Με σημαντική έκπτωση που φτάνει το 35% σε σχέση με την αρχική τιμή εκκίνησης έχει βάλει… ρότα για την πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών το υπό ελληνική σημαία πλοίο «Ελένη Κ».

Ειδικότερα, το αρχικό σφυρί είχε προγραμματιστεί για τις 5 Μαΐου με τιμή πρώτης προσφοράς 750.000 ευρώ, αλλά αποδείχθηκε «άσφαιρο», όπως και το επόμενο. Έτσι, τώρα έχει προγραμματιστεί να χτυπήσει ξανά για τρίτη φορά στις 20 Σεπτεμβρίου με επισπεύδουσα την Intrum και με την τιμή εκκίνησης μειωμένη στις 487.500 ευρώ (ίση προς το 65% της αρχικώς ορισθείσας).

Το «Ελένη Κ» έχει ναυπηγηθεί πριν 46 χρόνια, το 1977, στην Ολλανδία και είναι εμπορικό, φορτηγό πλοίο γενικού φορτίου. Είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, έχει ολική χωρητικότητα 977,77 κόρων και καθαρή χωρητικότητα 676,29 κόρων, ολικό μήκος 75,10 μέτρα, μήκος νηολόγησης 69,13 μέτρα, πλάτος νηολόγησης 12,50 μέτρα και βάθος 6,50 μέτρα. Κινείται με μία μηχανή NIGBO C.S.I. POWER/12-2006 G6300ZC16B, ιπποδύναμης 1X1471KW (1X1972.64BHP) 1600 RPM/-6 CYLINDER.

Ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά της πλοιοκτήτριας «Καγιάφας Ναυτική Εταιρεία» και η κατάσχεση επιβλήθηκε για ποσό 100.000 ευρώ, πλέον τόκων και εξόδων εκτελέσεως που αποτελεί μέρος της συνολικής απαίτησης («το οποίο αντιπροσωπεύει ληξιπρόθεσμο, απαιτητό, βέβαιο και εκκαθαρισμένο μέρος μόνο του υπολοίπου κεφαλαίου της χορηγηθείσας προς την οφειλέτιδα πίστωσης», όπως αναφέρεται).

Σημειώνεται ότι η κατάσχεση επεκτείνεται επί των παραρτημάτων του πλοίου σύμφωνα με το άρθρο 1011 Κ.Πολ.Δ., δηλαδή «των κυρίων και βοηθητικών χώρων και μηχανών, επί των ιστών, λέμβων, αγκύρων, κάλων, αλύσεων και καλωδίων και επί όλου εν γένει του εξοπλισμού, συνέργων και άλλων συστατικών».

Σε κακή κατάσταση

Κατά την επιτόπια αυτοψία διαπιστώθηκε ότι το πλοίο βρίσκεται σε κλίση, καθισμένο στον βυθό, χωρίς εισροή υδάτων. Επίσης, η ανεμόσκαλα του πλοίου είναι κατεστραμμένη, ενώ στο κατάστρωμα βρίσκεται ερπυστριοφόρος γερανός μάρκας Volvo Akerman, άνωθεν του αμπαριού με δυνατότητα κίνησης πρίμα και πλώρα.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με εξώδικη γνωστοποίηση – πρόσκληση της εταιρείας με την επωνυμία «Gallon Fuel ΑΕΒΕΕ» η οποία εδρεύει στον Ασπρόπυργο Αττικής, ο ευρισκόμενος επί του ανωτέρω πλοίου ερπυστριοφόρος γερανός, ανήκει κατά αποκλειστική κυριότητα στην συγκεκριμένη εταιρεία, παρέμενε στο πλοίο κατόπιν συνάψεως σχετικής μίσθωσης και συνεχίζει να παραμένει λόγω αδυναμίας της Gallon Fuel να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την απομάκρυνσή του.

Ακόμη, στη γέφυρα βρέθηκε το ημερολόγιο ραδιοεπικοινωνιών, χωρίς ωστόσο να βρεθούν τα υπόλοιπα ημερολόγια γέφυρας, μηχανοστασίου, λαδιών και καυσίμων, καθώς και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο αυτού. Το μηχανοστάσιο του πλοίου βρέθηκε καθαρό από λάδια και χωρίς εισροή υδάτων. Γενικότερα, το πλοίο, όπως επισημαίνεται στην κατασχετήρια έκθεση, είναι σε κακή κατάσταση συντήρησης με σοβαρές ελλείψεις σε βασικά όργανα της γέφυρας, στο ακομοδέσιο και μηχανοστάσιο και με πλήρη απουσία εφοδίων, ανταλλακτικών και σωστικών μέσων, καθώς και κάβων…

Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης (από τον Οκτώβριο του 2022), η παρούσα εμπορική αξία του πλοίου υπολογίζεται στα 1,1 εκατ. ευρώ, ενώ η αρχική τιμή πρώτης προσφοράς είχε οριστεί στα 2/3 της αξίας εκτίμησης, δηλαδή στις 750.000 ευρώ.

Όσο για τα βάρη, σύμφωνα με πρόσφατο Πιστοποιητικό Βαρών Πλοίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, υπάρχει μια συντηρητική κατάσχεση για 45.000 ευρώ υπέρ ιδιωτικής εταιρείας καθώς και η αναγκαστική κατάσχεση υπέρ της Sunrise III NPL Finance Dac, που οδηγεί και στον πλειστηριασμό.

Διαβάστε ακόμη

Oι πυρκαγιές και τα fake news ότι τα δίκτυα ηλεκτρισμού προκαλούν φωτιές

Τα ορόσημα πριν από την επίτευξη της επενδυτικής βαθμίδας – Ο ρόλος της υψηλής ανάπτυξης

Αττική Οδός: Αποκαλυπτήρια σήμερα και αύριο για τον μεγάλο διαγωνισμό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ