτων υλών, αλλά και με την αναδιάρθρωση που έφερε η απορρόφηση της Green Cola. Η πίεση αποτυπώθηκε στα οικονομικά μεγέθη τόσο του 2022 όσο και του 2023, δημιουργώντας την εικόνα μιας «μεταβατικής» περιόδου.

Παράλληλα, το σχήμα του Green Beverage Group, στο οποίο εντάσσεται η Χήτος, επιχειρεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα διεθνοποίησης για ελληνικά brands στον χώρο των ποτών. Με αιχμή το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι και την Green Cola, στόχος είναι να αξιοποιηθούν συνέργειες, να ενοποιηθούν δίκτυα και να διευρυνθεί η παρουσία σε αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αμερικής, όπου η ζήτηση για προϊόντα με καινοτόμα χαρακτηριστικά αυξάνεται.

Η διοίκηση αποδίδει τη βελτίωση στην προσήλωση στο πλάνο ανάπτυξης που έχει τεθεί σε εφαρμογή. Όπως τονίζεται, «ο Όμιλος ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε., διατηρώντας την ηγετική του θέση στην αγορά του φυσικού μεταλλικού νερού, προβλέπει θετική αναπτυξιακή πορεία για το 2025, αξιοποιώντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, τη διαρκή προσήλωση στην ποιότητα και τη στρατηγική του εξωστρέφεια», αναφέρει η διοίκηση υπό τον Πρόεδρο κ. Νίκο Χήτο (κεντρ. φωτ.) και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γιώργο Βενιέρη.

Για την εγχώρια αγορά, ο στόχος είναι σαφής: «επιδιώκουμε την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας, μέσω της επέκτασης των συνεργασιών με οργανωμένα δίκτυα λιανικής, της ενίσχυσης των καναλιών διανομής και της διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου προϊόντων».

Αντίστοιχα, στο διεθνές επίπεδο, η στρατηγική δίνει έμφαση στην εξαγωγική δραστηριότητα. «Συνεχίζουμε να ενισχύουμε την παρουσία μας στο εξωτερικό, τόσο στον τομέα του φυσικού μεταλλικού νερού όσο και στον τομέα των αναψυκτικών με φυσικά χαρακτηριστικά, αξιοποιώντας τις συνέργειες με εταιρείες του Ομίλου που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο», αναφέρει η διοίκηση.

Οι επενδύσεις σε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό παραμένουν στο επίκεντρο, με στόχο –όπως σημειώνεται– «τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης και της παραγωγικής ευελιξίας».

Διαβάστε ακόμη:

Ρεύμα: Κρίσιμη διυπουργική για το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας

Universal και Warner βρίσκονται κοντά στην επίτευξη συμφωνιών για την τεχνητή νοημοσύνη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα