H Lime επιστρέφει στην Ελλάδα. Η γνωστή εταιρεία μικροκινητικότητας, τέσσερα χρόνια μετά την αναστολή της δραστηριότητάς της στη χώρα μας λόγω της πανδημίας COVID-19, ετοιμάζεται να αναπτύξει το καλοκαίρι τον στόλο με τα γνωστά πράσινα πατίνια της, αρχικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες πόλεις και νησιά, όπως αποκαλύπτει η Λούσι Κραχούλκοβα, υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας για την Κεντρική – Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

«Είναι κάτι που σχεδιάζουμε να συμβεί τον Ιούνιο. Θα ξεκινήσουμε την ανάπτυξη του δικτύου μας από την Αθηναϊκή Ριβιέρα, σε όλο το παραλιακό μέτωπο που ξεκινά από τον Πειραιά», λέει η κυρία Κραχούλκοβα, η οποία τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε συζητήσεις με τους δήμους προχωρώντας τις σχετικές συμφωνίες. «Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το δίκτυο κομμάτι-κομμάτι, δήμο-δήμο. Οπότε θα υπάρξουν αρκετά στάδια έως ότου γίνει η πλήρης κάλυψη της περιοχής», προσθέτει.

Διευκρινίζει, πάντως, ότι στο κέντρο της Αθήνας θα τοποθετηθούν τα πατίνια της Lime σε επόμενη φάση. «Ελπίζω εντός του καλοκαιριού να ξεκινήσει και η δραστηριότητά μας εκεί». Το καλοκαίρι, όπως αναφέρει, η Lime θα δραστηριοποιηθεί και στη Θεσσαλονίκη. «Αυτή την εποχή κλειδώνει η τοπική ομάδα που δημιουργούμε στην Ελλάδα. Θα έχουμε στελεχωμένα δύο γραφεία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».

Από εκεί κι έπειτα, όπως εξηγεί, στο στόχαστρο της εταιρείας από τη Silicon Valley είναι δύο νησιά με έντονη τουριστική κίνηση καθώς και δύο πόλεις, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει ποια.

Ανταγωνισμός

Η μικροκινητικότητα, πάντως, στη χώρα μας κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος μετά το σοκ της πανδημίας που έσπρωξε αρκετές εταιρείες του είδους, όλες startups, στο χείλος της πτώχευσης.

Ωστόσο τα τελευταία δύο-τρία χρόνια παλιοί παίκτες όπως η Lime ανασκουμπώθηκαν και αρκετοί νέοι εκμεταλλεύτηκαν το κενό για να επεκταθούν. Κάπως έτσι, σήμερα στη χώρα δραστηριοποιείται η τουρκική Hop, η οποία με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη πλέον αρχίζει να επεκτείνεται και στην Αθήνα, με τα κόκκινα πατίνια της να έχουν κάνει ήδη την παρουσία τους στα νότια προάστια. Ακόμη, υπάρχει η ισλανδική Hopp με βασικό χρώμα το βεραμάν και παρουσία μέχρι στιγμής σε Κηφισιά, Τρίκαλα, Κω, Κρήτη, Ρόδο και Πρέβεζα.

Αυτούς λοιπόν τώρα καλείται να ανταγωνιστεί η Lime, έχοντας χάσει πλέον το πλεονέκτημα του να είναι πρώτη στην ελληνική αγορά.

«Γιατί όμως χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για την επιστροφή;» ρωτάμε την υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας.

«Στην Αθήνα εκείνη την εποχή είχαμε μεγάλα προβλήματα με βανδαλισμούς, κλοπές κ.ο.κ.», εξηγεί η ίδια και συνεχίζει: «Όταν λοιπόν ήρθε ο COVID-19 προκαλώντας όλη αυτή την αναστάτωση, αναγκαστήκαμε να διακόψουμε τη δραστηριότητα. Αργότερα έπρεπε να αποφασίσουμε αν θα επενδύαμε εκ νέου στην αγορά, ώστε να αρχίσουμε και πάλι την επέκτασή μας ή όχι. Και με την αβεβαιότητα που υπήρχε τότε αλλά και με δεδομένο ότι η Ελλάδα ήταν μια μικρή αγορά, η απόφαση που λάβαμε ήταν απλά να σταματήσουμε. Από εκεί κι έπειτα, τα τελευταία δύο-τρία χρόνια για τον κλάδο ήταν αρκετά… τρελά. Οπότε γενικά υπήρχε μεγάλη επιφυλακτικότητα για επεκτάσεις σε νέες πόλεις. Είχαμε θέσει μάλιστα και έναν όρο, να μη δανειζόμαστε ώστε να επεκτείνουμε τον στόλο μας και την παρουσία μας σε άλλες πόλεις. Να αρκούμαστε στις ταμειακές ροές μας και την κερδοφορία μας. Το 2022 ήταν η πρώτη χρονιά όπου η εταιρεία εμφάνισε στο τελικό της αποτέλεσμα κέρδη, τα οποία μάλιστα ενισχύθηκαν το 2023. Επομένως μπορούμε να πατάμε γερά στα πόδια μας προχωρώντας πλέον σε νέες επεκτάσεις με αυτά τα διαθέσιμα. Και πάντα ο στόχος είναι κάθε αγορά να είναι κερδοφόρα ούτως ώστε να αυτοχρηματοδοτείται συντηρώντας όλο το οικοσύστημα που δημιουργείται γύρω από τη δραστηριότητά μας: εταιρείες logistics που αναλαμβάνουν μεταφορά και φόρτιση, μηχανικοί κ.ο.κ. Ετσι αποφασίσαμε να μπούμε φέτος στο Μεξικό και την Ελλάδα».

Πάντως, όπως διευκρινίζει, η εταιρεία θα προσπαθήσει να πάρει από πλευράς της όποιο προληπτικό μέτρο μπορεί ώστε οι πιθανές ζημιές από βανδαλισμούς ή κλοπές να είναι μικρότερες.

«Γενικά συνεργαζόμαστε στενά με την Αστυνομία, ειδικά σε επικίνδυνες γειτονιές ή σημεία. Παρακολουθούμε στον χάρτη τις προβληματικές περιοχές αλλά και αυτές όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση, οπότε προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα. Σε αυτό και οι δήμοι συνήθως βοηθούν, ίσως με κάποιες κάμερες που μπορούν να τοποθετηθούν ή με αυξημένες περιπολίες της Δημοτικής Αστυνομίας. Επίσης, π.χ., στη Θεσσαλονίκη συμφωνήσαμε με τον δήμαρχο το βράδυ να μετακινούμε τα σημεία στάθμευσης μακριά από τη θάλασσα ώστε να μην υπάρχει ο πειρασμός κάποιος να πετάξει το πατίνι».

Πέραν τούτου, η συνεργασία της Lime με τους δήμους έχει και ένα ενδιαφέρον στοιχείο: την κοινοποίηση κάθε είδους πληροφορίας, data, που μπορεί να συγκεντρώνει η πρώτη στις δημοτικές αρχές και υπηρεσίες. «Από τις τουριστικές ροές και κάποια γενικά προφίλ χρηστών έως διαδρομές που χρησιμοποιούνται, την κίνηση ανά ώρα, data γύρω από γεγονότα που αφορούν την πόλη. Στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην οργάνωση και τις πολιτικές σε τοπικό επίπεδο», καταλήγει η κυρία Κραχούλκοβα.

Διαβάστε ακόμη: 

Περιθώριο για αυξήσεις των μισθών έως 4,5% το 2024 

ΑΑΔΕ στο «κυνήγι» της φοροδιαφυγής: Ερχονται έλεγχοι και διασταυρώσεις σε εισοδήματα και ακίνητα

Εξπρές χορήγηση φορολογικής ενημερότητας και σε όσους ρυθμίζουν χρέη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ