Του Στέλιου Μορφίδη

Την ανάγκη να υπάρξουν «νέα εργαλεία» και υποδομές ώστε η εκθεσιακή αγορά, που έχει σημαντική δυναμική, να συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στις κλαδικές διασυνδέσεις και τελικά την ελληνική οικονομία, ζητούν ο Πρόεδρος της Forum ΑΕ, Νίκος Χουδαλάκης και ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της φετινής, 14ης HORECA, που θα ανοίξει τις πύλες της στις 8 Φεβρουαρίου οι δύο άνδρες τόνισαν στο newmoney.gr ότι πλέον οι δυνατότητες των υποδομών έχουν φθάσει στα όρια τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθεί η τεράστια ζήτηση που υπάρχει.

Είναι χαρακτηριστικό πως η φετινή HORECA είναι sold out ήδη απ’ τον περασμένο Μάιο ενώ οι ενδιαφερόμενοι εκθέτες ήταν πολλαπλάσιοι των 550 «τυχερών» που θα έχουν τελικά παρουσία σε μία εκθεσιακή επιφάνεια 50.000 τμ, στο Metropolitan Expo.

HORECA_2.jpg

«Χρειαζόμαστε κάτι μεγαλύτερο που θα έχει όμως και τις απαραίτητες υποδομές», σημειώνει ο κ. Χουδαλάκης. «Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο εκθεσιακό κέντρο της χώρας, η Metropolitan Expo, να μην έχει σύνδεση με το τραίνο. Πρέπει να υπάρξει μία επέκταση απ’ τη στάση του αεροδρομίου που είναι ένα με δύο χιλιόμετρα πριν. Το έχουμε ζητήσει, προτείναμε να μπούμε και χρηματοδότες, όμως μας λένε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει», εξηγεί. Το Σαββατοκύριακο της έκθεσης η ουρά των αυτοκινήτων στην Αττική Οδό ξεπερνά τα 10 χιλιόμετρα. Γιατί δεν μπορεί να γίνει διασύνδεση; Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι οι εκθέσεις αποτελούν έναν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα της αγοράς και της ελληνικής οικονομίας συνολικά. Πρέπει να επενδύσουμε σε αυτά με συγκεκριμένο σχέδιο», σημειώνει ο κ. Χουδαλάκης.

«Τα παλιά ‘εργαλεία’ έχουν φθάσει στο όριο τους. Χρειάζονται καινούρια. Ένα νέο εκθεσιακό κέντρο με τις απαραίτητες υποδομές», σημείωσε απ’ την πλευρά του ο κ. Βασιλικός.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Ipsos Opinion που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου προκύπτει πως το 60% των εκθετών του 2018 δήλωσαν πως έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες στο χώρο της HORECA. Παράλληλα το 98% δήλωσαν πως ξεκίνησαν στην έκθεση συζητήσεις που εντός έξι μηνών είχαν εξελιχθεί σε εμπορικές συμφωνίες.

Εξάλλου, όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Forum ΑΕ κ. Θανάσης Γιαλούρης, η HORECA έχει μεταξύ άλλων στόχο να αποτελέσει και πάλι «γέφυρα» για το κλείσιμο σημαντικών εμπορικών συμφωνιών ανάμεσα στους επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας και τις κορυφαίες προμηθευτικές επιχειρήσεις του κλάδου.

HORECA_3.jpg

Οι εκθέτες

Σε ο,τι αφορά τους εκθέτες φέτος το 27% αφορά τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό, το 23% καφέ και ηδύποτα, το 22% μηχανήματα και εξοπλισμό εστίασης, 16% τρόφιμα και food service, 7% web marketing και 5% κατασκευαστικό τομέα.

Παράλληλες δράσεις

Παράλληλα η έκθεση θα έχει παράλληλες δράσεις σε 4 stages. Έτσι, λοιπόν, μέσα από τα πλήρως ανανεωμένα προγράμματα οι καινοτομίες και οι ενδιαφέρουσες ιδέες για την ψηφιακή εξέλιξη και το digital μάρκετινγκ των ξενοδοχείων, αλλά και γενικότερα των τουριστικών καταλυμάτων θα αποτελέσουν τον πυρήνα του Web Hotel. Παράλληλα, βραβευμένοι και έμπειροι baristi και bartenders θα κυριαρχήσουν με τις εξειδικευμένες παρουσιάσεις τους στα stages των Beer & Spirits Show και Coffee Events όπου αντίστοιχα θα διεξαχθούν τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Cocktails της Ένωσης Μπάρμεν Ελλάδος και τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Καφέ από τον SCA Greece. Ενώ, κορυφαίοι chef και ζαχαροπλάστες από όλο τον κόσμο μέσα από εντυπωσιακές γαστρονομικές παρουσιάσεις κατά την διάρκεια του Gastronomy Forum θα δώσουν το βήμα στην νέα ελληνική κουζίνα.

Τέλος, η έκθεση HORECA θα φιλοξενήσει και πάλι την ετήσια Γενική Συνέλευση του Ξ.Ε.Ε, στις 8 Φεβρουαρίου. Ο κ. Βασιλικός επιφυλάχθηκε σε ανακοινώσεις για τις νέες δράσεις του Επιμελητηρίου, όπως για παράδειγμα την προώθηση του «ελληνικού πρωινού» στο εξωτερικό.