business stories

Μαρία Σάκκαρη: Η «χρυσή» ρακέτα της – Τα χρηματικά έπαθλα και οι χορηγοί

  • Μιχάλης Κοσμετάτος


Γιατί θεωρείται από τα «αγαπημένα παιδιά» του αθλητικού μάρκετινγκ - Πόσα έχει κερδίσει από τα βραβεία των τουρνουά τένις, σε ποιο ύψος υπολογίζονται τα εμπορικά της έσοδα - Το χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της με ισχυρά brands της αγοράς

Μια ατυχία δεν πτοεί την Ελληνίδα «πριγκίπισσα» των κορτ. Η Μαρία Σάκκαρη σηκώνει το κεφάλι ψηλά μετά την ήττα της από την Βρετανίδα Έμα Ραντουκάνου που της στέρησε την συμμετοχή στον μεγάλο τελικό του US Open και συνεχίζει μια πορεία, η οποία της προσφέρει άφθονη δόξα και χρήμα.

Δεν είναι καθόλου λίγο, βέβαια, ότι κατάφερε στα 26 της να προκριθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της στις 4 του αμερικανικού τουρνουά και να ανέβει από την Δευτέρα 5 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη του γυναικείου τένις (από το νο 18 στο νο 13, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ για την Ελλάδα, με κάτοχο του την Λένα Δανιηλίδου/νο 14).

Τα συνολικά της έσοδα από τα χρηματικά έπαθλα των αγώνων της (Prize Money) από το 2015, όταν δηλαδή έγινε επαγγελματίας, είχαν φθάσει -πριν από το ταξίδι στις ΗΠΑ- σε μια 6ετία στα 4.423.164 δολάρια σύμφωνα με το WTA Tour (Women’s Tennis Association) και από το US Open αποχώρησε προσθέτοντας στον λογαριασμό της 675.000 δολάρια. Σύνολο 5.098.164 δολ.

Αν περνούσε στον τελικό του US Open θα κέρδιζε 1.250.000 δολ., ενώ με την κατάκτηση του η αμοιβή της θα «εκτοξευόταν» στο ποσό των 2.500.000 δολ. Και πιθανόν, να μην αργήσει μια τέτοια στιγμή…

Η «χρυσή» …ρακέτα της αποφέρει, ωστόσο, ακόμα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη για την Ελληνίδα πρωταθλήτρια. Ανεπίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η «καθαρή θέση» (net worth) της Σάκκαρη στο τένις κυμαίνεται πλέον κοντά στα 7 εκατ. δολάρια, ίσως και λίγο περισσότερο, αν συνυπολογισθούν και τα εμπορικά έσοδα της, από χορηγούς και διαφημίσεις.

Σίγουρα, διαθέτει όλο τον καιρό μπροστά της για να μεγαλουργήσει και να …πλουτίσει, έστω και αν το δεύτερο δεν θεωρείται απαραίτητα η προτεραιότητα στις φιλοδοξίες ενός αληθινού αθλητή. Για έναν πρωταθλητή, όμως, τα υπόλοιπα έρχονται και μόνα τους και τα λεφτά «συνοδεύουν» τις αγωνιστικές επιτυχίες.

«Άφθαρτο και καθαρό πρόσωπο»

Οι business του τένις μόλις άρχισαν, ουσιαστικά, για εκείνη. Και χωρίς υπερβολή, η κόρη της σταρ μιας άλλης εποχής του αθλήματος, της Αγγελικής Κανελλοπούλου (…το μήλο που έπεσε κάτω από την μηλιά) και του επιχειρηματία Κώστα Σάκκαρη (της Victory) αποτελεί ένα από τα «αγαπημένα τέκνα» της «αθλητικής βιομηχανίας» στο κομμάτι του τένις.

Χορηγοί της μιλούν για «ένα άφθαρτο και καθαρό πρόσωπο, για ένα πραγματικά καλό παιδί, έναν πολύ καλό χαρακτήρα, που ταιριάζει με την φιλοσοφία μιας εταιρείας η οποία θέλει να προβάλει μέσα από την συνεργασία της μαζί της, τις δικές της αξίες». Πρόσφατο παράδειγμα, η ελληνική βιομηχανία αναψυκτικών Green Cola. Ο Περικλής και ο Γιώργος Βενιέρης πέτυχαν ένα …επιχειρηματικό «Match point» τον περασμένο Ιούνιο.

Κι αυτό συνέβη διότι αποφάσισαν να «συμπορευθούν» με την Μαρία Σάκκαρη, σε μια νέα χορηγία η που ξεκίνησε στο ιδανικό timing: λίγο πριν εκείνη πετύχει θεαματικές επιδόσεις σε ένα άλλο από τα κορυφαία τουρνουά τένις του πλανήτη, το φημισμένο Rolland Garros.

Από τον Μάιο η Σάκκαρη είναι ambassador των προϊόντων της Green Cola, η οποία προστέθηκε στην «ομάδα» των χορηγών της και μάλιστα όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μας, υπάρχει 2ετής συμφωνία με δυνατότητα ανανέωσης για άλλον έναν τουλάχιστον χρόνο.

«Εμείς, κοιτάξαμε πιο μακριά. Πιστεύουμε στην προσωπικότητα και το ήθος της αθλήτριας και στην προσπάθεια που κάνει. Αισθανόμαστε πάντα βέβαιοι ότι ανεξαρτήτως από το εάν νικήσει ή όχι έναν συγκεκριμένο αγώνα, θα κερδίσει τη μεγάλη της «μάχη» τελικά και θα πάει πολύ ψηλά…», είναι μερικά από τα λόγια των ανθρώπων της Green Cola για την νο 1 τενίστρια της χώρας.

Και δεν αρνούνται, ότι η εικόνα μιας πρωταθλήτριας με εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους σε όλα τα social media, λειτουργεί με την ανάλογη απόδοση και διαφημιστικά για την προβολή ενός προϊόντος, οποιουδήποτε brand…

Τα νέα deals

Οι άλλοι σπόνσορες της; Η Σάκκαρη φοράει Adidas (πριν από το 2020 είχε χορηγό ένδυσης τη Nike) και στο χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της έχουν συμπεριληφθεί και οι Wilson, Rolex, Apivita, Nespresso, Cosmote, Aegean Airlines, Εθνική Τράπεζα, Replay, Nestle κ.α.

Επίσης, όπως είχε ανακοινώσει η Porsche Hellas, από το Σεπτέμβριο του 2019, η κορυφαία τενίστρια είναι η brand ambassador της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και συχνά κυκλοφορεί με το υπερπολυτελές SUV Porsche Cayenne E-Hybrid Coup.

Αυτονόητο θεωρείται, πως όσο κυλά ο καιρός και οι επιτυχίες διαδέχονται η μια την άλλη για τη νεαρή σταρ του ελληνικού τένις, οι σπόνσορες θα την «πολιορκούν» και τα νέα deals είναι απλά θέμα χρόνου. Ειδικά, όταν αποχωρήσει η «παλιά φρουρά» των κορτ. Ο,τι ισχύει και για τον Στέφανο Τσιτσιπά

Διαβάστε περισσότερα

Τρίμηνη παράταση της προστασίας της πρώτης κατοικίας με το «Γέφυρα 1»

Ακρίβεια στο ρεύμα: Με 150 εκ. ευρώ θα επιδοτήσει η κυβέρνηση τις ανατιμήσεις

Self test για σχολεία: Αλλαγές στη διαδικασία – Πού θα δηλώνεται το αποτέλεσμα