Της Όλγας Μπαλαφούτη

Ιστορικός προορισμός αλλά και μία πολλά υποσχόμενη αγορά αποτελεί για την EgyptAir -τον εθνικό αερομεταφορέα της Αιγύπτου- η Ελλάδα, με την εταιρεία να ανανεώνει και να αυξάνει τον στόλο της στοχεύοντας σε ένα δυνατό δίκτυο όλη την χρονιά.

«Θέλουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των πτήσεων γιατί θεωρούμε την Ελλάδα ιστορικό προορισμό. Εξάλλου, Έλληνες και Αιγύπτιοι διαθέτουμε τις ίδιες ρίζες» τόνισε σε συνάντηση με Έλληνες δημοσιογράφους στο Κάιρο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του εθνικού αερομεταφορέα της Αιγύπτου, Sherif Ezzat Helmy Badrous (κεντρική φωτογραφία).

IMG 9870

Η Egypt Air έχει 60 χρόνια λειτουργίας και συνδέει την Αθήνα με το Κάιρο με δύο δρομολόγια την ημέρα και την Αθήνα με την Αλεξάνδρεια με δύο πτήσεις την εβδομάδα, ενώ το καλοκαίρι του 2016 πρόσθεσε ως απευθείας προορισμό τη Σαντορίνη.

Τη σεζόν 2015-2016 μετέφερε στην Ελλάδα σχεδόν 100.000 επιβάτες και η καθαρή συνεισφορά του αερομεταφορέα στην ελληνική οικονομία υπολογίζεται σε 3,7 εκατ. ευρώ ετησίως.

Αντίστοιχα, στόχος είναι η Ελλάδα να αποτελέσει τον πρώτο προορισμό των Αιγυπτίων για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο. Άλλωστε, υπολογίζονται σε περίπου 5 εκατομμύρια ο αριθμός των Αιγυπτίων υψηλού εισοδηματικού επιπέδου που ταξιδεύουν στο εξωτερικό κάθε χρόνο.

Στρατηγική

Η Egyptair, μέλος της STAR ALLIANCE, ανακοίνωσε πρόσφατα την παραλαβή του δεύτερου αεροσκάφους 737-800 Next Generation από την BOEING, το οποίο αναμένεται να δρομολογηθεί στην γραμμή Αθήνα-Κάιρο από τον Ιούνιο του 2017, ενώ θα καλύπτει και τις διεθνείς πτήσεις της Αιγύπτου.

Στοχεύει, μέχρι το 2021, να αυξήσει το στόλο της σε 83 αεροσκάφη από 49 σήμερα, ενώ θα προσθέσει σταδιακά εννέα αεροσκάφη Boeing 737-800s στο πλαίσιο συμφωνίας ύψους 864 εκατ. δολαρίων, με την αμερικανική αεροπορική βιομηχανία.

Ο κ. Salah Tawfik, Περιφερειακός Διευθυντής της EGYPTAIR για την Ελλάδα και την Κύπρο, δήλωσε σχετικά: «Με την προσεχή δρομολόγηση του δεύτερου νέου αεροσκάφους μας BOEING 737-800 Next Generation στην γραμμή Αθήνα-Κάιρο μοιραζόμαστε με την Ελλάδα, εκτός από την κοινή ιστορική διαδρομή και τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας των δύο χωρών, και την μετάβαση της EGYPTAIR σε μία νέα εποχή».

Οικονομικά στοιχεία

Η εταιρεία, όπως ανέφερε ο πρόεδρός της Sherif Ezzat Badrous έχει καταφέρει να ανακάμψει οικονομικά και να επανέλθει στα επίπεδα προ της Αιγυπτιακής Επανάστασης του 2011. Οι τρεις χρονιές μέχρι και το 2014 ήταν οι χειρότερες από άποψη ζημιών, συμπλήρωσε ο ίδιος ενώ εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον.

Εξάλλου, όπως δήλωσε ο Αιγύπτιος υπουργός, αρμόδιος για τις αερομεταφορές, Sharif Fathy , οι συσσωρευμένες ζημίες του εθνικού αερομεταφορέα της χώρας, EgyptAir, από την απελευθέρωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας της λίρας, στις αρχές Νοεμβρίου 2016, ανέρχονται σε άνω των 15 δισ. Αιγυπτιακές λίρες.

Εν τούτοις, όπως σημείωσε ο κ. Fathy, η εταιρεία δεν έχει καταφύγει σε οικονομική ενίσχυση από το κράτος, ενώ έχει κατορθώσει να προσθέσει 9 νέα αεροσκάφη στον στόλο της, μέσω χρηματοδοτικής συμφωνίας με εμιρατινούς και αμερικανικούς ομίλους.

Ποια είναι η Egyptair

Ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιγύπτου ιδρύθηκε το 1932 κι είναι ο πρώτος στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Είναι η 7η αεροπορική εταιρεία που έγινε μέλος στην Ένωση Διεθνών Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), μέλος της Star Alliance από τον Ιούλιο του 2008 μεταφέρει περισσότερους από 9 εκατομμύρια επιβάτες σε όλο τον κόσμο. Απασχολεί περισσότερους από 30 χιλιάδες υπαλλήλους. 

Για τους επιβάτες όλων των πτήσεων, με ενδιάμεσο σταθμό το Κάιρο, η EGYPTAIR προσφέρει:
σε όσους θα διανυκτερεύσουν στο Κάιρο, τη δυνατότητα δωρεάν διανυκτέρευσης σε δωμάτιο ξενοδοχείου πέντε αστέρων
σε όσους παραμείνουν από έξι έως δέκα ώρες στο Κάιρο, τη δυνατότητα δωρεάν ημερήσιας χρήσης δωματίου σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων ή δωρεάν ξενάγηση στο Κάιρο, τον Νείλο και τις Πυραμίδες (στην περίπτωση που η επίσκεψη πραγματοποιηθεί εκτός ωραρίου λειτουργίας, παρέχεται δωρεάν γεύμα με θέα τον χώρο των Πυραμίδων).