Την αλυσίδα των μεσαζόντων, είτε αυτοί είναι χονδρέμποροι είτε σούπερ μάρκετ, που έχει ως συνέπεια μια σειρά από προϊόντα -κυρίως τα νωπά- να φτάνουν στον καταναλωτή με «καπέλο», συμπιέζοντας ταυτόχρονα τα περιθώρια κέρδους των παραγωγών, φιλοδοξεί να σπάσει η laiki.eu.

«Συνήθως οι παραγωγοί εισπράττουν το 25% της λιανικής τιμής για την πλειονότητα των οπωροκηπευτικών όταν πωλούν στον χονδρέμπορο ή στο σούπερ μάρκετ και πληρώνονται με επιταγές τριών και μηνών. Αυτό συμβαίνει, διότι, πέραν των μεσαζόντων (χονδρέμποροι, κεντρική λαχαναγορά, σούπερ μάρκετ, μανάβικα), υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό των φρέσκων προϊόντων που πετιέται γιατί χαλάει ή σαπίζει στα διάφορα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας (μαζικές προμήθειες, μεταφορές και διαδοχικοί χώροι αποθήκευσης) και τον χρόνο που παρεμβάλλεται μέχρι αυτό να φτάσει στη λιανική. Αυτή όλη η διαδικασία αποφεύγεται με τη laiki.eu», σχολιάζουν στο «business stories» πηγές από την εταιρεία.

Πιο αναλυτικά, η laiki.eu χρεώνει μόνο για τις υπηρεσίες logistics, λαμβάνοντας υπόψη την τιμή πώλησης, το είδος (ψυχόμενο ή όχι), τον αριθμό συσκευασμένων τεμαχίων ανά παραγγελία και, τέλος, το βάρος και τον όγκο των προϊόντων. Ενδεικτικά, για ένα κιλό ντομάτες που παραδίδονται στην αποθήκη υπάρχει χρέωση 5 λεπτά/κιλό για την ανασυσκευασία/ομαδοποίηση και 10 λεπτά για παράδοση στον πελάτη. Εάν η λιανική τιμή της ντομάτας είναι 1,5 ευρώ, τότε θα υπάρχει και χρέωση 10% επί της λιανικής (15 λεπτά) για το μάρκετινγκ. Αρα οι συνολικές χρεώσεις θα είναι 30 λεπτά. Μετά την παράδοση του προϊόντος, το 1,2 ευρώ κατατίθεται στον παραγωγό.

Η επίμαχη πολιτική οφείλεται στη σημαντική ανάπτυξη της laiki.eu, η οποία, μολονότι μετρά μόλις λίγους μήνες ζωής, έχει καταφέρει να αναπτύξει συνεργασίες με περίπου 40 προμηθευτές, διαθέτοντας στην πλατφόρμα της περισσότερα από 1.400 προϊόντα. Παράλληλα, έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, οι οποίοι ήδη βιώνουν τις συνέπειες της ανόδου του πληθωρισμού στο εισόδημά τους. Ενδεικτικά, μόλις τον περασμένο Απρίλιο αυτός έσπασε το φράγμα του 10%, με την αύξηση στα νωπά λαχανικά να αγγίζει το 19%.

«Η laiki.eu δεν έχει εμπλοκή στη διαμόρφωση των τιμών των προϊόντων. Αυτό, ωστόσο, που έχουμε παρατηρήσει είναι ότι οι παραγωγοί που συνεργάζονται μαζί μας δεν έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις και άρα οι καταναλωτές προμηθεύονται τα προϊόντα σε τιμές προ εκτίναξης του πληθωρισμού», αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα να διαφέρει από τις υπόλοιπες της αγοράς είναι το γεγονός ότι πολλά από τα προϊόντα που παραγγέλνει ο καταναλωτής βρίσκονται στο χωράφι.
«Οταν ο καταναλωτής επιλέγει ένα οπωροκηπευτικό προϊόν, είναι πιθανόν αυτό να βρίσκεται ακόμη στο χωράφι! Με το που ολοκληρώνεται η παραγγελία και προστίθενται τα προϊόντα στο καλάθι, ο παραγωγός ενημερώνεται ηλεκτρονικά και την επομένη κάνει τη συγκομιδή στο αγρόκτημά του και συσκευάζει τα προϊόντα.

Η laiki.eu δεν είναι παρά η μεταφορική και διαμετακομιστική εταιρεία που παραλαμβάνει τα προϊόντα από τους παραγωγούς και μέσω της αποθήκης της στο Κορωπί ενοποιεί την παραγγελία και τη φέρνει την ίδια ημέρα σε ένα τελάρο στο σπίτι του καταναλωτή», επισημαίνουν πηγές της εταιρείας.

Το μοντέλο λειτουργίας της είναι απλό και ακολουθεί σε τρία βήματα:

Βήμα 1o: Οι παραγωγοί ανεβάζουν τα προϊόντα τους στους online πάγκους, ορίζουν οι ίδιοι τις τιμές και ενημερώνουν τον καταναλωτή για την ποιότητα, το χωράφι όπου καλλιεργήθηκαν τα φρούτα και τα λαχανικά ή το αγρόκτημα όπου εκτράφηκαν τα ζώα, όπως και άλλες σχετικές πληροφορίες.

Βήμα 2o: Ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στην online λαϊκή αγορά, να επισκεφτεί τα καταστήματα των παραγωγών και να επιλέξει τα προϊόντα αγοράζοντας απευθείας από τον παραγωγό.

Βήμα 3o: Μόλις ολοκληρωθεί η παραγγελία, οι παραγωγοί ενημερώνονται και προχωρούν στη συγκομιδή και τη συσκευασία των προϊόντων. Η laiki.eu παραλαμβάνει τα προϊόντα και αναλαμβάνει να τα φέρει στην πόρτα των καταναλωτών. Οποια παραγγελία γίνει μέχρι τα μεσάνυχτα θα συλλεγεί τα χαράματα από τα αγροκτήματα, θα συσκευαστεί σε μια ενιαία παραγγελία και θα παραδοθεί την προκαθορισμένη από τον καταναλωτή ώρα την επομένη (από τις 13.00 έως τις 21.00 με το βανάκι της laiki.eu).

Από όσους παραγωγούς κι αν γίνουν οι παραγγελίες, ο καταναλωτής θα κάνει μία πληρωμή στην ιστοσελίδα της laiki.eu με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας και τα προϊόντα θα παραδοθούν σε μία παράδοση.

Η ομάδα πίσω από το εγχείρημα

Πίσω από το φρέσκο εγχείρημα της laiki.eu βρίσκεται μια ομάδα που έχει τόσο το επιστημονικό υπόβαθρο όσο και την επιχειρηματική δεινότητα να τρέξει τέτοιου είδους projects, αφού όλα τα μέλη της είναι αφοσιωμένα στην καινοτομία και τη διαρκή βελτιστοποίηση στην παροχή υπηρεσιών. «Η τάση που επικρατεί στις ημέρες μας για παροχή ολοένα περισσότερων online υπηρεσιών οδήγησε στην ιδέα να δημιουργηθεί μια online λαϊκή αγορά», τονίζει στο «b.s.» η διευθύνουσα σύμβουλος Χριστίνα Σαραντίδου, νομικός LLM Northwestern University και IE Business Administration.

Σύμφωνα με την ίδια, οι μικρές παραγωγικές μονάδες, σε αντίθεση με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δεν διέθεταν τους πόρους και τα κατάλληλα μέσα για να υποστηρίξουν αυτό το εγχείρημα. «Ετσι γεννήθηκε η laiki.eu. Η σύγχρονη τεχνολογία και τα αποτελεσματικά logistics που έχει υιοθετήσει η laiki.eu επιτρέπουν σε παραγωγούς/προμηθευτές να πωλούν απευθείας στους καταναλωτές σε ανταγωνιστικές τιμές, μεγιστοποιώντας το όφελος και για τους δύο. Την ώρα που οι πελάτες κάνουν την παραγγελία τους μέσω του κινητού τηλεφώνου ή του υπολογιστή τα προϊόντα συνήθως βρίσκονται ακόμη στο χωράφι.
Η laiki.eu τα παραλαμβάνει την επόμενη μέρα, τα ομαδοποιεί σε μία παραγγελία και φροντίζει να φτάσουν στην πόρτα τους», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμα

Έρχεται ένεση ρευστότητας 2+3 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης

Pacha Group: Από την Ιμπιζα στη Μύκονο με τρία projects (pic)

Πώς θα πάρετε επιχορήγηση (μη επιστρεπτέα) για να αναβαθμίσετε τις ψηφιακές υποδομές σας