fast track διαδικασίες για να μην χαθούν κοινοτικοί πόροι θα προχωρήσουν έξι δημόσια έργα, όπως αποφασίστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο με εισήγηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 100 εκ. ευρώ, τα οποία θα προστεθούν στην λίστα με τα έργα διαχείρισης αποβλήτων σε όλη τη χώρα και το μεγάλο πρότζεκτ της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης -Αττικής συνολικού ύψους άνω του 1,5 δισ. ευρώ, για τα οποία ελήφθησαν ανάλογες αποφάσεις προ διμήνου.

Στόχος της ρύθμισης είναι να αντιμετωπιστούν οι χρονοβόρες διαδικασίες των απαλλοτριώσεων που βάζουν σε σοβαρούς κινδύνους σημαντικά έργα περιφερειών και δήμων, έργα που αποτελούν τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, υποδομές που σχετίζονται με την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας και αντιπλημμυρικά έργα απαραίτητα για την προστασία οικιστικών περιοχών.

Στα έργα που θα υπαχθούν στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων, περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση του μεγάλου δακτυλίου της πόλης  των Ιωαννίνων (κόμβος Πανηπειρωτικού Σταδίου – κόμβος Βογιάνου), η αναβάθμιση της Ανατολικής εισόδου Δράμας με κατασκευή ανισόπεδης διάβασης στη θέση της σιδηροδρομικής γραμμής και η παράκαμψη της πόλεως της Καρδίτσας. Επίσης περιλαμβάνονται η κατασκευή του οδικού άξονα της Επαρχιακής οδού Λάρισας – Καρδίτσας, η βελτίωση χάραξης και διαπλάτυνσης της Αθηνών-Θηβών στο τμήμα Μάνδρας -Οινόης και ο οδικός άξονας παράκαμψης Ψαχνών.

Με την εφαρμογή των διατάξεων των γρήγορων απαλλοτριώσεων, στην κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι επιτυγχάνονται μια σειρά από πλεονεκτήματα για τα έργα. Μεταξύ αυτών είναι η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης, καθώς με την απόφαση του δικαστηρίου διατάσσεται η αποβολή του ιδιοκτήτη από το ακίνητο και η άμεση παράδοσή του. Επίσης, προφυλάσσονται οι περιουσίες που απαλλοτριώνονται, αφού κατά την προσωρινή κατάληψη, καταβάλλεται εύλογο τμήμα της αποζημίωσης, που υπερβαίνει το 70%, και υποχρεώνεται το Δημόσιο εντός 1 μηνός να καταθέσει αίτηση προσωρινού ή οριστικού καθορισμού της αποζημίωσης, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις.

Υπενθυμίζεται ότι στον ίδιο κατάλογο έχουν ενταχθεί οι μονάδες διαχείρισης αποβλήτων στον Ανατολικό Τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των νησιών Λέρος, Τήνος και Ύδρα.

Iδρύεται Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας

Στο μεταξύ το υπουργείο Υποδομών παρουσίασε χθες στο υπουργικό συμβούλιο και το νομοθετικό πλαίσιο για τη δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, το σχέδιο νόμου έρχεται να καλύψει ένα κενό στην Πολιτική Αεροπορία, που δημιουργήθηκε από την κωλυσιεργία της προηγούμενης Κυβέρνησης.

«Το κενό αφορά στην υποχρέωση της χώρας μας να δημιουργήσει μια Ανεξάρτητη Αρχή στον  χώρο της Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με την άσκηση των ρυθμιστικών, κανονιστικών, εποπτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων». Για το λόγο αυτό προβλέπεται ριζική  ανασύσταση της   Αρχής  Πολιτικής Αεροπορίας, κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαϊκών Αρχών.

Όπως αναφέρθηκε χθες, ενώ η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει τη συγκρότηση μιας Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας με 488 άτομα προσωπικό, στο παρόν Σχέδιο Νόμου μειώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων σε 172 και αναδιαρθρώνεται πλήρως το οργανόγραμμα της Αρχής, σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Ε.Ε.

Συνοπτικά, η νέα Αρχή:

– Θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή, εποπτευόμενη από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

– Θα   έχει   δική  της   νομική   προσωπικότητα   και   θα  απολαμβάνει   λειτουργικής ανεξαρτησίας, καθώς και διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας.

– Η Διοίκησή της θα συγκροτείται από τον Διοικητή και το Εκτελεστικό της Συμβούλιο.

– Τα έσοδά της θα προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα τέλη αεροδρομίων.