Της Μαριάννας Τζάννε

Την παρουσία των Ελληνικών Πετρελαίων σε όλους τους τομείς της ενέργειας και την διατήρηση των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης και φέτος, προεξόφλησε από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γρηγόρης Στεργιούλης.

«Επανεξετάζουμε όλες τις συμμετοχές μας. Θα αναλύσουμε την στρατηγική μας στις ΑΠΕ, στον ηλεκτρισμό, το φυσικό αέριο. Δεν θα υπάρξει καμία ενεργειακή δράση που να μην έχουν την συμμετοχή των ΕΛΠΕ» τόνισε ο κ. Στεργιούλης.

Όπως αναφέρθηκε, στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας η πορεία της Elpedison που τα ΕΛΠΕ ελέγχουν το 50% χαρακτηρίζεται θετική. «Η εταιρεία παρουσιάζει θετική εξέλιξη, διεισδύει περισσότερο στην αγορά της λιανικής ενέργειας». Τονίστηκε όμως ότι η πορεία της έχει άμεση σχέση με το τι θα γίνει στην αγορά της λιανικής, με την εφαρμογή του Targed Model και του μόνιμου μηχανισμού στήριξης. «Τα ΕΛΠΕ δεν περιμένουν θεαματικά αποτελέσματα, εκτιμώντας ότι η αγορά δεν έχει σταθεροποιηθεί».

Σε ότι αφορά το διαγωνισμό για το ΔΕΣΦΑ αναφέρθηκε ότι προχωρεί, με τα ΕΛΠΕ να εξετάζουν τη δική τους αποτίμηση αφού όπως ελέχθη, η απεμπλοκή τους από την εταιρεία αποτελεί και νομικό θέμα.

Η διοίκηση εκτιμά ότι το EBITDA της πενταετίας θα φτάσει τα 700 εκ. ευρώ, την στιγμή που στο α΄πεντάμηνο ο αντίστοιχος δείκτης διαμορφώθηκαν στα 386 εκ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη εμφάνισαν αύξηση 126% στα 156 εκ. ευρώ. Επίσης αύξηση κατά 10% σημειώθηκε στην παραγωγή με το μερίδιο εσωτερικής αγοράς να διαμορφώνεται στο 32%.
«Τα ΕΛΠΕ μπορεί σε λίγα χρόνια να λέγονται Ελληνική Ενέργεια. Το φυσικό αέριο, ο ηλεκτρισμός έχουν μέλλον και είναι τομείς που παρακολουθούμε από κοντά».
Αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο

Από το βήμα της γ.σ επισημοποιήθηκαν και οι κυοφορούμενες από καιρό αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο ως αποτέλεσμα έντονων μετοχικών διεργασιών, που οδήγησαν στην αναβολή της προηγούμενης γενικής συνέλευσης.
Με τις ανακατατάξεις που δρομολογήθηκαν, αναβαθμίζεται σε αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο ο κ. Ανδρέας Σιάμισιης, έως σήμερα γενικός διευθυντής οικονομικών του ομίλου. Επίσης στο Δ.Σ εισέρχεται ο κ. Γιώργος Αλεξόπουλος, γενικός διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού των ΕΛΠΕ.

Τα ρεκόρ του 2016

Ο κ. Στεργιούλης αναφέρθηκε στο περσινό ιστορικό ρεκόρ των Ελληνικών Πετρελαίων στην αύξηση της παραγωγής που διαμορφώθηκε στα 14,8 εκ. μετρικούς τόνους αλλά και στο ρεκόρ κερδών των 329 εκ. ευρώ. «Όλα δείχνουν ότι μπορούμε να τα ξεπεράσουμε».

Σε ότι αφορά την πορεία της εσωτερικής αγοράς, προβλέπονται περιορισμένες αυξήσεις στην κατανάλωση που εκτιμάται ότι θα είναι κάτω από 5%. Αυτό όπως τονίστηκε θα πρέπει να στρέψει τα ενδιαφέρον στην εξωστρέφεια για πάνω από 60% των προϊόντων της εταιρείας.

Η διοίκηση των ΕΛΠΕ αναφέρθηκε και στο πενταετές σχέδιο ανάπτυξης, που θα αποτελέσει τον «μπούσουλα» για όλες τις επιχειρηματικές μονάδες. «Τα επόμενα δύο χρόνια θα αντιμετωπίσουμε την ικανότητά μας να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες μας και το τέλος του 2018 θα βρει την εταιρεία σε πιο υγιή θέση σε νούμερα απολύτως διαχειρίσιμα» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα εξετάσει την έξοδό της στην αγορά ομολόγων.

Εξορύξεις

Στον τομέα των εξορύξεων σημειώθηκε ότι τα ΕΛΠΕ μπήκαν δειλά στην αγορά των υδρογονανθράκων πριν δύο χρόνια. «Δοκιμάσαμε τις αντοχές μας αλλά πετύχαμε μια καλή αρχή» ανέφερε ο κ. Στεργιούλης. Το ΥΠΕΝ πίστεψε για τι καλές προθέσεις και μας τίμησε με οικόπεδα όπως το 2 και το 10 και είχαμε την τιμή να συμφωνήσουμε με τους μεγαλύτερους παίκτες διεθνώς (Exxon Mobil και Τοtal).

Η γ.σ αποφάσισε την διανομή μερίσματος για την χρήση 2016 σε 0,20 λεπτά.

Το μέλλον των υγρών καυσίμων

Ο κ. Στεργιούλης αναφερόμενους στο μέλλον των υγρών καυσίμων, υποστήριξε ότι όλοι οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα είναι το κυρίαρχο ενεργειακό προϊόν για την κίνηση έως το 2050.
Από το 1 δισεκατομμύριο αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα , το 1 εκατομμύριο είναι ηλεκτρικά. Μέχρι το 2050 δεν θα ξεπεράσουν τα 150 εκ. αυτοκίνητα. Tο 50% προβλέπεται ότι θα είναι υβριδικά με υγρά καύσιμα. «Η Ευρωπαϊκή αγορά έχει έλλειμμα σε ντίζελ και πλεόνασμα σε βενζίνη. Οι παραγγελίες βενζινοκινητήρων στα αυτοκίνητα είναι μεγαλύτερες από το ντίζελ».