Η Ford, ανταποκρινόμενη στις οικονομικές προκλήσεις που προέκυψαν από τις επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ανακοίνωσε μια σημαντική αλλαγή στην πορεία της, απομακρυνόμενη από τα φιλόδοξα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα και εστιάζοντας πλέον σε υβριδικά και βενζινοκίνητα μοντέλα. Ο αμερικανικός κολοσσός αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή του ηλεκτρικού pick-up F-150 Lightning και θα στραφεί σε εκδόσεις με αυξημένη αυτονομία του συγκεκριμένου μοντέλου, που ενσωματώνουν και κινητήρα βενζίνης.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το Tennessee Electric Vehicle Center, το οποίο είχε αρχικά σχεδιαστεί ως το κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της Ford, μετονομάζεται σε Tennessee Truck Plant και θα παράγει πλέον νέες εκδόσεις φορτηγών βενζίνης. Αντίστοιχα, το Ohio Assembly Plant θα κατασκευάζει βαν σε εκδόσεις βενζίνης και υβριδικά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε ότι η αλλαγή αυτή είναι αποτέλεσμα των αναγκών της αγοράς, προσδιορίζοντας τη στρατηγική στροφή ως μία κίνηση που στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ισχυρότερης και πιο κερδοφόρας εταιρείας. Η Ford, όπως αναφέρει το euronews, έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ενώ αναμένει ότι το 50% της παγκόσμιας παραγωγής της θα αποτελείται από υβριδικά, ηλεκτρικά με αυξημένη αυτονομία και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030.

Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στην Αμερική δεν έχει εξελιχθεί όπως είχαν αρχικά προβλέψει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Παρά την αρχική ώθηση και τις πολιτικές στήριξης επί προεδρίας Τζο Μπάιντεν, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν μόλις το 8% των πωλήσεων νέων οχημάτων το 2023. Το υψηλό κόστος, το οποίο φτάνει κατά μέσο όρο τα 58.638 δολάρια για ένα νέο ηλεκτρικό, καθώς και οι περιορισμένες υποδομές φόρτισης παραμένουν εμπόδια για τους καταναλωτές.

Η πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ έχει επίσης επηρεάσει την πορεία της ηλεκτροκίνησης στις ΗΠΑ. Από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του ξανά, ο Ντόναλντ Τραμπ έχει περιορίσει τις φιλοδοξίες για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων, καταργώντας φορολογικές πιστώσεις και χαλαρώνοντας τους κανόνες για τις εκπομπές και την κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με τον Σαμ Φιοράνι, αντιπρόεδρο της AutoForecast Solutions, αυτή η αλλαγή στην κυβερνητική πολιτική έχει οδηγήσει σε σημαντική αναθεώρηση των στρατηγικών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αν και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει στόχος για το μέλλον, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Ford, επαναξιολογούν τη στρατηγική τους και προσαρμόζουν τα σχέδιά τους με βάση την τρέχουσα πραγματικότητα. Η ηλεκτροκίνηση αναγνωρίζεται ως το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά η πορεία προς αυτή τη μετάβαση φαίνεται να απαιτεί περισσότερο χρόνο από ό,τι είχε αρχικά υποσχεθεί η βιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη

Ρεκόρ-σοκ στην αγορά crypto: Οι χάκερς άρπαξαν 2,7 δισ. δολάρια το 2025

ΟΠΕΚΕΠΕ: Επαιρναν «χρυσές» επιδοτήσεις και τώρα… κάνουν delete τα στρέμματα στο Ε9

Οικογένεια Olayan: Η αόρατη αυτοκρατορία των 50 δισ. δολαρίων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα