search icon

business stories

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πώς μπαίνει στην πρίζα το φαινόμενο της πυραμίδας

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Σε κάτι λιγότερο από μια δεκαετία θα βλέπουμε σε αρκετές αγορές της Ευρώπης να πωλούνται περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρά συμβατικά με θερμικούς κινητήρες. Ποιος όμως θα μπορεί να τα αγοράζει;

Μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος; Όχι, τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Μέχρι και πριν από λίγο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν πανάκριβα (και εξακολουθούν να είναι).

Λογικό, αφού οι επιλογές περιορίζονταν από τα Tesla μέχρι τα Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar i-Pace και τις λοιπές προτάσεις στις μεγάλες κατηγορίες.

Όσο για τις μικρότερες, υπήρχαν ελάχιστες προτάσεις όπως τα Nissan Leaf, BMW i3 κ.ά. Αλλά ακόμη και αυτά δεν τα έλεγες φτηνά. Δεν τα λες ούτε και σήμερα…

Τότε, τι έχει αλλάξει; Τι μπορεί να κάνει τη διαφορά; Ψυχραιμία, δεν είναι δυνατό από τη μία μέρα στην άλλη (ή αν προτιμάτε από την μια δεκαετία στην άλλη) να μετασχηματιστούν όλα μαζί. Και η προϊοντική αγορά, και οι τιμές πώλησης. Μήπως οι κατασκευαστές ξεκίνησαν λάθος και θα έπρεπε αντί να λανσάρουν μεγάλα ηλεκτρικά SUV να πωλούν ήδη αμέτρητα ηλεκτρικά city-cars;

Ας δούμε το θέμα από την προοπτική μιας πυραμίδας.

Ας υποθέσουμε πως στην κορυφή βρίσκονται τα ακριβά, μεγάλα, ηλεκτρικά SUV. Ναι, είναι λίγα, αλλά έχουν τη σωστή τιμή για τους κατασκευαστές ώστε να κάνουν σε ένα μεγάλο βαθμό απόσβεση το κόστος εξέλιξης.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto

Exit mobile version