Εδώ και δύο περίπου χρόνια, οι εταιρείες των μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας προσπαθούν να αποδείξουν στη Wall Street πως θα μπορέσουν να κυριαρχήσουν στον κόσμο της τηλεθέασης.

Η θεωρία τους λειτούργησε για αρκετό καιρό. Η πανδημία αύξησε τη χρήση του streaming αφού οι καταναλωτές είναι κλεισμένοι στο σπίτι. Πλατφόρμες όπως των Netflix, Disney+, Paramount+, Peacock και HBO Max κατέγραψαν σημαντική ανάπτυξη.

Εν μέσω της πανδημίας, η αξία της μετοχής της Disney σχεδόν διπλασιάστηκε στα $155 έκαστη το 2022, ενώ η μετοχή του Netflix κατέγραψε αύξηση κατά 71% από τα χαμηλά Μαρτίου μέχρι τις αρχές του νέου έτους.

Οι επενδυτές, όμως, φαίνεται πως έχουν «πατήσει φρένο» από τότε.

Το Netflix έχει 222 εκατομμύρια συνδρομητές, ενώ υπολογίζει 2,5 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο μετά από τα 8,3 εκατομμύρια του τέταρτου τριμήνου. Η τιμή της μετοχής έχει καταρρεύσει κατά 37% μόλις αυτό το μήνα. Η μετοχή της Disney έχει καταγράψει πτώση της τάξης του 11% τον Ιανουάριο.

Σε πολλούς μπορεί να φαίνεται περίεργη μια αλλαγή τακτικής των επενδυτών μετά από ένα απογοητευτικό μήνα. Παρ’ όλα αυτά, εάν η ανάπτυξη του Netflix έχει αρχίσει να περιορίζεται, αυτό ενδέχεται να σηματοδοτεί τον κορεσμό της αγοράς του streaming. 

Σύμφωνα με τη LightShed και τον αναλυτή Rich Greenfield, η συνολική αγορά μπορεί να αποτελείται από «εξακόσια, επτακόσια ή οκτακόσια εκατομμύρια συνδρομητές, ή ακόμα και πολύ λιγότερους».

Εάν οι υπολογισμοί αυτοί αποδειχθούν σωστοί, η αξιολόγηση της συνολικής αγοράς του streaming αλλάζει ριζικά. Το Netflix μπορεί να αυξήσει τις τιμές του και να μειώσει το περιεχόμενό του, εάν οι επενδυτές αλλάξουν τακτική. Η ρευστότητα ενδέχεται να αρχίσει να παίζει σημαντικότερο ρόλο από την αύξηση των συνδρομητών.

Ο περιορισμός του περιεχομένου εκ μέρους του κραταιού Netflix θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των νέων συνδρομητών, ιδιαίτερα τη στιγμή που ανταγωνιστές όπως Peacock, Disney και HBO Max έχουν αρχίσει να επεκτείνονται σε περισσότερες χώρες και να επενδύουν περισσότερα χρήματα στην ανάπτυξη των υπηρεσιών τους.

Νext big thing

Υπάρχουν, όμως και μερικοί τρόποι οι οποίοι μπορεί να καθυστερήσουν το ρυθμό κορεσμού της αγοράς. Πρώτη τακτική αποτελεί ο συνδυασμός περιεχομένου διαφορετικών υπηρεσιών streaming.

Η δεύτερη τακτική την οποία ήδη ακολουθεί η Amazon είναι η προσφορά επιπλέον προνομίων μέσω της συνδρομής σε υπηρεσία streaming. Για παράδειγμα, η συνδρομή στο Amazon Prime προσφέρει προνόμια στην παραγγελία μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος Amazon, όσο και μέσω της υπηρεσίας streaming παιχνιδιών Twitch.

Στο gaming βασίζεται και η επόμενη τακτική. Αν και δυσκολότερο, πια, μετά την εξαγορά της Activision Blizzard για $69 δισ από τη Microsoft, αρκετές είναι οι εταιρείες οι οποίες μελετούν παρόμοιες τακτικές. Σημειωτέον πως η Amazon έχει ήδη εισέλθει στον κόσμο του gaming μέσω του δημοφιλούς παιχνιδιού New World, μεταξύ άλλων.

Η τελευταία τακτική αποτελεί συνδυασμό των δύο πρώτων. Η δημιουργία «πακέτων προσφοράς υπηρεσιών» τόσο του streaming όσο και άλλων, τρίτων  συνδρομητικών υπηρεσιών όπως DoorDash ή StitchFix αποτελεί μια πιθανή λύση στο πρόβλημα της λιμνάζουσας αύξησης των συνδρομητών και του κορεσμού της αγοράς.

Διαβάστε ακόμη

Το lifting του ΟΑΚΑ, ο νέος διαγωνισμός του Κέντρου Αντισφαίρισης και το ενδιαφέρον ΤΕΜΕΣ – Στασινόπουλου (pics)

Επενδυτική «απόβαση» των Αμερικανών σε ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας

Ο μήνας του μέλιτος που τελειώνει στο ΠΑΣΟΚ, οι νέες κατοικίες του Ελληνικού, τα bonus του Καρώνη και το τζακ ποτ του Φέσσα