Η μάχη στα ηλεκτρικά είδη παίρνει νέα διάσταση, καθώς προστέθηκε πλέον ένας νέος υπολογίσιμος παίκτης, με στόχο να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο σε μια αγορά που ετησίως τζιράρει περί τα 500 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για την ΠΛΑΙΣΙΟ, η οποία έπειτα από μια δεκαετία αμυντικής πολιτικής περνάει σε επιθετική, όπως είχε πει χαρακτηριστικά το διοικητικό δίδυμο των Γιώργου και Κώστα Γεράρδου στους μετόχους της εταιρείας αλλά και σε αναλυτές.

Η πανηγυρική έναρξη της νέας δραστηριότητας αναμένεται στο μέσον της τρέχουσας εβδομάδας, όταν θα γίνουν και τα εγκαίνια του νέου καταστήματος στην Πέτρου Ράλλη, στου Ρέντη. Ενα από τα πέντε συνολικά καταστήματα όπου θα διατίθενται οι λευκές συσκευές, αλλά και το «πρότυπο» στη νέα εποχή που ξεκινά για την ΠΛΑΙΣΙΟ έπειτα από 50 χρόνια λειτουργίας. Τα υπόλοιπα καταστήματα είναι σε Δάφνη, Αγ. Παρασκευή και Μεταμόρφωση στην Αττική, καθώς και το κατάστημα της Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη.

Ηδη ωστόσο οι πωλήσεις λευκών συσκευών έχουν ξεκινήσει τα τελευταία 24ωρα μέσω της ιστοσελίδας plaisio.gr, που αναμένεται, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, να παίξει καταλυτικό ρόλο στις πωλήσεις έχοντας πανελλαδική κάλυψη. Για τις ανάγκες μάλιστα της νέας δραστηριότητας έγινε redesign της ιστοσελίδας με προσθήκη των νέων κατηγοριών προϊόντων («Η κουζίνα μου», «Φροντίδα σπιτιού», «Κλίμα σπιτιού», «Προσωπική περιποίηση»). Η ποικιλία των προϊόντων είναι μεγάλη από πλήθος κατασκευαστών.

Καταλυτικό ρόλο στο να ξεκινήσει η διάθεση των νέων προϊόντων έπαιξε η ολοκλήρωση του νέου κέντρου διανομής της εταιρείας.

Το βήμα αυτό για την αλυσίδα ήταν καλά επεξεργασμένο και σχεδιασμένο εδώ και ένα χρόνο τουλάχιστον. Μάλιστα η ΠΛΑΙΣΙΟ είχε εξετάσει και το ενδεχόμενο σύμπραξης με τη Media Markt όταν οι Γερμανοί ουσιαστικά έβαλαν πωλητήριο στη θυγατρική τους στην Ελλάδα. Ωστόσο η επιλογή αυτή απορρίφθηκε καθώς το άνοιγμα θα ήταν πολύ μεγάλο και η κατάσταση με τα οικονομικά της ελληνικής θυγατρικής «προβληματική», όπως έλεγαν αργότερα κύκλοι της διοίκησης της ΠΛΑΙΣΙΟ.

Σήμερα η Media Markt οδεύει σε σύμπραξη με τον όμιλο Olympia του Πάνου Γερμανού μέσω της Public, ενώ ο μεγάλος παίκτης στον κλάδο παραμένει η Κωτσόβολος του ομίλου Dixons.

Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της ΠΛΑΙΣΙΟ έλεγε στην τελευταία παρουσίαση της εταιρείας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών πως είναι αρκετά πιθανό η τράπουλα να ανακατευτεί και με τις εξελίξεις στο μέτωπο της Media Μarkt. Ωστόσο είχε εκφράσει τη βεβαιότητα ότι η εταιρεία θα κληθεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό υπό καλύτερες συνθήκες σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι βασικοί παίκτες πλέον έχουν περιοριστεί σε 5 από 10 που ήταν το 2005 στην αγορά ηλεκτρικών ειδών. «Οταν ταράζονται τα νερά δίνονται ευκαιρίες και πρέπει να τις αξιοποιούμε», είχε ειπωθεί χαρακτηριστικά.

Πάντως η επιθετική πολιτική της ΠΛΑΙΣΙΟ με διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας της δεν περιλαμβάνει μόνο τις λευκές συσκευές. Ηδη τον τελευταίο χρόνο έχει κάνει άνοιγμα σε προϊόντα εκτός τεχνολογίας – και κυρίως στην κατεύθυνση προϊόντων lifestyle υψηλής αισθητικής που σήμερα μπορεί να βρει κανείς σε καταστήματα όπως τα Tiger, IKEA, Public κ.ά. Στόχος, σύμφωνα με τη διοίκηση, που εκτιμά ότι έρχεται νέο κύμα έντονου ανταγωνισμού στην αγορά, είναι η προσέλκυση όλης της οικογένειας στα καταστήματα και όχι μόνο των ανδρών – και αποκλειστικά στο κομμάτι του ΙΤ.