Με τις υπηρεσίες των αρμοδίων υπουργείων να έχουν αποδυθεί κυριολεκτικά σε αγώνα δρόμου από την περασμένη εβδομάδα- οπότε και η Lamda Development, από την πλευρά του παραχωρησιούχου για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού φάνηκε να σκληραίνει την στάση της έναντι του Δημοσίου- κορυφώνονται και οι διεργασίες στο «μέτωπο» των ενδιαφερομένων για την άδεια καζίνο.

Κι αν κυριολεκτικά στο παρά πέντε, την τελευταία εβδομάδα πριν τις εκλογές, η κυβέρνηση έχει βάλει στόχο να κερδίσει τις (πολιτικές) εντυπώσεις, για τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που είναι και η βασική αιτία για τις καθυστερήσεις στο εν εξελίξει διαγωνισμό για το καζίνο, στο παιχνίδι για το μεγάλο project εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου για το Ολοκληρωμένο Τουριστικού Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino– ΙRC) δηλώνουν το «παρών» και μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι.

Εν αναμονή λοιπόν του περιεχομένου των πολυσυζητημένων ΚΥΑ, το ενδιαφέρον εγχώριων «παικτών» εστιάζει στην ένταξή τους στα ξένα σχήματα που ετοιμάζονται να διεκδικήσουν την άδεια, για την οποία η υποβολή των προσφορών έχει μετατεθεί πλέον για το τέλος Ιουλίου, μετά και τις σχετικές παρατάσεις λόγω των καθυστερήσεων ως προς την έκδοση των ΚΥΑ.

Στο «μέτωπο» των ξένων, οι Αμερικανοί της Μohegan και η μαλαισιανή Genting έχουν εκδηλώσει πιο ανοικτά το ενδιαφέρον τους για τον διαγωνισμό, που «τρέχει» αυτή από τον περασμένο Φεβρουάριο η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, ενώ κοντά στις διαδικασίες βρίσκεται και η Hard Rock, ένας ακόμη διεθνής παίκτης με ισχυρή παρουσία στους κλάδους φιλοξενίας και αναψυχής. Στα ελληνικά ονόματα που φαίνεται ότι έχουν «κλειδώσει» τη συμμετοχή τους στο μεγάλο project περιλαμβάνεται ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τον οποίο οι πληροφορίες, φέρουν να προετοιμάζεται να κατέβει στο διαγωνισμό στο σχήμα υπό τη Mohegan.

Οσοι παρακολουθούν από κοντά τις διαδικασίες για την άδεια του καζίνο είχαν προεξοφλήσει λίγο- πολύ τη συμμετοχή μεγάλων εγχώριων ομίλων και δή από τον κλάδο των κατασκευών λόγω του μεγάλου κατασκευαστικού αντικειμένου του έργου. Το ενδιαφέρον ωστόσο, εν προκειμένω, είναι ότι η συμμετοχή του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έρχεται σε συνέχεια της στρατηγικής του ομίλου να ενισχύσει την παρουσία του- πέραν του κλάδου της ενέργειας- και στον τομέα των παραχωρήσεων. Το τελευταίο άλλωστε επιβεβαίωσε και από το βήμα της γενικής συνέλευσης την περασμένη εβδομάδα και η διοίκηση του ομίλου και το mega project του IRC προσφέρεται για τον σκοπό αυτό λόγω του σύνθετου χαρακτήρα του έργου.

Το ενδιαφέρον του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν εστιάζει στο κομμάτι του καζίνο, που , άλλωστε, αποτελεί ξένη δραστηριότητα για τον όμιλο, αλλά και με τις λοιπές χρήσεις στο IRC. Σημειώνεται εδώ ότι πέραν της λειτουργίας του καζίνο η επένδυση του Oλοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος, όπως αναφέρεται και στην προκήρυξη περιλαμβάνει τις εξής ελάχιστες απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να πληροί η προσφορά του διαγωνιζομένου:

1) Ανάπτυξη Χώρου Καζίνο διεθνούς εμβέλειας που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 120 τραπέζια, 1.200 παιγνιομηχανήματα και θα διαθέτει συνολική επιφάνεια καζίνο ίση ή μεγαλύτερη των 12.000 τετραγωνικών μέτρων και μικρότερη ή ίση των 15.000 τετραγωνικών μέτρων.

2) Ξενοδοχείο τουλάχιστον 5 αστέρων με δυναμικότητα τουλάχιστον 2.000 κλινών και καθαρή επιφάνεια χώρων για την εξυπηρέτηση των απαιτούμενων αναγκών τουλάχιστον 60.000 τετραγωνικών μέτρων.

3) Συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο ελάχιστης επιφάνειας 12.000 τετραγωνικών μέτρων.

4) Ανάπτυξη χώρου συνάθροισης κοινού για αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις με συνολικό αριθμό θέσεων ίσο ή μεγαλύτερο των 3.000 τετραγωνικών μέτρων.

Πρόκειται ουσιαστικά για το μεγαλύτερο resort εντός αστικού ιστού κι ένα από τα μεγαλύτερα της Ελλάδας, θετικό, όπως τουλάχιστον εκτιμάται από την αγορά, είναι και το γεγονός ότι περιλαμβάνεται μεγάλο συνεδριακό κέντρο, ένα πάγιο αίτημα των τουριστικών φορέων για την Αθήνα, μετά το «φιάσκο» της αξιοποίησης των Ολυμπιακών ακινήτων.

Στις τελευταίες εξελίξεις, ενδεικτικό της …σπουδής κι εντατικοποίησης των προσπαθειών που σημειώνονται τις τελευταίες ημέρες για την προώθηση των ΚΥΑ (οι οποίες είναι απαραίτητες ώστε να γνωρίζουν οι υποψήφιοι ξένοι επενδυτές πιο λεπτομερώς τους όρους πολεοδόμησης στην περιοχή, όπου πρόκειται να κατασκευαστεί το IRC) είναι ότι στο ΦΕΚ της 27/6 δημοσιεύθηκε η απόφαση για «τη διόρθωση αρχικών εγγραφών λόγω προδήλου σφάλματος» του Κτηματολογίου σε σχέση με την έκταση του Ελληνικού- ένα από τα «αγκάθια» για τις γραφειοκρατικές διευθετήσεις στο δρόμο προς την έκδοση των ΚΥΑ.