Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες αλυσίδες τροφίμων παγκοσμίως. Αδιαμφισβήτητα, η διάσημη πιτσαρία Domino’s, με παρουσία σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο, έχει εδώ και χρόνια, καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών αφήνοντας πίσω της άλλους μεγάλους ανταγωνιστές του κλάδου.

Η ισχυρή κεφαλαιοποίηση της αγοράς σε συνδυασμό με το σύστημα γρήγορης παράδοσης που καθιέρωσε η συγκεκριμένη εταιρεία, αποτέλεσαν τους παράγοντες που οδήγησαν στην τεράστια επιτυχία της. 

Η Domino’s θεωρείται πρωτοπόρος στη δημιουργία πολλών καινοτόμων τεχνολογιών οι οποίες έφεραν την επανάσταση στην εμπειρία των πελατών. Ενδεικτικό παράδειγμα, αποτελεί το σύστημα παράδοσης της Domino’s, υπηρεσία η οποία χαρακτηρίζεται ακόμη και σήμερα, ως το ισχυρότερο πλεονέκτημα της όσον αφορά στην εξυπηρέτηση πελατών. Περισσότερο από το 60% των πελατών της προτιμούν να παραγγείλουν διαδικτυακά παρά να λάβουν οι ίδιοι την παραγγελία τους από το πλησιέστερο κατάστημα.

Με μερίδιο αγοράς άνω των 14,23 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Domino’s άντεξε στο χρόνο. Από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα, η διάσημη πιτσαρία συνεχίζει να εξυπηρετεί τους πελάτες εφαρμόζοντας επιτυχημένες καινοτομίες και ανανεώνοντας συγχρόνως, την επωνυμία της εταιρείας με στόχο να συμβαδίζει σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε γενιάς.

Η γέννηση της Domino’s

Δυο αδέλφια, ο Τομ και Τζιμ Μόναγκαν έστησαν τη συγκεκριμένη επιχείρηση λίγο αφότου, πέθανε ο πατέρας τους. Σε μια εποχή, όπου οι επενδύσεις δεν ήταν ακόμη, δημοφιλείς, το φουτουριστικό όραμα του Τομ τον έκανε να ποντάρει όλες τις αποταμιεύσεις του σε κάτι που πίστευε ότι θα μπορούσε να αποφέρει κέρδος.

Έτσι, το 1960, ο νεαρός επιχειρηματίας μαζί με τον αδερφό του, αποφάσισαν να αγοράσουν ένα εστιατόριο στο Μίσιγκαν. Ήταν μια τοπική πιτσαρία. Ονομαζόταν DomiNick’s. Σύμφωνα μάλιστα, με δημοσίευμα της Washington Post, ο Τομ φέρεται τότε, να πήρε δάνειο 900 δολαρίων ώστε να αγοράσει τη συγκεκριμένη επιχείρηση.

Αν και χρειαζόταν λίγος χρόνος προκειμένου οι δύο επιχειρηματίες να κάνουν απόσβεση των χρημάτων τους, παρόλα αυτά, μόλις, οκτώ μήνες αφότου το κατάστημα ξεκίνησε να λειτουργεί, ο Τζιμ αποφάσισε να αποσυρθεί. Υπενθυμίζεται πως διατηρούσε το 50% της επιχείρησης. Στη συνέχεια, ο Τομ Μόναγκαν ξόδεψε όλο τον χρόνο και την ενέργειά του για να αναπτύξει την επιχείρηση βάσει ενός βιώσιμου μοντέλου.

Διατήρησε το όνομα DomiNick’s για πολλά χρόνια μέχρι που επενέβη ο ιδιοκτήτης και η πιτσαρία μετονομάστηκε σε Domino’s Pizza. Σύμφωνα με το Τherichest, μέχρι το 1965, ο Τομ είχε καταφέρει να ανοίξει τρία καταστήματα Domino’s στην πολιτεία του Μίσιγκαν. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, πως κάθε κουκίδα στο λογότυπο της μάρκας αντιπροσωπεύει τον αριθμό των καταστημάτων που λειτουργούσαν την εποχή εκείνη.

Η κατάκτηση της διεθνούς αγοράς

Μέσα στην επόμενη δεκαετία, η Domino’s είχε ανοίξει περισσότερα από 200 καταστήματα σε ολόκληρη την Αμερική. Σε αντίθεση με άλλες πιτσαρίες οι οποίες έδιναν έμφαση στη γεύση και την εμπειρία των πελατών, η Domino’s εστίαζε πάντοτε στην ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα. Μέχρι το 1983, η δημοφιλής εταιρεία λειτουργούσε 1.000 καταστήματα στην Αμερική και τότε, ήταν που αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα και να επεκταθεί στην παγκόσμια αγορά. 

Την ίδια χρονιά, η Domino’s άνοιξε το πρώτο της διεθνές κατάστημα στο Γουίνιπεγκ του Καναδά και το πρώτο της κατάστημα εκτός της Βόρειας Αμερικής ήταν στο Κουίνσλαντ της Αυστραλίας. Μέχρι το 1997, η Domino’s διέθετε καταστήματα σε πέντε ηπείρους και σε 1.500 διαφορετικές τοποθεσίες. Ο Τομ Μόναγκαν ανακοίνωσε την αποχώρησή του την επόμενη χρονιά και πούλησε το 93% των μετοχών του.

Συνδυάζοντας τεχνολογία και παράδοση

Στο απόγειο της ύφεσης, η Domino’s αντιμετώπισε πτώση στις πωλήσεις και βρέθηκε με χρέος που άγγιζε τα 943,2 εκατομμύρια δολάρια, ποσό το οποίο τελικά, η εταιρεία κατάφερε να αποπληρώσει. Οι πελάτες προτιμούν την ανταγωνίστρια εταιρεία Pizza Hut με αποτέλεσμα, η Domino’s να χάνει την πελατεία της. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία έλαβε την απόφαση να επενδύσει στην τεχνολογία προκειμένου να μπορέσει να κατακτήσει και πάλι την κορυφή. 

Το 2007, το διάσημο brand εισήγαγε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής και κινητής παραγγελίας για να κάνει την εμπειρία των χρηστών ακόμη πιο γρήγορη και βολική. Ένα χρόνο αργότερα, κυκλοφόρησε το Domino’s Tracker, μια επαναστατική τεχνολογία που επέτρεπε στους πελάτες να παρακολουθούν την παραγγελία τους ηλεκτρονικά από τη στιγμή που υποβλήθηκε η παραγγελία μέχρι την παράδοσή της. Την εποχή εκείνη, πάνω από το 50% των κερδών της προέρχονται από χώρες εκτός Αμερικής.

Με όρεξη για καινοτομία, το 2016, η εταιρεία πειραματίστηκε με «αυτοοδηγούμενα» οχήματα παράδοσης πίτσας στη Νέα Ζηλανδία. Το 2021, η Domino’s συνεργάστηκε με τη Nuro R2 Delivery AV για να παραδώσει πίτσες μέσω αυτοκινήτων χωρίς οδηγό στην Αμερική.

Πράγματι, ο Τομ Μόναγκαν ήξερε μέσα του ότι θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση «στον κόσμο της πίτσας». Ωστόσο, ακόμη και ο ίδιος δεν είχε προβλέψει την επιτυχία που θα είχε το Domino’s τα επόμενα χρόνια. Σήμερα, η Domino’s με τα συνολικά, 17.000 καταστήματα που διαθέτει, παραμένει μια από τις διασημότερες πιτσαρίες σε τουλάχιστον, 90 χώρες. Είναι η πέμπτη πιο αγαπημένη πίτσα στην Αμερική και κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη χώρα.

Διαβάστε ακόμα:

Περιζήτητα τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης – Τι εξετάζει η κυβέρνηση

Αντριάνο Ακάρντο (TikTok): H διάσημη πλατφόρμα μπαίνει στην ελληνική αγορά

Νίκος Λυκιαρδόπουλος: O εφοπλιστής που επένδυσε στις ιχθυοκαλλιέργειες