Το επενδυτικό ενδιαφέρον για το project της δημιουργίας ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα -που θα γίνει προσπάθεια να επεκταθεί σταδιακά στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας- και της έναρξης των πτήσεων με υδροπλάνα από δυο, ή τρεις τουλάχιστον επιχειρήσεις του νέου κλάδου των αερομεταφορών, παρά τις πολυετείς καθυστερήσεις, παραμένει αρκετά ισχυρό.

Με την προσδοκία ότι τα πρώτα αμφίβια αεροσκάφη θα αρχίσουν να πετούν επιτέλους φέτος, μέσα στους επόμενους μήνες από και προς τα ελληνικά νησιά, με στόχο να προλάβουν -αυτή την φορά- την θερινή τουριστική σεζόν, την όλη εξέλιξη του εγχειρήματος φαίνεται να παρακολουθούν και ξένες εταιρείες οι οποίες εξειδικεύονται στην κατασκευή υδροπλάνων.

Όχι μόνο για τις παραγγελίες τις οποίες περιμένουν να λάβουν, αλλά και για τις προσεχείς συμφωνίες που θα συνάψουν για τα ανταλλακτικά που θα μπορούν να πουλήσουν π.χ. σε περιπτώσεις ένταξης ενός αριθμού ελαφρώς μεταχειρισμένων αεροσκαφών στους ελληνικούς στόλους ή την συντήρηση αυτών.

Πληροφορίες του newmoney από το εξωτερικό αναφέρουν ότι στελέχη της ιστορικής αμερικανικής εταιρείας των φημισμένων Grumman Mallard συνδέουν το come back της στην αγορά με τη σημερινή της μορφή (Mallard Aircraft) και την επανέναρξη του προγράμματος της για την κατασκευή υδροπλάνων, με την πιθανότητα επενδυτικής εμπλοκής της σε αντίστοιχες δραστηριότητες και στην Ελλάδα, π.χ. μέσω της συμμετοχής της σε επιχειρηματικά σχήματα, μη εξαιρουμένης ενδεχόμενης εγκατάστασης εδώ, μελλοντικά, βάσης συναρμολόγησης των μοντέλων της…

Η ίδρυση μονάδας κατασκευής υδροπλάνων στην Ελλάδα, όταν «ωριμάσει» το project και υπάρξει τα επόμενα χρόνια η απαραίτητη πρόοδος στις υποδομές για να αναπτυχθεί πλήρως το δίκτυο υδατοδρομίων, θεωρείται ένα πιο προχωρημένο σενάριο. Η προϋπόθεση για να συμβεί κάτι τέτοιο θα ήταν να προκύψει και η ανάλογη… ζήτηση σε υδροπλάνα.

Τα original Grumman Mallard υπήρξαν τα πρώτα αεροσκάφη του είδους που πιστοποιήθηκαν από την FAA στην κατηγορία των μεταφορών και σχεδιάσθηκαν για να πετούν στα ‘70s με περιφερειακές αεροπορικές (Tahiti-Hawaii Airlines, Pacific Western Airlines).

Το ολοκαίνουργιο Turbine Mallard προαναγγέλλει την επιστροφή στην αρχική σχεδίαση Grumman, με τεχνολογικές και μηχανολογικές αναβαθμίσεις προσαρμοσμένες στα στάνταρ… του 21ου αιώνα.

Στενή σχέση με την Ελλάδα φιλοδοξεί, άλλωστε, να αναπτύξει και η καθιερωμένη καναδική Viking Air η οποία παράγει τον πιο δημοφιλή, ίσως, τύπο υδροπλάνου, τα αμφίβια DHC-6 Twin Otter Series 400 (αξίας 8 εκατ. ευρώ έκαστο) και βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με εταιρείες που θα δώσουν το παρών στο νέο κλάδο και είτε θα θελήσουν αγοράσουν καινούργια αεροσκάφη, είτε θα χρειασθούν συντήρηση και εξαρτήματα.

Η συγκεκριμένη έχει κατοχυρώσει και τα δικαιώματα (πιστοποιητικά) των 3 τύπων του «σκληροτράχηλου» πυροσβεστικού Canadair από την πρώην κατασκευάστρια τους, την Bombardier και τα φτιάχνει με άλλη ονομασία.

Υπενθυμίζεται, όπως είχε γίνει γνωστό τους προηγούμενους μήνες, πως μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθεί με 110 εκατ. ευρώ η ανανέωση των ελληνικών πτητικών μέσων πυρόσβεσης, σχέδιο που περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό 7 από τα ελληνικά Canadair CL-415, σε CL-515. Οι Καναδοί της Viking Air φιλοδοξούν να επαναφέρουν σε πλήρη παραγωγή τον τύπο αυτών των αεροσκαφών για την Ευρώπη, με προϋπόθεση να δεχθούν παραγγελίες ενός ελάχιστου αριθμού τους.

Άλλοι διαδεδομένοι τύποι υδροπλάνων είναι τα μικρότερα, επίσης αμφίβια, Dornier Seastar CD2, Cessna Caravan X και Kodiak. Αν υλοποιηθεί σε όλο του το εύρος το πλάνο που «μιλά» για 150 υδατοδρόμια σε λιμάνια, μαρίνες, λίμνες και τουριστικά συγκροτήματα, αυτονόητα θα απαιτηθεί αντίστοιχο πλήθος αεροσκαφών…

Περισσότερα από 20 υδροπλάνα…

Το θέμα των υδροπλάνων επανήλθε στην επικαιρότητα, με πιο πρόσφατη εξέλιξη την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανακήρυξη του αναδόχου επενδυτή που θα αναλάβει το υδατοδρόμιο της Σίφνου.

Η αρμόδια επιτροπή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου του νησιού επέλεξε την Hellenic Seaplanes, η οποία μέσω της θυγατρικής της Υδατοδρόμιο Σίφνου ΙΚΕ θα κατασκευάσει και θα λειτουργεί το τοπικό υδατοδρόμιο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της Hellenic Seaplanes, Νικόλα Χαραλάμπους, θα ενεργοποιηθεί σύντομα το πρώτο (επιμέρους) δίκτυο υδατοδρομίων στις Κυκλάδες, από Αθήνα (με προσωρινή βάση τον Άλιμο ή το Ελ.Βενιζέλος, μέχρι να κατασκευασθεί το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο στο ΣΕΦ) προς και από Τήνο, Πάτμο με επέκταση προς την Σίφνο, σε νησιά δηλαδή όπου δεν υπάρχει αεροδρόμιο και θα διασυνδεθούν μέσω υδατοδρομίων.

Η Hellenic Seaplanes έχει παραλάβει το πρώτο της υδροπλάνο και αναμένει άμεσα άλλα δυο, με την συνολική επένδυση των μετόχων της, στην κατασκευή υδατοδρομίων και σε αγορές περισσότερων από 20 αμφίβιων σκαφών, να υπολογίζεται στο πρώτο της στάδιο, όπως αναφέρει ο κ.Χαραλάμπους, περίπου σε 200 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας. Αριθμοί που αφορούν μόνο την Hellenic Seaplanes, χωρίς να συνυπολογισθούν αυτές των ανταγωνιστών της…

Διαβάστε ακόμα:

Σε ρόλο… δανειστή τα SPVs: Θα χρηματοδοτούν τα «κόκκινα» στεγαστικά που «κουρεύονται» από τους servicers

Ακίνητα: 10% πάνω οι τιμές πώλησης – 12% τα ενοίκια (πίνακας)

Αγορές: Fed και Ουκρανία φέρνουν ισχυρές αναταράξεις τις επόμενες μέρες (upd)